Nieuwe schoenen

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

do 06-06-2013 22:21

loopgek schreef:
Musicmaestro schreef:
loopgek schreef: Maar die feelmax many die jij zegt te kopen , ik heb dat model nog niet gezien of van gehoord. Hoe zit dat nou?
ik hoop dat de link werkt:

http://www.decathlon.be/C-415756-stadss ... eel/T-7093

het zijn schoenen in vele kleuren waarvan je de zool appart koopt (als je die al wilt hebben/gebruiken). Schijnen erg soepel te zijn, ik ga hier zeker zaterdag a.s. naar kijken.

het zijn officieel wandelschoenen, maar ik heb iemand gesproken die er een hele marathon op heeft gelopen onder de 2:40.
ja die decathlon schoenen ken ik wel. Ze zaten me niet lekker en zijn bovendien best zwaar voor zo weinig schoen.

Maar jij hebt het over feelmax, dat is een schoenenmerk. Heeft dus niets met de decathlon te maken. De schoen die benoemt te gaan kopen bestaat niet ...
voor zover ik heb begrepen is deze schoen de Feelmax many, maar als dit niet zo is, dan ben ik mis :?:

edit: ik ben dus misgeweest :oops:

het is de Newfeel Many, dus niet Feelmax. Mijn fout dus (nogmaals :oops: )
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
leksruns
Lid
Lid

vr 07-06-2013 14:40

Ik zie dat er over saucony is gesproken en ook dat er nu veel ~halve prijs aanbiedingen voor verschillende types zijn.

Hoe is de maatvoering in vergelijk met Asics/Brooks iemand ervaring?
Niet perse een nieuwe schoen nodig, maar als ik relatief goedkoop een voor mij nog onbekende schoen kan aanschaffen, kom ik er nog wel mee weg :roll: :wink:
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

vr 07-06-2013 15:21

Ik ben niet zo avontuurlijk met schoenen. Ik wil weten of ze voldoen voordat ik ze koop. Naderhand kun je natuurlijk bij de goedkoopste kopen als het model nog verkocht wordt. Toch doe ik dat niet om mijn lokale winkel te steunen, waar ik graag kom en vertrouwen in de verkopers heb voor schoenadvies.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
leksruns
Lid
Lid

vr 07-06-2013 18:04

Daar zit natuurlijk wat in maar in de paar winkels waar ik ben geweest was de 'service' toch redelijk hapsnap en klaar is kees, om daar tegen het dubbele aan voor te betalen, nee.

Los daarvan zitten er aan direct op inet bestellen zeker ook wat haken en ogen aan vast, waar ook flink wat tijd in kan gaan zitten, dus dat zegt natuurlijk ook niet alles.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

vr 07-06-2013 18:30

leksruns schreef:Daar zit natuurlijk wat in maar in de paar winkels waar ik ben geweest was de 'service' toch redelijk hapsnap en klaar is kees, om daar tegen het dubbele aan voor te betalen, nee.
Ik was eens vier uur bezig om de juiste schoen te vinden in een hardloopzaak. Dat was in het prille begin toen ik nog geen hardloopervaring had. De verkoper nam alle tijd voor me, een hele morgen, om alle mogelijkheden door te lopen. Ik weet zeker dat hij die dag geen cent aan me verdiend heeft, maar klantenbinding is ook wat waard.

Hapsnap heb ik nog niet meegemaakt. Als ik het idee heb dat ik een nummer ben in een hardloopwinkel, ga ik naar een andere. Dat is voor mij ook al een reden om niet op het Internet te winkelen voor schoenen. Daar ben je slechts een IP nummer en je verkoper is een PHP script of iets dergelijks, heel onpersoonlijk en daardoor super goedkoop. Persoonlijk contact is kostbaar en daar moet ook voor betaald worden.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
mattiman
Lid
Lid
Contacteer:

vr 07-06-2013 19:14

Rasheed schreef:Persoonlijk contact is kostbaar en daar moet ook voor betaald worden.
Rasheed+++
dano
Lid
Lid

za 08-06-2013 13:49

ik koop mijn schoenen tegenwoordig bij Run2day in mijn woonplaats. Runnersworld verdient nooit meer een cent aan me. Bij Run2day word ik leuk geholpen door enthousiaste mensen.
LFC for life
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-06-2013 10:37

Gisteren 3 paar New Feel Many's gekocht bij de Decathlon.
1 voor in de winter, waterdicht.
1 voor nu, vanavond uitproberen
1 in het zwart voor casual te dragen. Ze lopen heerlijk.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
leksruns
Lid
Lid

zo 09-06-2013 12:08

Rasheed schreef:Persoonlijk contact is kostbaar en daar moet ook voor betaald worden.
Dat kan wel zijn, maar het is niet mijn ervaring bij de winkels waar ik ben geweest. Zijn er niet zoveel maar zat ook een run2day bij, op zich schijnbaar kundige medewerker, maar de enige met diepere kennis en toen er in de 5-10 minuten dat ik werd geholpen er 2 andere "vaste" klanten om je heen beginnen te draaien, is dat niet goed geregeld.

Los daarvan het is een markt en daarin speelt concurrentie op verschillende vlakken een factor. Met de aanwas aan lopers de laatste jaren is het sowieso een booming business, denk dat er genoeg vraag is voor alle aanbieders voorlopig.

Leef persoonlijk dan eerder mee met mensen in Azië ed., die zich kapotwerken om voor ~10euro aan ons een hoogwaardige schoen te leveren.

