Nieuwe schoenen

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-06-2013 13:16

loopgek schreef:
Musicmaestro schreef:zaterdag ga ik kijken voor feelmax many,
Wat is dat de many ?? Nog nooit van gehoord ...

Alleen de osma is een echte hardloopschoen en die kost gewoon 100 euro.
Ik heb ook op Panka's gelopen, maar die liepen niet echt fijn en zien er ook suf uit.
De net nieuwe osma 4 in het oranje is eigenlijk best wel mooi 8)

Maar kost dus wel meer dan een paar drollen ....
Many is gewoon een heel dun schoentje, een soort van sneaker.

(o.a.) te koop bij Decathlon
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
dano
Lid
Lid

di 04-06-2013 18:00

Frunning schreef:
Rasheed schreef:Schoenen (of geen schoenen) zijn voornamelijk een modeverschijnsel, volgens mij. Er is een functionele component, maar voornamelijk drukt het uit wat je uit wilt stralen naar je omgeving. Begrijp me goed, mode is uitermate belangrijk, het is onderdeel van wie we zijn. Echter, het is bepaald door smaak, persoonlijke voorkeur, en daardoor vrij van absoluutheden en dogma's.

Het aanhoudend ongevraagd en zonder aanleiding of context kritiek leveren op andermans smaak, vooral door enkelen hier die blootsvoets hardlopen ambiëren, komt mij over als een passief-agressieve manier om conversatie te voeren op dit forum. Het is niet alleen iets afwijzen omdat men vindt dat het ongeschikt is voor zichzelf (wat op zich prima is), maar meer dan dat, het komt mij over als afwijzen van iets omdat men het ongeschikt vindt voor anderen, terwijl het hier gaat om persoonlijke voorkeur, smaak, mode.

Ik vraag dringend om na te denken voordat je reacties plaatst die duidelijk de bedoeling hebben om onderlinge tegenstellingen uit te lokken, in wat bekend staat als een flame war en de aanstichters ervan trolls. Als de reden is dat je je verveelt of in een slechte stemming bent, overweeg dan om geen reactie te plaatsen en te wachten tot je een constructieve bijdrage kunt leveren aan de discussie.
Ik weet het niet zeker maar ik neem aan dat je hiermee op mij doelt.
Volgens mij is dat onterecht; ik ga inhoudelijk in op wat vóór mij gezegd wordt, blijf gewoon beleefd, heb niet de intentie om 'tegenstellingen uit te lokken' maar om een gezonde discussie te voeren, ik ben niet in een slechte stemming en verveel me al helemaal niet, en ik heb nagedacht over wat ik schrijf.

Daarnaast gaat het in deze discussie natuurlijk helemaal niet over schoenen als modeverschijnsel. Mode speelt heus wel een rol (ik vertel nota bene nog dat ik zelf ook retroschoenen kocht omdat ik de gewone hardloopschoenen lelijk vond), maar het ging over de functionele eigenschappen, en die zijn niet alleen van toepassing als je die schoenen zelf draagt, maar ook als anderen ze dragen.
Rasheed heeft het eerste en tweede deel natuurlijk een zeer goed punt :d:
Maar ik kan je in ieder geval melden dat ik me niet aangevallen voel door je. Ik houd wel van een stevige discussie, als het maar niet op de man is. En dat doe jij niet. :D
LFC for life
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-06-2013 19:21

loopgek schreef:

Ik heb ook op Panka's gelopen, maar die liepen niet echt fijn en zien er ook suf uit.

toevallig vanmiddag nog naar zitten kijken op i-net met zeer veel belangstelling, die zal ik ooit zeker nog eens proberen

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-06-2013 19:54

Musicmaestro schreef:
loopgek schreef:

toevallig vanmiddag nog naar zitten kijken op i-net met zeer veel belangstelling, die zal ik ooit zeker nog eens proberen
Maar die feelmax many die jij zegt te kopen , ik heb dat model nog niet gezien of van gehoord. Hoe zit dat nou?
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

wo 05-06-2013 7:31

loopgek schreef:
Musicmaestro schreef:
loopgek schreef: Wat is dat de many ?? Nog nooit van gehoord ...

Maar die feelmax many die jij zegt te kopen , ik heb dat model nog niet gezien of van gehoord. Hoe zit dat nou?
ik hoop dat de link werkt:

http://www.decathlon.be/C-415756-stadss ... eel/T-7093

het zijn schoenen in vele kleuren waarvan je de zool appart koopt (als je die al wilt hebben/gebruiken). Schijnen erg soepel te zijn, ik ga hier zeker zaterdag a.s. naar kijken.

het zijn officieel wandelschoenen, maar ik heb iemand gesproken die er een hele marathon op heeft gelopen onder de 2:40.

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
Hens
Benefactor
Benefactor

wo 05-06-2013 23:49

Musicmaestro schreef:ik hoop dat de link werkt:
Dat doet ie niet. :wink:
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 6:15

Hens schreef:
De site heeft wellicht een geo-detectie, zodat mensen buiten België omgeleid worden. Ik haat het wanneer websites "behulpzaam" proberen te zijn met slecht ontwerp.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 6:46

Ik heb deze week een paar Saucony Hattori LC's aangeschaft. Ik loop nu voornamelijk op Kinvara's, maar doe mijn herstellopen op FiveFingers. Op deze schoenen wil ik op de lange termijn 5-10km-wedstrijden gaan lopen, maar eerst ga ik ze voor herstelloopjes gebruiken en over een tijdje voorzichtig voor wat snelheidswerk. Ik ben benieuwd, ze zijn echt superlicht: met sokken nog lichter dan de VFFs!
Afbeelding
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 9:13

@schapie1981:
Hoe verschilt de Hattori volgens jou van typische wedstrijdschoenen, in de zin van steun aan de voet en duurzaamheid?

