Garmin Forerunner 310XT

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-12-2010 21:32

De kabel voor op te laden heeft een usb-connecter. Elke oplader met een usb-poort zal dus voldoen waarschijnlijk.

Qua accessoires kan ik alleen meepraten over de houder voor op het stuur, die is vrij onmisbaar als je gaat fietsen. (hoewel iets anders natuurlijk ook hiervoor zou kunnen dienen)
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-12-2010 21:37

franskem schreef:Ik krijg er één voor kerst/oud&nieuw.

Ben zéér benieuwd of hij gaat bevallen en welke mogelijkheden hij allemaal heeft.
Wil he, naast lopen ook gebruiken voor te fietsen. Ook in combinatie in de vorm van Duathlon.

Kan ik hem ook met elke 12V lader opladen?
Welke accesoires zijn nuttig?
Het is een heel mooi klokje, helaas heb ik er nogal wat storingen in gehad. Uit eindelijk is hij ''verdronken'', tijdens een aantal triathlons en zwemtrainingen kwam er water in dit waterdichte multisport apparaat. Ik hoop voor je dat jij er meer geluk mee hebt. Ik ben er klaar mee.
zwem/fiets/loop
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-12-2010 22:37

Ik heb de snelheids- en cadansmeter voor de fiets, de gsc10, geloof ik.

Werkt perfect!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Iwanowitsch

za 11-12-2010 23:21

Naast via USB is de 310 ook gewoon via een adapter/220 V oplaadbaar.
Ik heb alweer een flinke tijd veel plezier van dit fijne horloge.

Ik gebruik hem vrij basaal (niet voor het zwemmen, fietsen, zonder grafiekjes en andere toestanden) maar spoel hem wel graag onder de kraan af wat al lange tijd niet tot problemen heeft geleid.

Veel succes met je horloge !!!

Gr. Iwan.
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

zo 12-12-2010 10:23

Hans43 schreef: Het is een heel mooi klokje, helaas heb ik er nogal wat storingen in gehad. Uit eindelijk is hij ''verdronken'', tijdens een aantal triathlons en zwemtrainingen kwam er water in dit waterdichte multisport apparaat. Ik hoop voor je dat jij er meer geluk mee hebt. Ik ben er klaar mee.
8O

Eén geluk dat ik hem niet wil gebruiken om te zwemmen dan. Een stuurhouder staat al op de verlanglijst, een cadanssensor ook.
remco
Lid
Lid

zo 12-12-2010 11:23

Bij de accecoires is de footpod wel een leuke optie als je ook wel eens binnen traint

Verder behoort hij gewoon waterdicht te zijn en wordt daarom ook veel door triatleten gebruikt. Heb ook nog niet eerder gehoort dat dit een veel voorkomend probleem zou zijn. Wellicht een maandag ochtend exemplaar?
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-12-2010 9:23

Iwanowitsch schreef:
Ik gebruik hem vrij basaal (niet voor het zwemmen, fietsen, zonder grafiekjes en andere toestanden) maar spoel hem wel graag onder de kraan af wat al lange tijd niet tot problemen heeft geleid.
:idea: Zou die 50 meter waterproof duiden op de maximaal af te leggen afstand? 8O
zwem/fiets/loop
remco
Lid
Lid

ma 13-12-2010 9:31

Hans43 schreef:
Iwanowitsch schreef:
:idea: Zou die 50 meter waterproof duiden op de maximaal af te leggen afstand? 8O
Hans, heb jij het probleem met je 310 nog aan garmin voorgelegd?
Lijkt me toch niet kunnen, zelfs niet als de garantie verlopen zou zijn
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-12-2010 9:55

Ja, ik heb hem opgestuurd naar garmin. Ik heb een nieuwe ontvangen op garantie. Dit apparaat heb ik inmiddels verkocht. Min vorige (405) was ook zo'n drama. Ik ben dus klaar met garmin. De volgende gaat waarschijnlijk een Timex global trainer worden.
zwem/fiets/loop
Iwanowitsch

ma 13-12-2010 12:40

Erg vreemd, jammer en voor mij onherkenbaar de problemen die je met de 310 ervaart Hans.

Hopelijk heb je met de 310 meer succes !!!
Lijkt me ook een mooi horloge die Timex ...

Gr. Iwan.
MasterRunner
Lid
Lid

ma 13-12-2010 20:00

De FR 305 zit ook zo knullig in elkaar.... de delen zijn dus op elkaar gelijmd..... Ik zag na een training een paar weken geleden wat water onder het glas.... Tja, vrijdag.... zondagavond wordt pas de bus gelicht..... ma of di komt ie aan..... en dan sturen we een vervanger voor ca 90 euro.

