Sporttracks 2.0

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 06-01-2008 18:09

Ik heb vorige week Sporttracks 2.0 geïnstalleerd, daarvoor gebruikte ik versie 1.3.
Nou heeft 2.0 vast meer mogelijkheden dan 1.3 (die ik nog niet ontdekt heb); alleen vind ik de layout niet echt geweldig. In 1.3 paste alle informatie netjes in de hokjes, nu worden de hokjes zomaar ergens afgekapt.

Voorbeeld:
Afbeelding

In de samenvatting van de training is m'n locatie opeens verdwenen. Dat wil zeggen, hij is er nog wel, maar is om één of andere raadselachtige reden verborgen. Bij de rode pijl zie je een lijntje, daar hoort de balk 'locatie':
Afbeelding

Het grappige is dat ik het rolmenu wel tevoorschijn kan toveren:
Afbeelding

Ik weet niet hoe ik de balk 'locatie' in beeld kan krijgen. Ik heb geprobeerd het hokje 'samenvatting' groter te maken, maar het enige wat er dfan gebeurt, is dat het notitieblokje groter wordt.

Weet iemand hoe dit komt? Ligt het aan mijn instellingen? Hebben andere gebruikers er ook last van?
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 06-01-2008 18:27

Gek, zeg. Nee, ik heb het probleem niet. Bij mij is de lay-out prima in orde. Misschien helpt het nog als je het 'thema' aanpast, in het scherm instellingen. Alhoewel ik het idee heb dat je dan alleen een ander kleurenpalet krijgt.
bobm
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 06-01-2008 18:33

Ik vermoed dat het te maken heeft met de resolutie van je beeldscherm of met de grootte van de letters op het scherm (fontgrootte). Heb je Windows XP of Vista.
Ik ben een soortgelijk probleem eens eerder tegen gekomen. Het was toen opgelost na een nieuwe installatie van XP. Dat wil ik je niet aandoen, een andere oplossing m,oet ook te vinden zijn.
Sportieve groet,

Bob
Website Sporten met een GPS: www.runrun.nl
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 06-01-2008 18:37

Je zou wellicht als work-around eens kunnen proberen om tijdelijk(!) in je Contol Panel, Display, tabblad Appearance eens te kiezen voor een ander scheme.
Bij mij staat het momenteel bijvoorbeeld op "Windows Standard (large)" , dat zou ik in dat geval kunnen vervangen door "Windows Standard".

Sla dan wel eerst je huidige instellingen op, zodat je in ieder geval weer terug kunt.

----------

Als het goed is, zou deze work-around je probleem trouwens *niet* op mogen lossen.
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 06-01-2008 18:38

bobm schreef:Ik vermoed dat het te maken heeft met de resolutie van je beeldscherm of met de grootte van de letters op het scherm (fontgrootte).
Dat is ook mijn gedachte. Ik gebruik een beeldschermresolutie van 1440x900 en heb geen problemen zoals je kan zien:
Afbeelding
Afbeelding
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 06-01-2008 18:40

Manon,
iets langzamer lopen, verbruik je meer calorieën zag ik net :wink:
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

zo 06-01-2008 20:24

Manon,

Ik werk niet met sporttracks, maar ik ken dit effect wel van andere programma's. In deze gevallen ligt het aan de instelling 'Grote lettertypen' welke je in windows (onafhankelijk van de resolutie) kan maken.

Om dit te controleren:

Klik ergens op het bureaublad met de rechter muistoets en kies 'eigenschappen'. Er komt dan een pop-up met tabbladen.
Kies tabblad 'Vormgeving'
Kijk wat er onder tekengrootte staat.

Als er iets anders staat dan 'normaal' zet dat dan op normaal, druk 'OK' en probeer of het werkt.

PS Don_K geeft in wezen dezelfde tip. Met wat hier staat regel je de probleem instelling iets specifieker, dus zonder andere instellingen te veranderen.