Wedstrijdschoenen geven vaak nauwelijks steun en gaan de helft langer mee dan reguliere hardloopschoenen, zo is mij verteld, typisch 500 km in plaats van 1000 tot 1200 km.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 9:22

Rasheed schreef:@schapie1981:
Hoe verschilt de Hattori volgens jou van typische wedstrijdschoenen, in de zin van steun aan de voet en duurzaamheid?

Wedstrijdschoenen geven vaak nauwelijks steun en gaan de helft langer mee dan reguliere hardloopschoenen, zo is mij verteld, typisch 500 km in plaats van 1000 tot 1200 km.
Ik denk dat je deze schoen heel goed met sommige wedstrijdschoenen kunt vergelijken. Je moet je alleen wel bedenken dat er een grote variatie aan wedstrijdschoenen bestaat: hoge hak, plat, toch wat dempend, keihard, stijve zolen, fexibele zolen... en het gewicht varieert ook.
Deze schoenen hebben geen hak, geen voetbed met boog, en nagenoeg geen demping. Ze zijn vrij flexibel (je kunt ze makkelijk vouwen, maar niet echt oprollen zoals met VivoBarefoot schoenen of VFFs). Ook zijn ze ongelofelijk licht. Ik denk dat je best wedstrijdschoenen kunt vinden die vergelijkbaar zijn, en uiteindelijk gaat het natuurlijk maar om een naampje en het marktsegment dat de fabrikant wil bedienen.
Ik denk dat deze niet erg duurzaam zijn. Als je kunt zien, is het materiaal op het overgrote gedeelte van de zool vrij zacht (de verstevigingen die je zit zitten nou juist niet op plekken waar mijn schoenen altijd slijten: met name voor aan de buitenkant!), en dan zou het best kunnen zijn dat ze 1200km niet overleven. Ze waren dan gelukkig relatief goedkoop: ik heb er 90 euro voor betaald (goedkoper kon ik ze met mijn rottige maar 48 niet vinden, en wilde ze in de winkel kopen om ze ook daadwerkelijk eerst te kunnen proberen.)

Vanochtend heb ik er mijn eerste rondje van 5km op gelopen. Op een rustig tempo, dus ik heb geen gekke dingen gedaan. Dat ging prima, en ze voelen inderdaad erg licht aan. Ook lijken ze wat vergeeflijker te zijn wat betreft landing dat de VFFs, en lopen ze gemakkelijker. Dat kan tijdens een wedstrijd wel een voordeel zijn, lijkt me.
abik
Lid
Lid

do 06-06-2013 10:00

Dat wedstrijdschoenen niet duurzaam zijn is natuurlijk geen wonder, je kunt niet alles hebben, zo licht mogelijk betekent zo weinig materiaal, en dan valt er minder te verslijten, het is nog net niet zo gek dat op de marathon er halverwege een team klaarstaat om schoenen te verwisselen
:wink:
Go lightly. Eat heavy.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 11:42

Hens schreef:
dat is vreemd... bij mij wel.

probeer eens Decathlon.be en dan wandelschoenen->stadsschoenen

Decathlon.nl heb ik het ook niet kunnen vinden.

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 11:43

schapie1981 schreef:Ik heb deze week een paar Saucony Hattori LC's aangeschaft. Ik loop nu voornamelijk op Kinvara's, maar doe mijn herstellopen op FiveFingers. Op deze schoenen wil ik op de lange termijn 5-10km-wedstrijden gaan lopen, maar eerst ga ik ze voor herstelloopjes gebruiken en over een tijdje voorzichtig voor wat snelheidswerk. Ik ben benieuwd, ze zijn echt superlicht: met sokken nog lichter dan de VFFs!
Afbeelding
zien er leuk uit, die kende ik nog niet.

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 11:45

abik schreef:Dat wedstrijdschoenen niet duurzaam zijn is natuurlijk geen wonder, je kunt niet alles hebben, zo licht mogelijk betekent zo weinig materiaal, en dan valt er minder te verslijten, het is nog net niet zo gek dat op de marathon er halverwege een team klaarstaat om schoenen te verwisselen
:wink:
LOL

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 21:50

Musicmaestro schreef:
loopgek schreef:
Musicmaestro schreef: toevallig vanmiddag nog naar zitten kijken op i-net met zeer veel belangstelling, die zal ik ooit zeker nog eens proberen
ik hoop dat de link werkt:

http://www.decathlon.be/C-415756-stadss ... eel/T-7093

het zijn schoenen in vele kleuren waarvan je de zool appart koopt (als je die al wilt hebben/gebruiken). Schijnen erg soepel te zijn, ik ga hier zeker zaterdag a.s. naar kijken.

het zijn officieel wandelschoenen, maar ik heb iemand gesproken die er een hele marathon op heeft gelopen onder de 2:40.
ja die decathlon schoenen ken ik wel. Ze zaten me niet lekker en zijn bovendien best zwaar voor zo weinig schoen.

Maar jij hebt het over feelmax, dat is een schoenenmerk. Heeft dus niets met de decathlon te maken. De schoen die benoemt te gaan kopen bestaat niet ...
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Plaats reactie