Mizuno Wave
Saucony Ride
Brooks Launch
Nieuwe schoenen
In onze voorvoetlandfamilie vind ikanderson schreef:Mizuno Wave
Saucony Ride
Brooks Launch
- Nike Pegasus
- New Balance Vazee Pace
-
- Lid
- Contacteer:
Als de DS Racers je bevallen zal je ook vriendjes kunnen worden met de trainers.
Zelf loop ik op deze 2 en nog 8 andere paar van traditioneel tot minimalistisch. Mijn advies is om gewoon eens wat schoenen te proberen.
Zelf loop ik op deze 2 en nog 8 andere paar van traditioneel tot minimalistisch. Mijn advies is om gewoon eens wat schoenen te proberen.
Weer strak aan de bak 
Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
Je loopt op 10 paar schoenen? Dat zijn er een hoop. Is de DS Trainer vergelijkbaar met de Ride, Wave, Launch, Vazee Pace en Pegasus?Musicmaestro schreef:Als de DS Racers je bevallen zal je ook vriendjes kunnen worden met de trainers.
Ik kan de drang om iets te roepen in dit wonderlijke topic niet meer onderdrukken: Adidas Boston Boost. Succes er mee!
-
- Lid
- Contacteer:
Die ken ik dan weer net niet, sorry.hlv_87 schreef:Je loopt op 10 paar schoenen? Dat zijn er een hoop. Is de DS Trainer vergelijkbaar met de Ride, Wave, Launch, Vazee Pace en Pegasus?Musicmaestro schreef:Als de DS Racers je bevallen zal je ook vriendjes kunnen worden met de trainers.
Ik heb natuurlijk wel een paar favorieten. Soms loop ik weer veel minimalistisch (Vibram KSO Evo en Bikila LS; NB Minimus Road) en dan weer traditioneel (oa. Mizuno Wave Sayonara en DS Trainer). Voor wedstrijden loop ik meestal DS Racer, maar ook Sayonara Wave Ronin of een van de Vibrams.
Voor een rustige training loop ik graag op Adidas Glide Boost. En zo heb ik nog wel een paar paar schoenen om eens iets anders te doen, zoals Saucony Kinvara.
ja, ik wissel graag af; de ene keer bevalt me het ene en de andere keer het andere.
Weer strak aan de bak 
Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
- MarcRunning
- Lid
Ik ben ook voorvoetlander en loop veel op de Brooks Pure connect.AdP schreef:In onze voorvoetlandfamilie vind ik
- Nike Pegasus
- New Balance Vazee Pace
De Nike Pegasus is naar mijn mening en ervaring niet geschikt, hij heeft een dikke zool en veel demping.
Die demping is zo zacht dat ik vrijwel meteen klachten kreeg.
Mijn voeten 'zakten' weg in de demping waardoor ik juist minder stabiel ging lopen......
Dat kan, jammer dat ze voor jou niet werken.MarcRunning schreef:Ik ben ook voorvoetlander en loop veel op de Brooks Pure connect.AdP schreef:In onze voorvoetlandfamilie vind ik
- Nike Pegasus
- New Balance Vazee Pace
De Nike Pegasus is naar mijn mening en ervaring niet geschikt, hij heeft een dikke zool en veel demping.
Die demping is zo zacht dat ik vrijwel meteen klachten kreeg.
Mijn voeten 'zakten' weg in de demping waardoor ik juist minder stabiel ging lopen......
Ik kan daar alleen de ervaring tegenover stellen van diverse zeer succesvolle lopers uit onze trainingsgroep die b.v. medailles halen bij EK masters, en op M45 leeftijd nog steeds makkelijk boven de 80km/week draaien en hard lopen (<9 op 3000m) mede dankzij de demping bij de voorvoet. Dat biedt namelijk ook bescherming tegen overbelasting van de voet, juist voor voorvoetlanders. Voor echt snelle tempo's op de baan in het zomerseizoen doen we soms wel 'directere' schoenen aan, zodat we harder kunnen door de demping bewust uit te schakelen. Dat soort trainingen vraagt dan wel meer herstel.
Sinds 3 weken heb ik de Saucony Type A6 in mijn bezit. Fantastische race schoenen die overigens nog best comfortabel zijn voor lange afstanden (2e run op de schoenen was 31 kilometer).
Echte aanrader voor Kinvara lovers die iets 'snellere' schoenen willen
Echte aanrader voor Kinvara lovers die iets 'snellere' schoenen willen

Huh, was dat nou, Saucony A6?? Dat kan toch niet zomaar!Mark24 schreef:Sinds 3 weken heb ik de Saucony Type A6 in mijn bezit.
http://losseveter.nl/2011/05/10/oproep- ... -asics-a6/
En wat denk je dan van rijden in een A6 ...JurP schreef:Huh, was dat nou, Saucony A6?? Dat kan toch niet zomaar!Mark24 schreef:Sinds 3 weken heb ik de Saucony Type A6 in mijn bezit.
http://losseveter.nl/2011/05/10/oproep- ... -asics-a6/

Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Mooie bak, maar niets voor mij, ik hou van eenvoud.loopgek schreef:En wat denk je dan van rijden in een A6 ...
We hadden pas een uitje van het werk. Gezellig met zn allen in de bus. Een Porsche rijder dacht er anders over en ging lekker met zn cabrio 911 bolide naar de verzamel locaties. Daar kan ik dan om glimlachen. Ieder zn ding. Hij vindt dat leuk. Ik vind hem knettergek. Maar hij zal mij knettergek vinden met al dat obsessieve gesport dat nergens toe leidt. Ik beleef daar plezier aan. Maar A6? doe dan toch maar die Porsch

Als je van eenvoud houdt dan is de asics-A6 toch een geschiktere schoen dan de saucony-A6JurP schreef:Mooie bak, maar niets voor mij, ik hou van eenvoud.loopgek schreef:En wat denk je dan van rijden in een A6 ...
We hadden pas een uitje van het werk. Gezellig met zn allen in de bus. Een Porsche rijder dacht er anders over en ging lekker met zn cabrio 911 bolide naar de verzamel locaties. Daar kan ik dan om glimlachen. Ieder zn ding. Hij vindt dat leuk. Ik vind hem knettergek. Maar hij zal mij knettergek vinden met al dat obsessieve gesport dat nergens toe leidt. Ik beleef daar plezier aan. Maar A6? doe dan toch maar die Porsch

Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Ik loop nu op de hoka stinson Lite, deze zijn lastig verkrijgbaar, wat zou een goed alternatief zijn?