Nieuwe schoenen

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Mark24
Lid
Lid

do 23-06-2016 8:20

Van de Saucony A6 naar een Porsche 911... Ik wil m`n net ingelopen A6 er wel op inruilen hoor!! :lol:
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

za 25-06-2016 21:54

Ik loop nu op de hoka stinson Lite, deze zijn lastig verkrijgbaar, wat zou een goed alternatief zijn?
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 25-06-2016 22:15

racoon schreef:Ik loop nu op de hoka stinson Lite, deze zijn lastig verkrijgbaar, wat zou een goed alternatief zijn?
Vanquish
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

ma 27-06-2016 21:21

Iemand een idee waar ik schoenen kan testen voordat ik ze koop, vind het zonde ze te kopen en achteraf bevallen ze niet.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-06-2016 6:33

racoon schreef:Iemand een idee waar ik schoenen kan testen voordat ik ze koop, vind het zonde ze te kopen en achteraf bevallen ze niet.
In een hardloopwinkel/speciaalzaak?
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-06-2016 7:09

Musicmaestro schreef:
racoon schreef:Iemand een idee waar ik schoenen kan testen voordat ik ze koop, vind het zonde ze te kopen en achteraf bevallen ze niet.
In een hardloopwinkel/speciaalzaak?
Nee daar kan ik volgens mij de schoenen niet buiten 5\10 km testen.
Koen87
Lid
Lid

di 28-06-2016 21:01

Je kan ze er kopen en 2-3 keer testen (mits het op het asfalt is). Meeste winkels geven je de mogelijkheid om ze binnen twee weken te ruilen, mits in (zo goed als) ongebruikte staat.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-06-2016 21:52

loopgek schreef:
racoon schreef:Ik loop nu op de hoka stinson Lite, deze zijn lastig verkrijgbaar, wat zou een goed alternatief zijn?
Vanquish
Zou ik niet direct denken. De Stinson Lite had 2.2x en de Vanquish maar 1.8x
Offset scheelt 1 mm en ook de heel cushioning en meta is anders bij de Vanquish.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
stein
Lid
Lid

wo 13-07-2016 13:22

Sinds een half jaar ben ik fanatiek bezig met hardlopen. Op dit moment loop ik 4 of 5 keer in de week met zoveel mogelijk afwisselende trainingen. Dit doe ik op schoenen waarop ik drie jaar geleden ook al liep toen ik voor het eerst ging hardlopen. Vervolgens hebben ze ongeveer 2 jaar in de kast gestaan alvorens ik ze weer ben gaan gebruiken.

De schoenen heb ik ooit gekregen, zijn iets te groot (maat 45 en ik heb maat 43) en zijn al minstens 5 jaar oud waarvan ze ook nog eens de meeste tijd ongezien in de kast hebben gestaan. Het merk is: Asics Gel Blackhawk 5

Dus het wordt tijd voor nieuwe schoenen denk ik? Iemand een advies? Gewoon naar de hardloop winkel gaan of worden er dan te dure schoenen aangepraat?
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

do 14-07-2016 13:14

stein schreef:Sinds een half jaar ben ik fanatiek bezig met hardlopen. Op dit moment loop ik 4 of 5 keer in de week met zoveel mogelijk afwisselende trainingen. Dit doe ik op schoenen waarop ik drie jaar geleden ook al liep toen ik voor het eerst ging hardlopen. Vervolgens hebben ze ongeveer 2 jaar in de kast gestaan alvorens ik ze weer ben gaan gebruiken.

De schoenen heb ik ooit gekregen, zijn iets te groot (maat 45 en ik heb maat 43) en zijn al minstens 5 jaar oud waarvan ze ook nog eens de meeste tijd ongezien in de kast hebben gestaan. Het merk is: Asics Gel Blackhawk 5

