Nieuwe schoenen

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 08-03-2016 18:40

foutje in de link...
muss sein:

http://www.runningwarehouse.eu/
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
hlv_87
Lid
Lid

za 14-05-2016 18:55

Ik ben op zoek naar nieuwe hardloopschoenen. Mijn eerste schoen was de Nike Vomero 9, alleen had ik vaak last van mijn linkerknie. Heb daarna een Asics GT 2000-3 aangemeten gekregen. Voor de Nike Vomero 9 heb ik toen een corrigerend zooltje gekocht omdat ze nog lang niet versleten waren. Dit zooltje, en de afwisseling met de GT 2000 3 zorgde er in ieder geval voor dat me knieklachten verdwenen.

Vervolgens heb ik mezelf omgeturnd van haklander naar midden/voorvoetlander. In die periode heb ik voor wedstrijden en snelle trainingen ook de Asics DS-Racer 10 aangeschaft (zonder analyse of advies van een hardloopwinkel). Deze vind ik heel fijn lopen.

Nu wil ik een nieuwe trainingsschoen aanschaffen voor mijn langzamere trainingen (1000jes en wisselduurlopen). Ik ben een lichtvoetige loper met een midden/voorvoetlanding. Heeft iemand enkele suggesties? Ikzelf vind bijv. de Asics DS Trainer een goede optie. Ter info; de GT 2003 vind ik op zich een prima schoen, maar vind hem te lomp/zwaar.

Alvast bedankt!
anderson
Lid
Lid

za 14-05-2016 21:18

Mizuno Wave
Saucony Ride
Brooks Launch
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

za 14-05-2016 21:34

anderson schreef:Mizuno Wave
Saucony Ride
Brooks Launch
In onze voorvoetlandfamilie vind ik
- Nike Pegasus
- New Balance Vazee Pace
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

zo 15-05-2016 21:31

Als de DS Racers je bevallen zal je ook vriendjes kunnen worden met de trainers.

Zelf loop ik op deze 2 en nog 8 andere paar van traditioneel tot minimalistisch. Mijn advies is om gewoon eens wat schoenen te proberen.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
hlv_87
Lid
Lid

ma 16-05-2016 16:05

Musicmaestro schreef:Als de DS Racers je bevallen zal je ook vriendjes kunnen worden met de trainers.

Zelf loop ik op deze 2 en nog 8 andere paar van traditioneel tot minimalistisch. Mijn advies is om gewoon eens wat schoenen te proberen.
Je loopt op 10 paar schoenen? Dat zijn er een hoop. Is de DS Trainer vergelijkbaar met de Ride, Wave, Launch, Vazee Pace en Pegasus?
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 16-05-2016 22:31

Ik kan de drang om iets te roepen in dit wonderlijke topic niet meer onderdrukken: Adidas Boston Boost. Succes er mee!
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 17-05-2016 5:55

hlv_87 schreef:
Musicmaestro schreef:Als de DS Racers je bevallen zal je ook vriendjes kunnen worden met de trainers.

Je loopt op 10 paar schoenen? Dat zijn er een hoop. Is de DS Trainer vergelijkbaar met de Ride, Wave, Launch, Vazee Pace en Pegasus?
Die ken ik dan weer net niet, sorry.

Ik heb natuurlijk wel een paar favorieten. Soms loop ik weer veel minimalistisch (Vibram KSO Evo en Bikila LS; NB Minimus Road) en dan weer traditioneel (oa. Mizuno Wave Sayonara en DS Trainer). Voor wedstrijden loop ik meestal DS Racer, maar ook Sayonara Wave Ronin of een van de Vibrams.
Voor een rustige training loop ik graag op Adidas Glide Boost. En zo heb ik nog wel een paar paar schoenen om eens iets anders te doen, zoals Saucony Kinvara.
ja, ik wissel graag af; de ene keer bevalt me het ene en de andere keer het andere.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
MarcRunning
Lid
Lid

di 17-05-2016 9:00

AdP schreef:In onze voorvoetlandfamilie vind ik
- Nike Pegasus
- New Balance Vazee Pace
Ik ben ook voorvoetlander en loop veel op de Brooks Pure connect.

