Pagina 13 van 41

Geplaatst: do 16-12-2010 0:01
door Hens
MasterRunner schreef:Maar: Garmin, met die lijm, komt toch minimalistisch over, viel me ontzettend tegen......
Lijm is allang niet meer wat veel mensen denken. Als je lijm niet vertrouwd, dan bijv. ook niet gaan vliegen, op meubilair zitten, in een auto rijden, etc.

Geplaatst: do 16-12-2010 0:17
door Iwanowitsch
Hens schreef:Lijm is allang niet meer wat veel mensen denken. Als je lijm niet vertrouwd, dan bijv. ook niet gaan vliegen, op meubilair zitten, in een auto rijden, etc.
Klopt Hans,

kennis over materialen is een vak apart.
Las laatst ook ergens een opmerking over verbrossing van plastic om proberen te verduidelijken dat plastic zo'n ongeschikt materiaal zou zijn om meen ik in schoenen te verwerken ...

Het zit um in de juist gemaakte materiaalkeuzes in produkten.

Iwan.

Geplaatst: do 16-12-2010 0:57
door Hens
Yep. De juiste keus voor de juiste toepassing.
Er zijn misschien wel miljoenen soorten kunststoffen, allemaal met andere eigenschappen op allerlei gebieden. Sommige verbrossen in een maand, andere nog niet in 20 jaar. Zolang hardloopschoenen geen verbrossing vertonen binnen pakweg 5 of 10 jaar is alles ok.
Een plastic boterhamzakje mag van mijn part na een (half) jaar al in stukken uiteen vallen.

Geplaatst: do 16-12-2010 1:17
door frietsje
Inderdaad, lijm op zich is natuurlijk niets mis mee. In het garmin geval waarschijnlijk de beste methode. Als er al problemen zijn dan zal het inderdaad meer een kwestie zijn van hoeveelheid, manier van toepassen, lijmkeuze etc.

Geplaatst: do 16-12-2010 6:39
door Hans43
frietsje schreef:Inderdaad, lijm op zich is natuurlijk niets mis mee. In het garmin geval waarschijnlijk de beste methode. Als er al problemen zijn dan zal het inderdaad meer een kwestie zijn van hoeveelheid, manier van toepassen, lijmkeuze etc.
Helemaal correct, het lijkt in sommige gevallen wel of er een pritt stift gebruikt is.

Geplaatst: do 16-12-2010 21:34
door MasterRunner
Lijm in vliegtuigen e.d. das toch een andere klasse, die zeer zwaar getest wordt. Daar hoef je echt niet zo snel bang te zijn. De consequenties zijn dan ook veel groter.... Ik vind het dus een beetje een appel en peren vergelijk. Ik heb zelf heel veel met materialen te maken, de ontwikkeling, de applicatie en de toepassing, heb een redelijk beeld wat er speelt.
Wat niet wil zeggen dat je van elk applicatie alle ins en outs weet.

Zo'n Garmin kastje, die zomaar uit elkaar valt... waar Hans43 over schreef... ook je hoeft er niet letterlijk mee te vliegen.... ai dat zou wel helpen.... maar dat soort ondersteunende zaken zijn in de atletiek verboden.... :lol: , tja dat... zou toch niet mogen. En ook bij mij zo spontaan water erin.
Blijkbaar is een erop schroefbare bodem met een goede rubberen ring niet haalbaar/betaalbaar... zeker niet van metaal, althans metaal dat de GPS stoort...

Het blijft me kortom toch gewoon tegenvallen. De prijs en de opties blijven uiteraard wel aantrekkelijk ,dus als je geen problemen hebt, heb je een zeer goed prijs/kwaliteit verhoudign.

Geplaatst: vr 17-12-2010 0:24
door Iwanowitsch
Wat ter bevordering van de totale stevigheid in de Garmins ook kan is om een afdekkend wat groter zweetbandje over de klokjes heen te dragen.

Naast dat de klokjes dan zeker niet meer spontaan uit elkaar kunnen vallen verkleint dat tevens de kans op beschadigingen a.g.v. bijv. vallen of stoten.

Geplaatst: vr 17-12-2010 0:42
door Hens
MasterRunner schreef:De consequenties zijn dan ook veel groter.... Ik vind het dus een beetje een appel en peren vergelijk.
Daarom ook niet zeuren dat het kennelijk mogelijk is dat zo'n ding uit elkaar valt. Het is zoals je al zegt geen vliegtuig, niet in uitvoering, niet in prijs.
Hans43 schreef:het lijkt in sommige gevallen wel of er een pritt stift gebruikt is.
De vergelijking met de Pritt-stift gaat niet op, je was, bij dat ene geval dat je kent er niet bij, toch? Graag de zaak enigszins zuiver houden, hoezo "sommige gevallen" haal je ze regelmatig uit elkaar?

Geplaatst: vr 17-12-2010 16:25
door boco
Iwanowitsch schreef:Wat ter bevordering van de totale stevigheid in de Garmins ook kan is om een afdekkend wat groter zweetbandje over de klokjes heen te dragen.
8O 8O 8O
Ondeuglijke waar stuur je toch gewoon weer terug?

Geplaatst: vr 17-12-2010 16:34
door Iwanowitsch
Klopt Bertus,

ik draag regelmatig een zweetbandje om m'n Garmin om m'n tweede genoemde reden namelijk om hem tegen vallen of stoten te beschermen ...

Gr. Iwan.

Geplaatst: vr 17-12-2010 16:49
door frietsje
Dat kan ik me wel voorstellen. Al in de 1e week dat ik hem had rende ik iets te dicht langs een lantaarnpaal, en was ik even vergeten hoe groot hij is... ;)

Maar onder het lopen doe ik er verder niets omheen, aangezien ik dan de display niet meer kan lezen.

Geplaatst: vr 17-12-2010 20:54
door MasterRunner
Hens schreef:
MasterRunner schreef:De consequenties zijn dan ook veel groter.... Ik vind het dus een beetje een appel en peren vergelijk.
Daarom ook niet zeuren dat het kennelijk mogelijk is dat zo'n ding uit elkaar valt. Het is zoals je al zegt geen vliegtuig, niet in uitvoering, niet in prijs.
Maar zelfs dan vind ik dat ie niet uit elkaar hoort te vallen... dat mag je toch verwachten.

Geplaatst: za 18-12-2010 0:56
door Hens
Niets is perfect of voor eeuwig, alles zal vroeger of later kapot gaan op wat voor manier dan ook, of je het nou verwacht of niet. Zelfs vliegtuigen vallen wel eens uit elkaar. Beroemd voorbeeld.

Geplaatst: za 18-12-2010 1:32
door frietsje
Daarnaast wil ik ook zeggen dat het ding normaal gesproken niet uit elkaar valt... :D

Geplaatst: za 25-12-2010 9:00
door franskem
Gister gekregen via de kerstvrouw :santa:

Vannacht opgeladen, vanmorgen de meest basale instelling gedaan, en dus zometeen maar eens gaan buitenspelen.
Beperk me nu voorlopig maar tot de instellingen op het Horloge, downloaden en kaartmateriaal komt later wel.

Twee dingen:
-Hij is wel heel groot
-Ik was er (naïef?) van uit gegaan dat het horloge ook een horloge functie had, zoals m'n polar rs 400, bij niet gebruik om te lopen kun je hem gewoon met tijdsaanduiding gebruiken. De garmin naar mijn idee niet, of niet als zodanig.