The Stick! voor zelfmassage.

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 01-01-2008 12:45

In de laatste Runners'World stond er een stukje over. De Stick is bedoeld voor (zelf)massage van de benen, en wordt met name in Amerika al heel lang gebruikt, net als de foam roller ( http://optp.com/index.cfm/pageid/247/pr ... /8740#8740 ). De foam roller heeft me vorig jaar van mijn knieklachten afgeholpen en sinds die tijd gebruik ik hem elke dag ter blessurepreventie. De Stick is denk ik een beetje hetzelfde principe. Ik heb nu toch ook de Stick besteld, met name voor mijn wintersport zodat ik mijn vermoeide skispieren kan masseren.

Of het een echte aanrader is, ter voorkoming of genezing van blessures, ik laat het nog weten.

Oh ja, de link is www.thestick.eu
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 01-01-2008 18:50

Ik ben wel benieuwd. Als het echt nodig is, dan masseer ik mijn kuiten wel met m'n handen los, maar misschien werkt dat hier wel handiger mee.
Afbeelding
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 01-01-2008 20:15

In 2004 stonden ze met deze "stick" op de marathonbeurs van New York. (en ook afgelopen jaar stonden ze er weer volgens Kouketer) Ik heb me toen laten verleiden tot een demonstratie van het aparaat op mijn kuiten.......
Het werd een errug korte demonstratie want ik vond het vreselijk pijnlijk :x en was binnen 20 tellen op weg naar de volgende stands. :lol:
(de krengen waren nog vreselijk duur ook! Volgens mij zou je zoiets zelf kunnen maken met een dik stuk ijzerdraad waar je van die knikkerdikke houten kralen op rijgt)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 01-01-2008 20:26

Inderdaad, ik heb me ook als proefkonijn laten gebruiken. Bij mij op de hamstrings.

Ik vond het gewoon pijnlijk. Misschien dat het effect wel goed was, maar lekker? Nee dus!

Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 01-01-2008 20:39

Bij de foam roller die ik nu gebruik was het in het begin ook behoorlijk pijnlijk. Dat wordt veroorzaakt doordat er kleine knoopjes in je spieren zitten (triggerpoints) die je er eigenlijk uit rolt. Na een paar dagen was het al veel minder pijnlijk en nu al helemaal niet meer. De enkele keer dat ik nog bij een masseur kwam (vlak na de marathon) werd mij verteld dat mijn spieren erg soepel aanvoelden, ik denk door de foam roller. De enige spiergroep die stijver was, was aan de binnenkant van mijn bovenbenen, en dat is inderdaad een plek die met de roller moeilijk te bereiken is. Ik denk dat ik daar de Stick goed voor kan gebruiken.

En duur, tsja, als het mij blessurevrij kan houden, dan heb ik daar graag € 35 voor over.
erki
Lid
Lid
Contacteer:

di 01-01-2008 21:12

Dat het gevoelig is lijkt me op zich geen argument tegen die 'deegroller', misschien wel een argument voor... massage op gevoelige spieren is ook niet echt lekker. Ik begrijp dat je er ook aan moet wennen, maar het wordt in de sport al veel gebruikt, zeker wanneer er geen masseur met een ploeg sporters meereist. Steven Zwerink die de stick nu in Nederland verkoopt (via die site) heeft afgelopen jaar een enorme progressie gemaakt op de 400 meter. Stond op het podium bij het NK en liep de 4 x 400 bij de Europacup.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

di 01-01-2008 21:38

Ik heb er net eentje besteld. Na vier weken rust en diverse bezoekjes bij een fysio voor massage van mijn kuiten hoop ik hiermee verdere problemen te voorkomen. Ben erg benieuwd omdat ik behoorlijke knopen in mijn kuiten had zitten.
Ronn01
Lid
Lid
Contacteer:

di 01-01-2008 21:53

Wij hebben sinds gisteren ook eentje in ons bezit en de eerste indruk is goed, erg goed zelfs!
Iwanowitsch

di 01-01-2008 22:10

Hoi Coen,

kent onze fysio deze stick ook ?
en wat vindt hij er evt. van ?

Groetjes,

Iwan.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 01-01-2008 22:32

Ik begrijp dat als het pijnlijk aanvoelde, dat het dan juist wel eens geschikt voor mij zou kunnen zijn?

En.. Zou behandeling nog invloed kunnen hebben op de spieren van lopers ik noem geen namen die (op marathons) vaak last van kramp hebben?
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 01-01-2008 23:46

Joa,joa... ik begrijp de hint....

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de stick.
Werkt het echt goed dan zal ik nog eens overwegen om er eentje aan te schaffen. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

di 01-01-2008 23:57

Iwanowitsch schreef:Hoi Coen,
kent onze fysio deze stick ook ? en wat vindt hij er evt. van ?
Ik zal het hem morgenvroeg vragen. :D Zal nog even een afdrukje maken van de beschrijving. Kan het zonder waarschijnlijk niet goed uitleggen wat het precies is.

Gr. Coen
Iwanowitsch

wo 02-01-2008 0:01

Ik lees het nog wel eens Coen !!!

Iwan.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

wo 02-01-2008 11:27

De fysio kent "De Stick" niet. Maar hij benaderde het vanuit zijn eigen invalshoek, eerst het doel bepalen waarvoor je het gaat gebruiken. Voor verbeterde doorbloeding en afvoer van afvalstoffen zijn verschillende methoden mogelijk waarvan beweging volgens hem de beste is. Massage is daar ook 1 van. Helemaal als door bijv. spierscheuring beweging niet mogelijk is. Maar hij vindt het nadeel van zelfmassage dat het soms moeilijk is de spieren te ontspannen die gemasseerd worden.

Het lijkt me zelf nog steeds een goede aanvulling zeker nu ik na een rustperiode minder belasting aankan.
MasterRunner
Lid
Lid

wo 02-01-2008 12:51

erki schreef:Dat het gevoelig is lijkt me op zich geen argument tegen die 'deegroller', misschien wel een argument voor... massage op gevoelige spieren is ook niet echt lekker. Ik begrijp dat je er ook aan moet wennen, maar het wordt in de sport al veel gebruikt, zeker wanneer er geen masseur met een ploeg sporters meereist. Steven Zwerink die de stick nu in Nederland verkoopt (via die site) heeft afgelopen jaar een enorme progressie gemaakt op de 400 meter. Stond op het podium bij het NK en liep de 4 x 400 bij de Europacup.
ik gun hem die progressie, maar als succes zo eenvoudig af te roepen zou zijn... ;)
Lijkt m.i. in ieder geval geen sterk argument. Hij vast andere dingen nog veel beter gedaan dan dit....
Plaats reactie