Nieuwe schoenen

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-09-2014 17:03

Nico033 schreef:Na de 2, 3 en 4 werd het nu tijd voor de Kinvara 5(Saucony). Vandaag het eerste loopje gedaan en ze liepen zoals verwacht, helemaal top. Voor het eerst dat ik zo trouw blijf aan een merk
Ahaaa, nu weet ik ook welk gezicht bij Nico hoort :D
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
stefan69
Lid
Lid

za 27-09-2014 18:33

MarcRunning schreef:
Eide schreef:gewoon passen en voelen, iets dat ik belangrijk vindt.
Dat is online ook geen probleem!
Ik koop bijna uitsluitend bij 21run.com of sp24.com. Meerdere bestellen, thuis passen en wat niet bevalt terug sturen.
Een stukje lopen doe ik dan bijv. in een sporthal zodat de schoenen niet slijten onder de zool.
Een kort stukje lopen is voor mij voldoende om te voelen of de schoen lekker zit en loopt.
Bedankt, goeie tip! Dit weekend krijg je 17% extra korting. Ik heb net twee paar hardloopsloffen gekocht bij www.21run.com voor de helft van de prijs. 8)
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-09-2014 19:33

Inmiddels 2x gelopen op de Adidas Supernova Glide Boost. Moest even wennen aan het minder verende gevoel dan mijn ouwe trouwe Nike Pegasus. Maar het loopt best goed / lekker. Ze zijn meer gedempt dan ze lijken. Ik lijk eindelijk een schoen te hebben gevonden die zich goed laat afwisselen met de Nike. Thanks, Loopgek, voor de Boost tip!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-09-2014 19:54

gzomer schreef: Thanks, Loopgek, voor de Boost tip!
:D
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-10-2014 17:22

M'n vaste loopsloffen zijn de Pegasus en de Wave Rider. Lekkere loopschoenen. Vandaag een ander paar geprobeerd: NB 890v4.
Wat me opviel was dat mn 1e 14k training op deze schoenen gelijk een PR was.
Ik loop inmiddels toch zo'n jaar of 3/4 en dan is het opvallend om gelijk een PR te lopen. Wel leuk natuurlijk.
Ervaren jullie ook grote verschillen in snelheid tussen verschillende schoenen?
JoostUSA
Lid
Lid

za 11-10-2014 18:25

lijkt me dat het tussen de oren zit dat je sneller loopt op bepaalde schoenen.
wel is er een verschil te merken tussen wedstrijd en normale trainingschoenen, dat komt door het verschil in gewicht
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-10-2014 18:33

JoostUSA schreef:lijkt me dat het tussen de oren zit dat je sneller loopt op bepaalde schoenen.
wel is er een verschil te merken tussen wedstrijd en normale trainingschoenen, dat komt door het verschil in gewicht
Volgens mij moet ik zuinig zijn op zulke oren.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-10-2014 18:37

Gert88 schreef:M'n vaste loopsloffen zijn de Pegasus en de Wave Rider. Lekkere loopschoenen. Vandaag een ander paar geprobeerd: NB 890v4.
Wat me opviel was dat mn 1e 14k training op deze schoenen gelijk een PR was.
Ik loop inmiddels toch zo'n jaar of 3/4 en dan is het opvallend om gelijk een PR te lopen. Wel leuk natuurlijk.
Ervaren jullie ook grote verschillen in snelheid tussen verschillende schoenen?
Ja zeker!
Specifiek tussen de Pegasus en de NB890, samen goed voor ruim 90% van mijn kilometrage. De NB890 is dunner bij de voorvoet waardoor je er makkelijker hard op loopt. Snelle baantrainingen doe ik niet op de zachte Pegasus, lange duurlopen niet op de NB890. Dit alles in het teken van blessurepreventie en langetermijn fitheid/succes.
Jan-Jasper
Lid
Lid

za 11-10-2014 19:52

Ik merk ook wel verschil tussen mijn schoenen. Op dit moment loop ik voornamelijk op de Inov-8 138 maar af en toe (in de praktijk steeds minder) ook nog op de Saucony Kinvara.
Als ik op de kinvara's loop voelt dat als vreemd. Het loopt niet lekkerder maar het blijkt steeds weer dat ik er wel sneller op loop. Ik vermoed dat de reden zit in de meer vergevingsgezinde zool waardoor je technisch slordiger gaat lopen. Dus meer snelheid, maar ook meer "roofbouw" door slechte techniek.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 11-10-2014 20:26

