Horloge voor interval trainingen?

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Gerben
Lid
Lid

zo 11-04-2004 13:23

Hallo iedereen,

Ben sinds kort aan het hardlopen en volg een schema waar regelmatig interval trainingen op voorkomen. Bijvoorbeel een training van 3-5-8-5-3 minuten met telkens 1 minuut pauze er tussen.

Ik loop deze trainingen nu met een horloge met stopwatch functie, maar ik moet telkens kijken of mijn minuten nog niet om zijn. Mijn vraag is of er iemand weet of er sport horloges bestaan waar je dit soort intervals in kan zetten? Zodat je horloge telkens een piep geeft ofzo wanneer je interval voorbij is.

Alvast bedankt :)
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 11-04-2004 13:39

Mijn Timex Ironman heeft zoiets. Ik kan er maximaal 5 timers inzetten, elk met een eigen tijd, en kiezen of de volgende timer meteen moet worden geactiveerd. Aan het eind van de ingestelde timers kan dan nog automatisch de stopwatch worden geactiveerd.
Een andere optie is een aantal timers instellen die dan telkens weer worden afgewerkt, b.v. timer 1 = 3 min, timer 2 = 1 min, en het schema is dan T1/T2/T1/T2 tot je het zat bent.
Ut lûpt...
Paul uut Kuuk
crosser
Lid
Lid

zo 11-04-2004 18:36

Ik heb zelf een horloge (tevens hartslagmeter) uit de Polar S-serie, daar mee kan je je intervaltraining van te voren programmeren. Inclusief de hertstelpauze, je hoort dan telkens een piepje als je weer moet gaan/moet stoppen. Ik vind het een heel fijn horloge! Succes ermee.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 11-04-2004 19:25

Een nadeel van de piepende horloges is dat je de piepjes niet meer goed hoort als er auto's langskomen, tenminste dat is mijn ervaring.

Wat jij wilt Gerben (3-5-8 etc) kan met mijn polar S210 volgens mij niet, wel met vaste intervallen.
Of heb ik iets over het hoofd gezien 8O

Ik moet toegeven dat toen ik het 'n paar keer heb uitgeprobeerd en nogal wat piepjes mistte door langsrazende auto's, ik er niet verder ingedoken ben wat de mogelijkheden waren voor een pyramidetraining.

Ik interval weer op de oude manier, op een vast parcours waarvan ik de lengte ken

groeten en succes ermee
Ton
DeHaagseRègâh
Lid
Lid
Contacteer:

zo 11-04-2004 21:47

Ik heb zelf de Timex Iron man (al heel erg lang) en daar kan je inderdaad (zoals Paul al schreef) een timer functie die goed voldoet.

Ook heb ik een paar jaar geleden een Nike Triax gehad. Die had een uitgebreidere interval functie. Daar kan je namelijk een interval training op instellen zoals jij beschrijft: een training van 3-5-8-5-3 minuten met telkens 1 minuut pauze er tussen.

Ik ben nu niet meer op de hoogte van die Nike Triax horloges maar ik kan me voorstellen dat die functie alleen maar beter en uitgebreider is geworden. Hetzelfde geldt overigens voor de prijs van die dingen :cry:
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up. Chuck Yeager
http://www.dehaagseregah.nl
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 11-04-2004 23:03

't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
MasterRunner
Lid
Lid

ma 12-04-2004 8:38

DeHaagseRègâh schreef:
Ook heb ik een paar jaar geleden een Nike Triax gehad. Die had een uitgebreidere interval functie. Daar kan je namelijk een interval training op instellen zoals jij beschrijft: een training van 3-5-8-5-3 minuten met telkens 1 minuut pauze er tussen.
de bekende Casio met de blauwe of zware knopjes had die ook, alleen dat type zie ik niet meer alleen de grotere uitvoeringen van Casio.
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 12-04-2004 10:25

DRUM schreef:Wat jij wilt Gerben (3-5-8 etc) kan met mijn polar S210 volgens mij niet, wel met vaste intervallen.
Ik heb een s610 en je kan daar inderdaad geen piramides in programmeren. Polar heeft daar een oplossing voor, die ik vrij belachelijk vind. Ze zeggen namelijk dat je de langste tijdsinterval programmeert en dan de kortere handmatig afbreekt. Ik hoop dat ze die functies in nieuwere modellen toch gaan verbeteren.

