Garmin Forerunner 310XT

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

di 26-10-2010 15:12

Ik heb laatst eens gespeeld met de gegevensvelden per 'sport'. Ik gebruikte eerst alleen hardlopen en bike 1. Laatst ging ik weer eens spinnen en ik dacht, laat ik bike 2 eens gebruiken waar ik maar 1 scherm gebruik met de hartslag. Wat bleek, bike 1 was ook veranderd, is dat normaal? In dat geval ontgaat mij de functie van de verschillende bike opties eigenlijk
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
jjmeijer66
Lid
Lid

di 26-10-2010 21:45

remco schreef:Ik heb sinds enkele weken ook een 310 en ben er heel tevreden over, alleen lijkt het of het krijgen van een fix steeds trager gaat. Toen ik hem pas had was het vaak een kwestie van een paar seconden, nou duurt het vaak al enkele minuten. Het balkje loopt vlot naar 99% en blijft daar dan irritant lang staan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, het wil wel eens helpen om een harde reset te geven.
Dat zorgt ervoor dat de "hotfix" gegevens gewist zijn en dat de Garmin gewoon weer op zoek moet naar satelieten en niet op zoek gaat naar waar hij ze de voorgaande keren aantrof.

Groet'n JJ
Doe as 'ie zeg, dan lieg 'ie niet.
de moeder van Bartje
remco
Lid
Lid

wo 27-10-2010 8:56

frietsje schreef:Ik heb laatst eens gespeeld met de gegevensvelden per 'sport'. Ik gebruikte eerst alleen hardlopen en bike 1. Laatst ging ik weer eens spinnen en ik dacht, laat ik bike 2 eens gebruiken waar ik maar 1 scherm gebruik met de hartslag. Wat bleek, bike 1 was ook veranderd, is dat normaal? In dat geval ontgaat mij de functie van de verschillende bike opties eigenlijk
Zou dat niks te maken hebben met de instellingen van de speed/cadens sensor? als je bijv. een mountainbike en racefiets met verschillende wiel-diameters?

Waarom zou je daar trouwens bike 2 voor nemen? bike 1 heeft toch 5 schermen ?
Laatst gewijzigd door remco op wo 27-10-2010 8:59, 1 keer totaal gewijzigd.
remco
Lid
Lid

wo 27-10-2010 8:56

jjmeijer66 schreef:
remco schreef:Ik heb sinds enkele weken ook een 310 en ben er heel tevreden over, alleen lijkt het of het krijgen van een fix steeds trager gaat. Toen ik hem pas had was het vaak een kwestie van een paar seconden, nou duurt het vaak al enkele minuten. Het balkje loopt vlot naar 99% en blijft daar dan irritant lang staan.
Dat zorgt ervoor dat de "hotfix" gegevens gewist zijn en dat de Garmin gewoon weer op zoek moet naar satelieten en niet op zoek gaat naar waar hij ze de voorgaande keren aantrof.

Groet'n JJ
dankjewel, dat ga ik eens proberen
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

wo 27-10-2010 11:00

remco schreef:
frietsje schreef:Ik heb laatst eens gespeeld met de gegevensvelden per 'sport'. Ik gebruikte eerst alleen hardlopen en bike 1. Laatst ging ik weer eens spinnen en ik dacht, laat ik bike 2 eens gebruiken waar ik maar 1 scherm gebruik met de hartslag. Wat bleek, bike 1 was ook veranderd, is dat normaal? In dat geval ontgaat mij de functie van de verschillende bike opties eigenlijk
Zou dat niks te maken hebben met de instellingen van de speed/cadens sensor? als je bijv. een mountainbike en racefiets met verschillende wiel-diameters?

Waarom zou je daar trouwens bike 2 voor nemen? bike 1 heeft toch 5 schermen ?
Hmm, maar waarom veranderd hij de instellingen bij bike 1 ook, als ik ze bij bike 2 verander? Ik wil bij de spinning namelijk een ander scherm dan die wat ik bij het wielrennen gebruik normaal...

