Sporttracks 2.0

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
qmark
Lid
Lid

vr 19-11-2010 12:57

Omdat ik ST bijna dagelijks gebruik leek het me niet meer dan terecht om een betaalde versie aan te schaffen.
De overgang naar ST3 was een goede aanleiding om dat dan daadwerkelijk te doen.

ST3 werkt prima bij mij, ik kom geen grote nadelen tegen
(overigens ook geen gigantische verbeteringen ten opzichte van ST2)

Wel vind ik het inderdaad jammer dat steeds meer plugins nu ook geld gaan vragen .... :cry:
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
MasterRunner
Lid
Lid

vr 19-11-2010 18:59

qmark schreef: ST3 werkt prima bij mij, ik kom geen grote nadelen tegen
(overigens ook geen gigantische verbeteringen ten opzichte van ST2)

Wel vind ik het inderdaad jammer dat steeds meer plugins nu ook geld gaan vragen .... :cry:
Hmmm als je normaal een betaalde versie hebt dan is het omgekeerd, meer voordelen dan nadelen... dit motiveert niet om ST3 te kopen.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-11-2010 9:22

ik heb altijd gezegd dat ik voor zo'n fijn programma als SportTracks best (wat) geld over heb, maar op de manier waarop ze nu richting betaalde versie gaan vind ik, ehm, verre van netjes.
'er is een update' en dan worden doorgelinkt naar een betaalde versie, en dan ook nog eens geld moeten betalen voor extraatjes die voorheen ook gratis waren!?

laat maar even, inderdaad, ik werk lekker verder met versie 2. al kan ik me voorstellen dat daar in de toekomst eens plotseling een fout met importeren (of iets dergelijks) opduikt zodat je wel moet upgraden. of ben ik nu wat al te negatief?
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-11-2010 11:47

hoe lang kun je de niet betaalde versie van 3.0 gebruiken?
qmark
Lid
Lid

za 20-11-2010 12:12

Als je een tevreden gebruiker bent van ST2 zou ik dat gewoon blijven gebruiken. Je loopt alleen het risico dat er geen nieuwe ontwikkelingen meer plaatsvinden, maar als je al tevreden bent heb je die ook niet nodig, toch :wink:
De gratis versie van ST3 is voor mij te beperkt omdat je maar 2 plugins kunt gebruiken. Volgens mij zit er geen tijdslimiet op, behalve als je je gewicht wil charten: zie de vergelijking

Wat die 'extraatjes' betreft: voor die plugins ben je afhankelijk van hobbyisten die het leuk vinden om zelf iets te maken.
Het enige wat ZoneFive gedaan heeft is dat ze het deze klussers gemakkelijker hebben gemaakt om een (al dan niet vrijwillige) bijdrage te vragen.
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom ZoneFive niet zelf de functionaliteit toevoegt (voor de betalende klanten); er is blijkbaar vraag naar!

Ik ben bijvoorbeeld erg blij dat ST3 standaard gebruik kan maken van OpenStreetMap kaarten; die gebruik ik veel. Bij ST2 was daar een plugin voor nodig.

Als je verder kijkt op de site van ZoneFive lees je dat SportTracks 3.0 includes a ton of small bug fixes and enhancements as well as a handful of brand new features.
Die bugfixes zal wel; ik had niet zoveel problemen. Bij die nieuwe features staat niet zoveel dat ik momenteel gebruik.

Uiteraard ben ik wel benieuwd wat de 3.1 versie voor verrassingen in petto heeft :)
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

wo 01-12-2010 14:44

Ik ben zeer tevreden over ST 2.0 en heb momenteel nog geen behoefte aan meer functionaliteit. En betalen liever niet,maar niet onbegrijpelijk dat ze daar ook iets willen verdienen,alleen is de constructie niet helemaal transparant te noemen.

Wat ik jammer blijf vinden is dat het zo individueel gericht is. En al zoekend op internet stuitte ik op looptijden.nl (en met hetzelfde account voor de RBRers en duathleten ook fietstijden.nl).
Hier kun je koppelen aan andere sociale media (Twitter en Facebook),maar ook vergelijken met andere deelnemers.
Importmogelijkheden van heel veel zaken al aanwezig, en na een verzoekje van mij is hij nu ook al druk doende om een Sporttracks-import te creeeren. Ik ben er erg enthousiast over,en zogauw ik alles geimporteerd heb gaat ST denk ik bij mij aan de kant. Oh ja,en als ik weer mag sporten ;)
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 12-12-2010 20:58

Denis schreef:Importmogelijkheden van heel veel zaken al aanwezig, en na een verzoekje van mij is hij nu ook al druk doende om een Sporttracks-import te creeeren. Ik ben er erg enthousiast over,en zogauw ik alles geimporteerd heb gaat ST denk ik bij mij aan de kant. Oh ja,en als ik weer mag sporten ;)
Na het lezen van het berichtje van Denis heb ik de site ook eens bezocht. Ook ik werd razend enthousiast en ben nu ook gebruiker van de site http://www.looptijden.nl.
Ik ben in contact met Koen gekomen, de beheerder van de site, en hij is snel en goed aan de slag gegaan. Hij heeft nu een import mogelijkheid voor Sporttracks gemaakt die ik inmiddels positief getest heb. Mijn data staat vanaf heden dus online.

Wil jij dus ook een online mogelijkheid voor het opslaan van jouw loopdata neem dan eens een kijkje op de site van Looptijden.