Veel succes!
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 06-01-2008 20:44

bobm schreef:Ik vermoed dat het te maken heeft met de resolutie van je beeldscherm of met de grootte van de letters op het scherm (fontgrootte). Heb je Windows XP of Vista.
De resolutie staat op 1280x1024 (de maximale resolutie). De lettergrootte staat op normaal. Dat kan het dus niet zijn :?
Ik gebruik Windows XP.
Vreemd dat ik de enige met dit probleem ben.

tacohanou schreef:Manon, iets langzamer lopen, verbruik je meer calorieën zag ik net
Dat jij op dezelfde afstand meer caloriën verbruikt dan ik zou ook wel 'ns kunnen komen doordat jij (vermoed ik) iets meer gewicht in de schaal legt 8)
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 06-01-2008 20:55

Manon schreef: Weet iemand hoe dit komt? Ligt het aan mijn instellingen? Hebben andere gebruikers er ook last van?
2.0 is volgens mij een Beta-versie. Dat wil zeggen: nog niet volledig uitontwikkeld. Zie daar waarom ik het nog niet heb geïnstalleerd.
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

ma 07-01-2008 12:47

Ik heb wel eens over dit programma gelezen maar waar kan ik het beste dit programma aanschaffen? Of is er maar één leverancier?
Hardlopen, trainen, wedstrijden en meer... www.run-fun.nl
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 07-01-2008 13:12

@manon: geen idee! mijn 2.0 werkt foutloos (op af en toe een importeerfoutje na)... (vista / 1920x1200 8) )

@roger: gratis programma, ook te gebruiken als je geen gps hebt en handmatig data invoert. zie de site van cnr lid bobm: www.mijwaard.nl

groet, dries
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 07-01-2008 17:36

Manon schreef:
tacohanou schreef:Manon, iets langzamer lopen, verbruik je meer calorieën zag ik net
Dat jij op dezelfde afstand meer caloriën verbruikt dan ik zou ook wel 'ns kunnen komen doordat jij (vermoed ik) iets meer gewicht in de schaal legt 8)
Ach, ietsje maar :?
bobm
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 07-01-2008 22:31

Manon,

Zou je toch eens kunnen proberen de lettergrootte (tijdelijk) kleiner te zetten. Zie de handleiding van Dick enkele posts hierboven. Dit kan geen kwaad en je kunt de lettergrootte altijd weer terugzetten.

Ben in ieder geval benieuwd of het daar iets mee te maken heeft.
Sportieve groet,

Bob
Website Sporten met een GPS: www.runrun.nl
piet22
Lid
Lid

za 02-02-2008 12:56

Sinds enige dagen is er een nieuwe versie van Sporttracks (2.0.2948) beschikbaar.

http://www.zonefivesoftware.com/SportTr ... index.html
Eelco
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 02-02-2008 14:00

Mooi. De ontwikkeling van deze applicatie is hiermee niet dood gebleken. :)
Ik heb het gedownload en geinstalleerd. Zo over de oude versie. En: gelukt, maar ik zie 1-2-3 geen veranderingen. Dat klopt ook wel, want in de lijst met "new features" zie ik ook geen zaken die ik direct zou willen gebruiken. Maar daarom is de bug-fixing natuurlijk wel fijn.

Het analyseren van de snelheid gedurende een loop zie je met TC direct in een grafiek. Dit is met sporttracks niet direct inzichtelijk. Je kunt wel met de muis op de routelijn klikken waarna je de snelheid e.d. kunt zien. Maar direct in een grafiek van 1 loop zoals bij TC zie ik niet als mogelijkheid.
Maar in TC vind ik de overzichten per week, en maand, e.d. weer niet fijn.

Afijn. Ik blijf toch de combinatie gebruiken, waarbij ik eerst de data van de garmin met TC importeer. Eventueel hier wat opmerkingen bijplaats en overbodige laps verwijder. Vervolgens een backup aanmaak. En dan importeer in Sporttracks. In sporttracks wijzig ik niks. TC is dus leidend. Maar Sporttracks geeft mooiere overzichten.
Plaats reactie