Dus het wordt tijd voor nieuwe schoenen denk ik? Iemand een advies? Gewoon naar de hardloop winkel gaan of worden er dan te dure schoenen aangepraat?
Heel mooi dat je al 4 a 5 keer per week traint. Dan gaat het met je huidige schoenen dus goed, mooi zo! Ik ga zelf (na 35 jaar hardlopen) nog altijd naar een hardloopspeciaalzaak en ben nog nooit afgezet. Zo'n winkel is er voor de lange termijn, niet om je te 'pakken'. Althans de winkels waar ik kom, allemaal gerund door enthousiaste liefhebbers.
Het enige punt waar ik altijd op let is dat de schoen meteen lekker moet zitten. Daarbij kijk ik nooit naar prijs, maar ik blijk toevallig met (relatief) goedkope schoenen zeer tevreden en (loop)blessurevrij.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

do 14-07-2016 16:14

AdP schreef:Heel mooi dat je al 4 a 5 keer per week traint. Dan gaat het met je huidige schoenen dus goed, mooi zo! Ik ga zelf (na 35 jaar hardlopen) nog altijd naar een hardloopspeciaalzaak en ben nog nooit afgezet. Zo'n winkel is er voor de lange termijn, niet om je te 'pakken'. Althans de winkels waar ik kom, allemaal gerund door enthousiaste liefhebbers.
Het enige punt waar ik altijd op let is dat de schoen meteen lekker moet zitten. Daarbij kijk ik nooit naar prijs, maar ik blijk toevallig met (relatief) goedkope schoenen zeer tevreden en (loop)blessurevrij.
Helemaal met AdP eens. Een goede loopwinkel wil dat je terug komt. Die willen dat je met plezier en blessurevrij veel kilometers maakt. Dat zijn voor hen de belangrijke klanten. De schoenen zijn altijd net even duurder als je ze online kan vinden maar je kan ze passen, je krijgt een gepast advies en het zijn bovenal vaak zelf ook liefhebbers.

Ik ga voor mijn schoenen toch ook elke keer weer naar de winkel tenzij ik exact hetzelfde paar wil hebben. Dan wil ik nog wel eens kiezen voor online shoppen. Maar in jouw geval gewoon naar de winkel afreizen en veel passen, en dan vooral op zoek naar iets wat meteen lekker zit.
richard1234
Lid
Lid

za 16-07-2016 11:09

Ik zou niet naar een hardloopwinkel gaan en al helemaal niet naar een zaak als runnersworld. Komen gelijk met een hardloopanalyse aan zetten wat overbodig is. Gewoon een neutrale hardloopschoen kopen, zonder andere flauwekul.
hlv_87
Lid
Lid

za 16-07-2016 11:12

richard1234 schreef:Ik zou niet naar een hardloopwinkel gaan en al helemaal niet naar een zaak als runnersworld. Komen gelijk met een hardloopanalyse aan zetten wat overbodig is. Gewoon een neutrale hardloopschoen kopen, zonder andere flauwekul.
Niet naar een hardloopwinkel gaan? Hoe wil je dan schoenen passen?
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 16-07-2016 15:53

richard1234 schreef:Ik zou niet naar een hardloopwinkel gaan en al helemaal niet naar een zaak als runnersworld. Komen gelijk met een hardloopanalyse aan zetten wat overbodig is. Gewoon een neutrale hardloopschoen kopen, zonder andere flauwekul.
Schoenen passen is geen onzin. Een loopanalyse, mits goed uitgevoerd, trouwens ook niet.
richard1234
Lid
Lid

za 16-07-2016 18:47

Loopanalyse is onnodig, is in de wereld geroepen met het idee dat het noodzakelijk voor blessure preventie.

Anti-pronatie schoenen werkt eerder averechts dan dat het goed doet.

Iedereen heeft van zichzelf een andere loopstijl, dat is natuurlijk, dit onnodig corrigeren is vragen om problemen op de langere termijn.

Uit onderzoeken is gebleken dat schoenen met veel demping juist voor meer instabiliteit werkt.
Door normale loopschoenen te kopen met minder demping, worden de voet spieren en gewrichten juist sterker.

Maar als iedereen dat zou weten en zich wat in zou lezen, zouden de hardloopzaken zoals runnersworld geen bestaansrecht meer hebben.

Kijk dit maar:
https://www.youtube.com/watch?v=6AAH9526yaI

De belangrijkste oorzaak van hardlopen is overbelasting, te snel willen, tegen je maten opboksen, "kijk mij ik heb ongetraind een 10k gelopen! Vet stoer man!"

Gelijk een uur achter mekaar lopen, want het is weer mooi weer buiten :lol:
Plaats reactie