De Nike Pegasus is naar mijn mening en ervaring niet geschikt, hij heeft een dikke zool en veel demping.
Die demping is zo zacht dat ik vrijwel meteen klachten kreeg.
Mijn voeten 'zakten' weg in de demping waardoor ik juist minder stabiel ging lopen......
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

di 17-05-2016 9:42

MarcRunning schreef:
AdP schreef:In onze voorvoetlandfamilie vind ik
- Nike Pegasus
- New Balance Vazee Pace
Ik ben ook voorvoetlander en loop veel op de Brooks Pure connect.

De Nike Pegasus is naar mijn mening en ervaring niet geschikt, hij heeft een dikke zool en veel demping.
Die demping is zo zacht dat ik vrijwel meteen klachten kreeg.
Mijn voeten 'zakten' weg in de demping waardoor ik juist minder stabiel ging lopen......
Dat kan, jammer dat ze voor jou niet werken.
Ik kan daar alleen de ervaring tegenover stellen van diverse zeer succesvolle lopers uit onze trainingsgroep die b.v. medailles halen bij EK masters, en op M45 leeftijd nog steeds makkelijk boven de 80km/week draaien en hard lopen (<9 op 3000m) mede dankzij de demping bij de voorvoet. Dat biedt namelijk ook bescherming tegen overbelasting van de voet, juist voor voorvoetlanders. Voor echt snelle tempo's op de baan in het zomerseizoen doen we soms wel 'directere' schoenen aan, zodat we harder kunnen door de demping bewust uit te schakelen. Dat soort trainingen vraagt dan wel meer herstel.
Mark24
Lid
Lid

wo 22-06-2016 19:15

Sinds 3 weken heb ik de Saucony Type A6 in mijn bezit. Fantastische race schoenen die overigens nog best comfortabel zijn voor lange afstanden (2e run op de schoenen was 31 kilometer).

Echte aanrader voor Kinvara lovers die iets 'snellere' schoenen willen :D
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-06-2016 21:30

Mark24 schreef:Sinds 3 weken heb ik de Saucony Type A6 in mijn bezit.
Huh, was dat nou, Saucony A6?? Dat kan toch niet zomaar!
http://losseveter.nl/2011/05/10/oproep- ... -asics-a6/
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-06-2016 21:34

JurP schreef:
Mark24 schreef:Sinds 3 weken heb ik de Saucony Type A6 in mijn bezit.
Huh, was dat nou, Saucony A6?? Dat kan toch niet zomaar!
http://losseveter.nl/2011/05/10/oproep- ... -asics-a6/
En wat denk je dan van rijden in een A6 ... :lol:
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-06-2016 22:47

loopgek schreef:En wat denk je dan van rijden in een A6 ... :lol:
Mooie bak, maar niets voor mij, ik hou van eenvoud.
We hadden pas een uitje van het werk. Gezellig met zn allen in de bus. Een Porsche rijder dacht er anders over en ging lekker met zn cabrio 911 bolide naar de verzamel locaties. Daar kan ik dan om glimlachen. Ieder zn ding. Hij vindt dat leuk. Ik vind hem knettergek. Maar hij zal mij knettergek vinden met al dat obsessieve gesport dat nergens toe leidt. Ik beleef daar plezier aan. Maar A6? doe dan toch maar die Porsch ;)
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-06-2016 22:53

JurP schreef:
loopgek schreef:En wat denk je dan van rijden in een A6 ... :lol:
Mooie bak, maar niets voor mij, ik hou van eenvoud.
We hadden pas een uitje van het werk. Gezellig met zn allen in de bus. Een Porsche rijder dacht er anders over en ging lekker met zn cabrio 911 bolide naar de verzamel locaties. Daar kan ik dan om glimlachen. Ieder zn ding. Hij vindt dat leuk. Ik vind hem knettergek. Maar hij zal mij knettergek vinden met al dat obsessieve gesport dat nergens toe leidt. Ik beleef daar plezier aan. Maar A6? doe dan toch maar die Porsch ;)
Als je van eenvoud houdt dan is de asics-A6 toch een geschiktere schoen dan de saucony-A6
;-)
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Plaats reactie