De importeur wordt per 1-1-2011 garmin.nl, ee ipv de huidn eigen Garmin bedrijf, niet alleen een website dus, ..
Ze, de huidige club, hadden mijn claim niet eens meer aangenomen.... :evil:

En.... zo'n "vervanger" kost je dan ca 90 euro... :evil: terwijl een nieuwe ca 125 euro kost....
http://www.informatique.nl/401707/garmi ... r-305.html
prijsvergelijk
en
kieskeurig

Dus maar
effe gegoogled ... wat je zelf zou kunnen doen....
Wel gewoon met een nagel te open en weer dichtlijmen..... http://www.jimandkatrin.com/CodeBlog/po ... ement.aspx
of dicht lijmen.....zoals hier:
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... t=adhesive

Alleen: ben niet zo blij met de lijm keuze uit die berichten. Ik heb de lijm even bekeken zo op het oog, maar dat lijkt niet hierop.
Eens kijken of we die een keer kunnen analyseren ;)....
Ik heb Garmin zelf nog gebeld, ze kwamen met een lijm uit Japan (niet te krijgen in EU en ook niet op leesbare J-sites) en verder lieten ze weinig los... (als je al niet met een "verkeerd" kluitje in het riet gestuurd wordt.....)

Kortom: leuk spul die Garmin, niet echt duur bij aanschaf, maar verwacht er niet de duurzaamheid van een Polar van.....

PS: de garantie was er van af, en als het bedrag groter was geweest had ik het nog wel op een procedure mbt product verantwoordelijkheid aan laten komen (=wet!) ..... pas nog zo'n zaakje voor mijn zoon opgeknapt, een dure lens.... die na 4 jaar stuk ging. Je verwacht een duurzaamheid van minimaal 10 jaar... Uiteindelijk was de reparatie prijs dus idd maar 40% van het 1e bedrag....... mijn zoon super blij.... 8)
Laatst gewijzigd door MasterRunner op ma 13-12-2010 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-12-2010 20:20

@Masterrunner: ik zou niet te snel de duurzaamheid van de polars ophemelen. Wellicht qua pure betrouwbaarheid in de hartslagmeting de beste, maar voor de overige functionaliteiten ... en vrij duur in aanschaf. Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb nog niet met polartoestellen getraind. Het komt op mij over dat Polar vooralsnog iets achterblijft in de technologische ontwikkeling van hardloopgadgets.

Ik denk dat er toch ook heel veel zeer tevreden gebruikers van Garmin-toestellen zijn. Ik zelf vind de 310XT het beste toestel dat ik ooit heb gehad en ik heb toch al heel wat electronica op fiets- en hardloopgebied versleten (ciclosport, suunto). Vooral de gps, de enorme instellingsmogelijkheden, de interface met de computer en de updates via firmware bevallen mij erg goed.

Ik gebruik het toestel nu ruim een jaar naar volle tevredenheid. Ik hoop er nog een tijdje mee te doen, want helaas is deze 310XT qua aanschaf nog niet bepaald afgeschreven :lol:

Maar: iedereen zijn eigen afwegingen en duurzaamheid en prijs zijn ook belangrijke punten.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
MasterRunner
Lid
Lid

ma 13-12-2010 20:28

Klopt: je krijgt veel voor je geld, zeker nu ze, de 305, dus 125 euro kosten.... (ik heb er nog 170 voor betaald 2 jaar geleden, eerder waren ze heel veel duurder...
Ik heb mij Polar 610 nog steeds, ik gebruik hem als dagelijks horloge. Niet zo fancy als de 305 (daarom vond ik hem leuk als gadget), maar wel erg duurzaam. Mijn vorige Polar is ook heel lang meegegaan.
Polar: idd toch duurder.

Maar: Garmin, met die lijm, komt toch minimalistisch over, viel me ontzettend tegen......
MarcRunning
Lid
Lid

di 14-12-2010 9:44

MasterRunner schreef:De importeur wordt per 1-1-2011 garmin.nl, ee ipv de huidn eigen Garmin bedrijf, niet alleen een website dus, ..
Ze, de huidige club, hadden mijn claim niet eens meer aangenomen.... :evil:
Een jaar of 3 geleden had ik nog een FR201 waar toen ook vocht in zat, terwijl hij iets meer dan 2 jaar oud was.
Ik heb toen direkt kontakt opgenomen met Garmin Europe in Engeland:
http://www.garmin.com/uk/support/contact-support

Mijn Forerunner kon ik toen opsturen en ik had binnen een week een nieuwe in huis! Een stuk sneller dan dat ik het via de importeur had moeten afhandelen.
Ik denk dat die zelfs gezgd zou hebben dat de garantie verlopen was. Misschien dat de support voor Nederland nu per 1 januari beter wordt.
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

wo 15-12-2010 9:03

MasterRunner schreef:
Maar: Garmin, met die lijm, komt toch minimalistisch over, viel me ontzettend tegen......
Die lijmlaag laat wel vaker los. Ik sprak iemand waarbij de complete bovenkant van zijn 305 tijdens een training was afgevallen. Hij had de onderdelen bijelkaar geraapt en opgestuurd naar garmin. Hij had wel een nieuwe toegezonden gekregen.
zwem/fiets/loop
Plaats reactie