Hoofddeksels

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Speedy
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-06-2006 10:40

Met de felle zon in de zomer ben ik eigelijk genoodzaakt om iets op mijn (kalend) hoofd te gebruiken. Ik ben er niet echt fan van om een pet te dragen dus meestal heb ik een hoofdband om. Met langere duurlopen (2 uur en meer) heb ik al snel dat de mijn hoofd verbrand door de zon. Zonnecreme helpt niet echt.

daarom maar van de week weer eens een nieuwe pet gekocht, speciaal voor hardlopers zeiden ze nog maar had eigelijk meteen al mijn bedenkingen want het spul is van 100 procent nylon. Gister voor het eerst op gehad en inderdaad na 20 min liep ik al met een natte kop. Dus dat is niets. Gister zag ik bij de Intersport een bandana ofzo het lijkt op een hoofddoekje. Die wil ik misschien gaan halen.

Krijg je van zn ding geen nat hoofd van? want heb ook nog eens te denken aan mijn gehoorapp. Wie draagt er zelf altijd een cap of wat dan ook en kan me er aan aanraden.
Danny
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-06-2006 10:54

Ik zelf gebruik zo'n Buff tijdens het fietsen. Voor hardlopen heb ik hem eigenlijk nog nooit gebruikt. Dan draag ik persoonlijk liever een petje, wat de zon wat beter uit mijn ogen houd. Eentje van katoen, een oudje van Nike.

Misschien kan je er wat mee, Buff's zijn bedoeld om je te beschermen tegen van alles en nog wat tijdens sportieve activiteiten.

Het instructie filmpje zou je een goed beeld moeten geven wat er allemaal mogelijk mee is. Je moet alleen even door de kinderlijke manier van uitleggen heenkijken. :lol:
koeninge
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-06-2006 11:13

Ik loop iedere wedstrijd met mijn Buff ... houdt mijn zweet op .. tijdens de winter lekker warm (ben dan ook kaal hé) ... en tijdens de zomer, als het echt warm is op een wedstrijd, giet je er gewoon water over, dat houdt je dan lekker fris ... I never leave home without it!!!
Koen uit Gistel (België) Marathons : 64
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 24-06-2006 11:36

Ik ben ook een grote fan van de Buff, ik heb er intussen al een stuk of 6, in allerlei kleuren. Ik gebruik ze ook om te skiën en dan heb ik er twee tegelijk om, één om mijn nek, en één om mijn hoofd. De laatste die ik kocht (via futurumshop) is er één speciaal voor de zomer, met een UV-filter.

Ik draag hem ook op verschillende manieren, nu in de zomer vaak opgerold als zweetband, of soms als bandana, 's winters vaker als hoofddoek, lekker warm over je oren.
kalepier
Benefactor
Benefactor

za 24-06-2006 12:06

zelf heb ik ook een aantal Buff's, maar in de zomer vind ik die eigenlijk te warm.
ééntje door de helft knippen is een optie.
Dan valt ie wel net over je hoofd, maar voor de rest is ie een stuk luchtiger.
In de zomer loop ik dan liever met een petje.
Het is even goed zoeken, maar er zijn wel degelijk fijne looppetjes te vinden.
Ik heb er van sucony, adidas en mijn favoriet is van golite.

Afbeelding

Superdun en heel erg luchtig.

Peter
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg....
Speedy
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-06-2006 13:00

Ik was effe in de stad en heb een bandana mee genomen van Agu. Het is eigelijk voor het fietsen, maar die verkoopster zelf ook loopster zei dat die ook erg geschikt is voor lopers, het is van erg dun materiaal en voelt luchtig aan. Met dit ding zal mijn gehoorapp waarschijnelijk ook wel droog blijven :)

En anders maar over op de buff :)
klaasloopt
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 26-06-2006 15:14

kalepier schreef: mijn favoriet is van golite.
Peter, waar heb je die vandaan? Deze Golite ziet er goed uit. Ik zoek nog een pet, de oude werd bestempeld als 'dat kan echt niet meer hoor, met die lubberende klep en versleten zomen', maar hij paste tenminste. Ik heb hoedenmaat 64, maar deze ziet eruit alsof er over nagedacht is, en dan passen ze meestal wel.

groet
Klaas
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 26-06-2006 15:46

ik heb zowel een buff als een lekker licht en ademend petje van nike.
petjes irriteren me normaal gesproken vaak na een tijdje dragen, dit petje (ca. 20 euro bij PK) zit erg comfortabel.

bij warm weer kies is het liefst voor de buff, zeker bij wedstrijden. het kan aardig wat zweet absorberen en wordt dan echt een natte lap zonder dat het me irriteert. iemand anders schreef hiervoor al... heerlijk een bekertje water erover en je hebt weer een tijdje een lekker fris gevoel.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 26-06-2006 17:32

Ik kan me herinneren dat Bertus ooit iets opgelopen heeft ( was het hoofdpijn of zo iets? ) door het te sterk afkoelen van een nat hoofd vanwege een kopdoek, dat was in de winter weliswaar.

Ik draag nooit iets, maar ja, ik heb dan ook genoeg haar. Wel ooit in de stromende regen een petje opgehad, was wel prettig.