En voor de lopende fietsers onder ons een antwoord uit het laatste mailbericht van Koen:
"binnenkort ga ik de integratie tussen beide sites verbeteren zodat je ook statistieken kunt krijgen per activiteit (lopen/fietsen/zwemmen) en ook tijden kunt verplaatsen tussen activiteiten"
Mijn vraag was:
"De niet hardlooptijden worden ook ingelezen. Is het mogelijk om die op fietstijden.nl terecht te laten komen i.p.v. op hardlooptijden.nl ?"

Volop nieuwe ontwikkelingen dus voor lopende, fietsende en zwemmende datagekken :wink:
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 20-12-2010 20:29

ik heb mee ook aangemeld bij looptijden.

mijn logbook (sporttracks 2) bleek ruim groter dan 10mb, maar mocht ook gezipped [s]upgeload[/s] ge-upload worden.
na het zippen voldeed ie wel aan de eis (< 10mb), da's mooi!
maar... helaas.
foutmelding, met keurig de vermelding dat er een melding is aangemaakt en dat ik nog terug zou horen wat er misging (en hopelijk met oplossing).

dat was ruim een week geleden :?

[sporttracks meldde vandaag wederom dat er een (betaalde) nieuwe versie beschikbaar is, heb maar weer 'nee' gezegd ;)]

Lefty rulez!

GasGeben!
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

ma 20-12-2010 21:27

LazyD schreef: mijn logbook (sporttracks 2) bleek ruim groter dan 10mb, maar mocht ook gezipped [s]upgeload[/s] ge-upload worden.
na het zippen voldeed ie wel aan de eis (< 10mb), da's mooi!
maar... helaas.
foutmelding, met keurig de vermelding dat er een melding is aangemaakt en dat ik nog terug zou horen wat er misging (en hopelijk met oplossing).

dat was ruim een week geleden :?
Heb jij een SLA afgesloten die binnen een week oplossing garandeert ? ;)
Ik heb net als Taco contact met Koen, en in de test van de conversie ben ik dit zelfde probleem tegengekomen.
Helaas is de beste vent razend druk met o.a een nieuwe Android-app voor looptijden.nl, en wilde hij dit er tussendoor doen,en dat is voor zoiets complex lastig. Maw, ik vind het jammer (maar ja ik loop ff niet,dus heb ook geen updates, en dus minder last als jij met je enorme weektotalen van tegenwoordig :-) ), maar snap het wel voor een vrijwillig initiatief.
Hij heeft toegezegd ergens tussen de kalkoen en het vuurwerk te pogen er verder mee te gaan.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 20-12-2010 23:01

:)

't was ook niet ongeduldig bedoeld, maar meer als tegenhanger van taco's positieve bericht.
algemeen: als je je ergens voor aanmeldt, en het werkt niet... vrij grote kans dat mensen dan direct afhaken. dat zou toch zonde zijn?!

(ik zie de meerwaarde t.o.v. sporttracks nog niet direct, maar zal het, als de importfunctie wel werkt, zeker een kans geven)

Lefty rulez!

GasGeben!
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

wo 22-12-2010 17:37

LazyD schreef::)

't was ook niet ongeduldig bedoeld, maar meer als tegenhanger van taco's positieve bericht.
algemeen: als je je ergens voor aanmeldt, en het werkt niet... vrij grote kans dat mensen dan direct afhaken. dat zou toch zonde zijn?!

(ik zie de meerwaarde t.o.v. sporttracks nog niet direct, maar zal het, als de importfunctie wel werkt, zeker een kans geven)
Heb je het nog een keer geprobeerd? Bij mij ging de eerste keer ook niet goed. Dit lag aan de drukte op de webserver na analyse.
Een paar minuutjes na de eerste poging ging het wel goed.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 22-12-2010 18:23

net een 3e (of 4e?) poging gewaagd...
helaas, weer een foutmelding.
heb me netjes gemeld via het contactformulier, ben benieuwd!

[en al flink met mr.looptijden aan het communiceren, daaraan zal het niet liggen :d: ]

Lefty rulez!

GasGeben!
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

do 23-12-2010 9:58

tacohanou schreef: Heb je het nog een keer geprobeerd? Bij mij ging de eerste keer ook niet goed. Dit lag aan de drukte op de webserver na analyse.
Zelfde hier, zijn advies was om het in de ochtend als er minder gebruikers zijn het te proberen, en dat werkt idd.
Geen moeite mee, het is een beta onderdeel wat hij speciaal op mijn verzoek (en inmiddels dus ook gebruikt door anderen) heeft geschreven,dat mag nog niet perfect zijn.
Nu hopen dat de rest dat wel is, het ziet er wat mij betreft zeer veel belovend uit. Altijd even wennen,maar heel andere, modernere methoden van omgaan met sport.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 24-12-2010 8:46

de eigenaar heeft zich gebogen over mijn logboek, en na wat puzzelen is het hem gelukt!
al mijn sporttracks info staat nu ook online.
nu de voor- en nadelen eens onderzoeken, leuk!

Lefty rulez!

GasGeben!
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 02-01-2011 13:22

Help...

Als ik mijn sporttracks opstart, krijg ik de volgende mededeling:

Afbeelding

Nergens een knop "volgende" of "einde" te zien :?
Als ik de mededeling wegklik, kom ik in een leeg ST-scherm terecht. Ik heb geprobeerd om mijn logboek te openen, maar dan krijg ik eerst de vraag of ik de wijzigingen in het logboek wil opslaan. En dat durf ik niet, want als het lege logboek het gevulde logboek overschrijft, ben ik alles kwijt :evil:

Wie kent deze melding en weet de oplossing...?
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Plaats reactie