Maar ik zie dat jij onlangs een brooks en tegelijkertijd een saucony hebt aangeschaft, mag ik vragen of je exact dezelfde maat draagt, want daar ging het mij uiteindelijk om :twisted: :wink:
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-06-2013 13:50

Rasheed schreef: Ik was eens vier uur bezig om de juiste schoen te vinden in een hardloopzaak. Dat was in het prille begin toen ik nog geen hardloopervaring had. De verkoper nam alle tijd voor me, een hele morgen, om alle mogelijkheden door te lopen. Ik weet zeker dat hij die dag geen cent aan me verdiend heeft, maar klantenbinding is ook wat waard.

Hapsnap heb ik nog niet meegemaakt. Als ik het idee heb dat ik een nummer ben in een hardloopwinkel, ga ik naar een andere. Dat is voor mij ook al een reden om niet op het Internet te winkelen voor schoenen. Daar ben je slechts een IP nummer en je verkoper is een PHP script of iets dergelijks, heel onpersoonlijk en daardoor super goedkoop. Persoonlijk contact is kostbaar en daar moet ook voor betaald worden.
Service mag je natuurlijk in de prijs terugzien. Vraag is wel wat je voor service mag of wilt betalen. En wat is dan nog marktconform. Als je een schoen van 100 euri bij Wiggle of SP 24 30 euro goedkoper kunt krijgen, kun of mag je je ook afvragen of de winstmarge van een speciaalzaak nog wel verdigbaar is. En mn portemonnee is ook iets waar ik rekening mee houdt.
Speelt voor mij eerlijk gezegd ook mee dat m'n ervaringen bij "speciaalzaken" som ronduit teleurstellend waren. En... -maar nu begeef ik me als relatieve Rookie op glad ijs- ik vraag me wel eens af wat de toegevoegde waarde is van al die adviezen. Ga eens naar 3 zaken en laat je adviseren. Denk je dat je met dezelfde schoen thuiskomt? Wat ik een nadeel van internetwinkelen vind is dat je niet kunt passen en lopen. Dat is voorals lastig als je een andere schoen wilt. Daar hebben onze blotevoetenlopers geen last van :wink:
Patrick_Dhaenens
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-06-2013 14:46

Goed schoenadvies geven is soms een moeilijke zaak. De verkopers verdienen op dit gebied niet te snel veroordeeld te worden. Bij echt moeilijke combinaties van linkervoet en rechtervoet is de volwassen ervaren klant zo goed als altijd de grootste expert! Het is dan ook best de verkoper op de eventuele voetangels te wijzen.

Welke schoenmaat levert het minste hinder op voor een persoon met voetlengteverschil? Of met een groot verschil in breedte? Welke schoen meegeven aan een persoon met een totaal andere voetstructuur per voet - wegens ongeval, ziekte of aangeboren?

Theoretisch gezien is de beste oplossing een aparte schoen voor elke voet. Schoenen worden om economische redenen echter per paar van dezelfde maat en hetzelfde type verkocht. Er zal telkens minstens een voet zijn die minder comfortabel uit het verhaal komt.
Instructeur Looptechniek + Webmaster www.barefootrunning.buurtwijzer.be (+ info kinderschoenen)
Een gepassioneerde wetenschapper die sociaal beweegt ...
Patrick_Dhaenens
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-06-2013 15:19

Kleine aanvulling bij vorige bijdrage (advies schoenverkopers)

Gedurende het leven veranderen voeten continu: soms in een snel, soms in een trager evolutief tempo. Bijgevolg kan de "ideale schoen" van enige tijd geleden in de huidige situatie een totaal onaangepaste schoen geworden zijn.

Bij elke aankoop van een schoen moet daarvoor open gestaan worden. Het meegeven van de identieke schoen is voor de verkoper de snelste en gemakkelijkste weg. Maar daarom niet altijd de juiste ...
Instructeur Looptechniek + Webmaster www.barefootrunning.buurtwijzer.be (+ info kinderschoenen)
Een gepassioneerde wetenschapper die sociaal beweegt ...
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

di 02-07-2013 23:30

Vanmiddag (dat is nu eigenlijk al gisterenmiddag) kreeg ik mijn bestelling van Wiggle binnen: kánàloranje Nikes Pegasus 29.
Afbeelding
Het was een leuke aanbieding waarmee ik wel een experiment met een voor mij ander merk wilde proberen. Gelijk maar een rondje mee gelopen en ze lopen lekker. Misschien had ik beter een maatje groter kunnen bestellen; vallen Nikes over het algemeen klein, bijv. t.o.v. mijn Asics Nimbus 12/13?

De oranje kleur geeft bijna licht, een mijnheer die me op de fiets tegemoet kwam, zei al dat hij me goed kon zien aankomen. 8) Nou ja, een paar keer met regen door het bos en je ziet het niet meer zo ..
Ik hoop dat ze op de langere termijn ook bevallen, want deze zijn over het algemeen een stukje goedkoper dan de Nimbussen.
VanSchampsteeg
Lid
Lid
Contacteer:

wo 03-07-2013 0:16

Ik overweeg deze aan te schaffen:
http://www.newbalance.com/New-Balance-1 ... lt,pd.html
Ik loop niet veel wedstrijden, maar voor snelle tempo's lijken ze me ook erg goed.
Heeft iemand hier er ervaring mee?
"I shall endavour to be more scintillating."
- Caconym
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 03-07-2013 0:52

Bij Wiggle kost de damesversie €84,00 en hoef je geen invoerrechten te betalen. (vanuit USA wel)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Plaats reactie