Voordeel van een petje is het klepje dat tegen zonneschijn beschermt, je kunt het naar voren en naar achter dragen. Het moet wel goed passen, en lekker zitten natuurlijk, geen plastic randjes of zo.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 26-06-2006 17:52

evelyne schreef:Ik kan me herinneren dat Bertus ooit iets opgelopen heeft ( was het hoofdpijn of zo iets? ) door het te sterk afkoelen van een nat hoofd vanwege een kopdoek, dat was in de winter weliswaar.
Klopt als een bus. Was tijdens de 30 km. van Kampen. Na een kilometer of 20 stevige koppijn en duizelig doordat ik met een door transpiratie kletsnatte hoofddoek (HAD-bandana) in de snijdend koude wind liep.
Draag de HAD trouwens praktisch altijd omdat het voorkomt dat het transpiratievocht in m'n ogen terechtkomt. In de "piratelook" druipt het netjes via de knoop aan de achterkant naar beneden. ( de 4 symbolen stellen de seizoenen voor)
AfbeeldingAfbeelding
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
*Edwin*
Lid
Lid
Contacteer:

ma 26-06-2006 20:41

Zo'n Buffy lijkt mij wel wat. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar geschikte hoofddeksel maar de juiste nog niet gevonden. Iemand een idee waar ik zo'n Buffy kan kopen? De links in dit topic komen uit in Amerika en PK heeft on-line helemaal niks. Ook run2day heeft ze on-line ook niet.
Voorspellen is moeilijk, vooral de toekomst!
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 26-06-2006 20:46

castwor schreef:Zo'n Buffy lijkt mij wel wat. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar geschikte hoofddeksel maar de juiste nog niet gevonden. Iemand een idee waar ik zo'n Buffy kan kopen? De links in dit topic komen uit in Amerika en PK heeft on-line helemaal niks. Ook run2day heeft ze on-line ook niet.
Ik heb zojuist een nieuwe HAD-bandana besteld bij de Futurumshop.
http://www.futurumshop.nl/
Kijk bij fiets- en spinningkleding-Hoofd en je komt er een aantal tegen; zowel bandana's als Buffs. Bestellen gaat gemakkelijk heb ik gemerkt, gwoon via internetbankieren.
Er is trouwens wel verschil tussen een buff en een bandana. Ik heb ook een buff (met zo'n koordje) maar die is veel dikker en warmer dan deze HAD-bandana. Meer geschikt voor de koude wintermaanden.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
kalepier
Benefactor
Benefactor

ma 26-06-2006 21:25

klaasloopt schreef:[
Peter, waar heb je die vandaan? Deze Golite ziet er goed uit. Ik zoek nog een pet, de oude werd bestempeld als 'dat kan echt niet meer hoor, met die lubberende klep en versleten zomen', maar hij paste tenminste. Ik heb hoedenmaat 64, maar deze ziet eruit alsof er over nagedacht is, en dan passen ze meestal wel.

groet
Klaas
Klaas, deze pet heb ik gekocht bij één van de jeugdtrainers bij ons op de AV.
Deze had een buitensportzaak in Goes.(jammer genoeg gestopt)
Voor de rest wordt dit merk in Nederland volgens mij zeer weinig verkocht, jammer genoeg, want ze maken prachtige spullen.

Mijn hoedmaat is wel een stukkie kleiner (54 cm) maar sommige merken leveren wel petten in verschillende maten.
Dan maak je denk ik de meeste kans bij een goede buitensportzaak.

Het blijft altijd een flinke zoektocht naar een fijn deksel.

Peter
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg....
*Edwin*
Lid
Lid
Contacteer:

ma 26-06-2006 21:38

boco schreef:
castwor schreef:Zo'n Buffy lijkt mij wel wat. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar geschikte hoofddeksel maar de juiste nog niet gevonden. Iemand een idee waar ik zo'n Buffy kan kopen? De links in dit topic komen uit in Amerika en PK heeft on-line helemaal niks. Ook run2day heeft ze on-line ook niet.
Ik heb zojuist een nieuwe HAD-bandana besteld bij de Futurumshop.
http://www.futurumshop.nl/
Kijk bij fiets- en spinningkleding-Hoofd en je komt er een aantal tegen; zowel bandana's als Buffs. Bestellen gaat gemakkelijk heb ik gemerkt, gwoon via internetbankieren.
Er is trouwens wel verschil tussen een buff en een bandana. Ik heb ook een buff (met zo'n koordje) maar die is veel dikker en warmer dan deze HAD-bandana. Meer geschikt voor de koude wintermaanden.
Bedankt Bertus. Zowel een HAD als een Buffy besteld. Ben benieuwd. :d:
Voorspellen is moeilijk, vooral de toekomst!
Iwanowitsch

ma 26-06-2006 21:50

klaasloopt schreef:
kalepier schreef: mijn favoriet is van golite.
Peter, waar heb je die vandaan? Deze Golite ziet er goed uit.
Ha die Klaas,

even gezocht. Misschien heb je hier wat aan ...

mvg,

I'o'W.
Plaats reactie