Bas.
Bas "Slowfoot" Prins
einned
Lid
Lid
Contacteer:

ma 12-04-2004 13:59

DRUM schreef: Wat jij wilt Gerben (3-5-8 etc) kan met mijn polar S210 volgens mij niet, wel met vaste intervallen.
Ik heb zelf een Polar S120, wat ik altijd doe is gewoon de timer op 1 minuut zetten en dan tellen. Het niet horen van piepjes heb ik overigens bijna geen last van. Tenzij je natuurlijk op de vluchtstrook van de A15 gaat trainen ofzo.
Anton
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 12-04-2004 20:32

Overigens Gerben; Gefeliciteerd met je eerste bericht op ChatnRun :!:
I'm running towards nothing,
again and again and again and again and again and again and again...
Gerben
Lid
Lid

ma 12-04-2004 22:03

Bedankt voor jullie reacties. Heb even wat rondgekeken op de sites van nike en timex. Bij timex kan je de functies zelfs nog online testen via een interactieve demo. De wat duurdere modellen hebben 9 timers, dus dan zou het wel mogelijk zijn door 3-1-5-1-8-1-5-1-3 op die timers te zetten.

Bij nike heeft alleen de dure Triax Elite HRM of SDM 10 timers. Zie http://www.nike.com/timing/extranet/sup ... atrix.html Of werkt dat bij de triax horloges op een andere manier DeHaagseRègâh?

thnx voor de info :)
Hens
Benefactor
Benefactor

ma 12-04-2004 23:21

einned schreef:Tenzij je natuurlijk op de vluchtstrook van de A15 gaat trainen ofzo.
D'r hoeft maar net een auto of een brommer langs te komen op het moment dat dat ding afgaat en bij lopen op zand- en zeker op grindpaden, hoor je meestal niks. Ik heb al menig piep gemist daardoor. :?
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 13-04-2004 5:37

Met de moderne techniek kan ik me nog iets anders indenken:
een MP3 file maken met daarin op de goede momenten piepjes en dat in zo'n lichtgewicht MP3speler laden. Oordopjes in en lopen maar. Reken maar dat je de piepjes dan hoort.
Maar dit is technisch (en financieel) wel hoog gegrepen.
Ut lûpt...
Paul uut Kuuk
DeHaagseRègâh
Lid
Lid
Contacteer:

di 13-04-2004 7:13

Gerben schreef:Bedankt voor jullie reacties. Heb even wat rondgekeken op de sites van nike en timex. Bij timex kan je de functies zelfs nog online testen via een interactieve demo. De wat duurdere modellen hebben 9 timers, dus dan zou het wel mogelijk zijn door 3-1-5-1-8-1-5-1-3 op die timers te zetten.

Bij nike heeft alleen de dure Triax Elite HRM of SDM 10 timers. Zie http://www.nike.com/timing/extranet/sup ... atrix.html Of werkt dat bij de triax horloges op een andere manier DeHaagseRègâh?

thnx voor de info :)
Volgens die tabel heb je gelijk Gerben. Maar de meeste modellen hebben wel "up to 5 timers". Lijkt me dat je daar toch wel een tijdje mee vooruit kan?
Wat ik trouwens onhandig aan de Nike t.o.v. de Timex vond was de split time.
Bij Timex zie je een "split-screen" waar je in de bovenste helft de gelopen tijd van je split kan zien en in de onderste helft loopt de totaal-tijd door. Bijvoorbeeld bij het zwemmen doe ik 10 x 100 meters met 25 seconden rust ertussen. Dan zie ik na 100 meter mijn gezwommen tijd over die 100. Ik zie de tijd doortellen dus 25 s later kan ik weer weg. En later kan ik alle 100 metertijden terugkijken.
Bij de Nike, die geen splitscreen heeft, kan ik geen 25 seconden rust eraf houden. Was wat onhandig.
Vroeger had Nike trouwens ook een online demo van de horloges op de site staan. Nu niet meer?
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up. Chuck Yeager
http://www.dehaagseregah.nl
Gerben
Lid
Lid

di 13-04-2004 21:48

hmm nee volgens mij kan je bij nike niet online testen, op www.nike.com/timing en op www.nikerunning.com kan ik tenminste niets vinden. Is jammer, vind het erg handig om eens te kijken hoe zo'n ding werkt voor je hem koopt.
Plaats reactie