Inderdaad, misschien kun je wisselen voor andere diameters oid.
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-11-2010 14:43

Hans43 schreef:Remco, dat doet de mijne ook. ik ergerde me er ook kapot aan. Ik heb er contact over gehad met garmin. Ook over de condens vorming en het regelmatig op tilt slaan van mijn XT. Ik heb hem moeten opsturen. Ik heb gezien dat de prognose is dat ie ergens half november aan de beurt is voor de daadwerkelijke reparatie/onderzoek. Begin vorige week heb ik hem verzonden, er zullen dus meer klachten zijn of het werktempo bij garmin ligt niet zo hoog. Ervaringen met polar in het verleden waren altijd een stuk beter: hooguit een week. Voor mij is het nu afwachten dus.
Ik het in jou geval ook melden, die dingen zijn duur genoeg en moeten het gewoon goed doen.
Ik heb net het bericht gekregen dat ik een nieuwe 310 toegezonden krijg. Ik moet nog wel even geduld hebben want de voorraad bij Garmin Nederland is op.
zwem/fiets/loop
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

wo 17-11-2010 20:40

remco schreef:
jjmeijer66 schreef:

Groet'n JJ
dankjewel, dat ga ik eens proberen
Heb je hier nog wat aan gehad?
Ik erger me de laatste tijd ook mateloos omdat hij er wel erg lang over doet. Ik kijk meestal mee op het satellieten-schermpje, en daar staan meestal wel de nodige balkjes. Ik vraag me dan altijd af wat heb belet om mijn positie te bepalen... Soms duurt t echt minuten lang
Hens
Benefactor
Benefactor

do 18-11-2010 1:06

frietsje schreef:Ik vraag me dan altijd af wat heb belet om mijn positie te bepalen... Soms duurt t echt minuten lang
Een klein zendertje zendt een signaal uit dat ruim 20.000 km verderop door een minuscuul antennetje opgevangen wordt. Door een nog kleiner ontvangertje en microprocessortje moeten minstens 4 signaalclusters bewerkt worden zodat er een redelijk betrouwbare positiebepaling uit voort komt. Dit alles mag hoegenaamd geen stroom kosten, de boel moet tenslotte toch minstens een uur of tien blijven werken op een accu zo groot als dubbelgevouwen plak kaas.
Enig begrip (beter: ontzag!) voor de techniek a.u.b.
abik
Lid
Lid

do 18-11-2010 1:12

Voor zover ik weet ontvangt je navigatieapparatuur data van satellieten, je horloge communiceert niet met die satellieten.
Go lightly. Eat heavy.
Hens
Benefactor
Benefactor

do 18-11-2010 1:51

Het is eenwegcommunicatie van de satelliet naar je klokkie, of wat voor vorm het ook heeft.
De afstand tussen die twee verandert daardoor niet. :wink:

Voor de goede orde: een GPS-satelliet heeft een vermogen van 50W of minder. Ter vergelijking: Lopik/IJsselstein stuurt 100 kW per station uit terwijl je er (in het slechtste geval) 100 keer dichter bij zit.

Om het nog erger te maken neemt de veldsterkte af met (als ik me niet vergis) de derde macht van de afstand. Een GPS-satelliet staat 100 keer zo ver weg als Lopik, het ontvangen signaal is dus al met al zo'n 2.000.000.000 maal zwakker. 8O
jjmeijer66
Lid
Lid

do 18-11-2010 9:22

Een aardige weergave van hoe het werkt zie je in deze pagina.

Groet'n JJ
Doe as 'ie zeg, dan lieg 'ie niet.
de moeder van Bartje
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 18-11-2010 9:35

Hens schreef:... neemt de veldsterkte af met (als ik me niet vergis) de derde macht van de afstand.
Gevoelsmatig zou ik het kwadraat verwachten.
De man van de Korte Adem
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

do 18-11-2010 10:48

Hens schreef:Enig begrip (beter: ontzag!) voor de techniek a.u.b.
Dat heb ik zeer veel. 't is meer de kwestie waarom de ene keer zo snel en de andere keer zo langzaam...
remco
Lid
Lid

do 18-11-2010 14:46

frietsje schreef:
Heb je hier nog wat aan gehad?
Ik erger me de laatste tijd ook mateloos omdat hij er wel erg lang over doet. Ik kijk meestal mee op het satellieten-schermpje, en daar staan meestal wel de nodige balkjes. Ik vraag me dan altijd af wat heb belet om mijn positie te bepalen... Soms duurt t echt minuten lang
Eerlijk gezegd nog niet geprobeerd omdat hij de laatste tijd weer gewoon snel is. Toch zou het mij niet verbazen als het een software probleem is. Als hij weer langzaam is zal ik hem ook meteen resetten.
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-12-2010 21:22

Ik krijg er één voor kerst/oud&nieuw.

Ben zéér benieuwd of hij gaat bevallen en welke mogelijkheden hij allemaal heeft.
Wil he, naast lopen ook gebruiken voor te fietsen. Ook in combinatie in de vorm van Duathlon.

Kan ik hem ook met elke 12V lader opladen?
Welke accesoires zijn nuttig?
Plaats reactie