Garmin Forerunner 310XT

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

wo 05-11-2014 14:24

Bijzonder, waar ik tijden terug problemen had met Garmin Agent om automatisch te uploaden nadat de laptop was herstart gaat dat nu ook weer goed en ook vanuit SportTracks is ie weer te synchroniseren.
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 18-10-2015 18:04

Nadat mijn 305 uit elkaar was gevallen, heb ik een (tweedehands) 310xt aangeschaft. Horloge zelf doet het prima, maar de communicatie met diverse programma's levert wat problemen op.
Mogelijk staat het antwoord op één van de voorgaande pagina's, maar de heb ik niet allemaal doorgelezen. Ik moest al wat bladeren om dit topic te vinden :wink:

Probleem 1: betreft Sporttracks. Het programma kan de 310xt niet vinden en ik kan hem ook niet toevoegen. De communicator plug-in is up-to-date. Toegegeven: ik werk nog met ST 2.0 (uit 2010). Ik denk dat het programma te oud is om de 310xt te (her)kennen. Is dit probleem opgelost als ik de laatste versie van ST download? Of heeft iemand een andere briljante oplossing?

Probleem 2: betreft Garmin Connect. Koersen naar het horloge verzenden lukt niet vanuit Garmin Connect. Garmin Express is up-to-date en GC herkent de 310xt wel. Bij het verzenden van de koers krijg ik de mededeling dat synchronisatie mislukt is, maar hoe en waarom is mij niet duidelijk. Trainingen verzenden van horloge naar GC lukt wel. Workouts verzenden heb ik nog niet geprobeerd.
Iemand een idee?
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

ma 19-10-2015 10:07

Manon, met probleem 1 kan ik je niet helpen maar probleem 2 heb ik ook gehad en dat heb ik zelf kunnen oplossen door een harde reset te geven (horloge aanzetten door de mode-knop en de aan/uitknop tegelijk in te drukken en ingedrukt te houden tot het horloge aangaat). Je bent dan wel je instellingen kwijt dus die moet je dan weer opnieuw ingeven.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

ma 19-10-2015 10:21

@manon ik werk ook met de oude sporttracks. Gebruik je ook training center van garmin toevallig? Ik exporteer mijn training vanuit tc als een. Tcx bestand en importeer dat gewoon in sporttracks. Kan ook vanuit garmin connect. Zo hou ik mooi alles bij elkaar.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
rogerpgvg
Lid
Lid

ma 19-10-2015 14:34

Met mijn Garmin 310XT gebruik ik geen Garmin Express omdat er nogal wat problemen mee zijn geweest (maar misschien werkt het ondertussen wel goed, dat weet ik niet). Ik gebruik de oude ANT agent (in combinatie met de Gamin Communicator). Je moet dan wel Garmin Express de-installeren (en ik vermoed dat je dan geen koersen meer vanuit Connect kunt verzenden).

Ik gebruik de nieuwere versie van Sporttracks (3.1). Als ik de ANT agent gebruik verschijnen mijn FIT files in C:\Users\Roger\AppData\Roaming\Garmin\Devices\<mijndevicenummer>\Activities. Ik upload die direct in Sporttracks.

Voor mijn koersen gebruik ik de “Waypoints and Courses” plugin. Het voordeel van deze plugin is dat je de koers punten elke 40m kunt zetten, zodat de koers niet verdwijnt van het 310XT scherm (een bug). Of je zou GPSies.com kunnen gebruiken, die heeft dezelfde mogelijkheid. Zie hier: https://forums.garmin.com/showthread.ph ... in-courses

Klinkt misschien wat ingewikkeld, maar het werkt goed. Hoop dat je er wat aan hebt.
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 19-10-2015 21:50

max09 schreef:@manon ik werk ook met de oude sporttracks. Gebruik je ook training center van garmin toevallig? Ik exporteer mijn training vanuit tc als een. Tcx bestand en importeer dat gewoon in sporttracks. Kan ook vanuit garmin connect. Zo hou ik mooi alles bij elkaar.
Ik heb het nu zo gedaan vanuit GC, maar ik vind het nogal een mijl op zeven.
Sporttracks gebruik ik al een aantal jaren, ik vind het niet erg om er een keer wat voor te betalen.

Bedankt voor de antwoorden tot zover. Ik ben nog wat aan het stoeien. Synchroniseren loopt nu helemaal vast :? . Ik heb het horloge een harde reset gegeven, en morgen kijk ik wel verder.
Eerst lekker slapen :P
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-06-2016 9:12

Na 7 jaar lijkt het einde nabij voor mijn 310xt :(
Zaterdag gaan fietsen met flinke regenbuien, de rubberen rand waar de knopjes in verwerkt zitten is los gaan zitten en gaan scheuren. Door het vocht deed hij thuis rare dingen...

Heb het spul provisorisch met plakband op zijn plek gezet, de knopjes werken nog, maar vocht zal hij niet meer leuk vinden.

Heb nog gezocht naar een vervangende band, maar dat lijkt er niet te zijn (en is ook een lastig klusje met lijmen)
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
Plaats reactie