Herkenbaar.
Ik loop ook bijna uitsluitend op Inov-8 maar voor een wegwedstrijd-stadmarathon pak ik de Kinvara's.
Is de ondergrond wat ruiger, modderiger, grote plassen etc. dan pak ik de Salomons climashield. Wel stuk zwaarder maar zijn dan wat mij betreft het meest geschikt. 😊
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-10-2014 21:21

Jan-Jasper schreef: Het loopt niet lekkerder maar het blijkt steeds weer dat ik er wel sneller op loop.
Scott Jurek heeft ooit gezegd dat barefoot en minimalistisch lopen heel goed is om allerlei redenen, maar als je snel wil lopen moet je moderne schoenen dragen, juist omdat moderne schoenen je efficiënter later lopen.

En dit is iemand die BFR actief in z'n trainingsregime heeft opgenomen.

http://www.brooksrunning.com/en_us/scottJurek.html
Jan-Jasper
Lid
Lid

za 11-10-2014 22:06

Scott is wel iemand die werkt voor Brooks.... Helemaal objectief zal hij dus niet zijn.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 12-10-2014 5:41

Jan-Jasper schreef:Scott is wel iemand die werkt voor Brooks.... Helemaal objectief zal hij dus niet zijn.
Op zo'n manier kan je alles rücksichtslos van de hand wijzen. Hij is een een hardloopfenomeen en iemand die al jarenlang advocateerd voor BFR. Ik vind juist zo iemand, die zelf gewoon topatleet is, wel geloofwaardig.
qmark
Lid
Lid

zo 12-10-2014 12:03

Eide schreef:Scott Jurek heeft ooit gezegd dat barefoot en minimalistisch lopen heel goed is om allerlei redenen, maar als je snel wil lopen moet je moderne schoenen dragen, juist omdat moderne schoenen je efficiënter later lopen.
'Minimalistisch' versus 'modern', dat lijkt me een rare tegenstelling. Weet je zeker dat je hem correct citeert?
Moderne wedstrijdschoenen zijn voor zover ik weet behoorlijk minimalistisch.....

Mijn eigen ervaring: ik loop op van alles, blootsvoets, minimalistisch en trainingsschoenen met dikke zolen (als vuistregel hanteer ik: hoe langer en langzamer, hoe meer demping)

Uit mijn trainingslogboek blijkt duidelijk dat hoe minimaler de zool, hoe sneller ik loop bij dezelfde hartslag.
En volgens mij is dat in overeenstemming met wat de 'kenners' hierover zeggen.

Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 12-10-2014 12:18

qmark schreef:'Minimalistisch' versus 'modern', dat lijkt me een rare tegenstelling. Weet je zeker dat je hem correct citeert?
Ik gebruik de term "moderne" schoen slechts als onderscheidende term tussen barefoot, minimalistisch en het meest gebruikelijke hardloopschoeisel. Ik hoop dat we niet hoeven te gaan muggeziften over terminologie? Dat lijkt mij niet heel constructief.

En verder staat de door Jurek gebruikte terminologie in de link die ik plaatste. En nogmaals, Jurek is dus een voorstander van barefoot en niet de minste.

Overigens investeer ik al weer te veel moeite in deze discussie. Ik ben geen voor- of tegenstander van lopen in wat voor vorm dan ook en vind het ook onzinnig dat er zo'n ophef om is. Maar ik speel graag de advocaat van de duivel, zeker als er echt zeer gerennomeerde atleten zijn die iets anders roepen dan dat bijvoorbeeld op een forum wordt beweerd.
Plaats reactie