Flesjesgordel?

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 16-05-2004 17:35

estor schreef:
kouketer schreef:Vorige week heb ik een flesjesgordel met 6 flesjes gekocht bij Run2Day. Zaterdag heb ik hem uitgeprobeerd met alle flesjes gevuld. Hij zakte door het gewicht toch wat af en strakker kon niet. Vanmiddag maar even ruilen voor een maatje kleiner.

Henk
Eej, da's toevallig, ik had precies hetzelfde. Ik heb inmiddels gelopen met een maat kleiner (M ipv L) en dat beviel uitstekend. Ik heb alle zes flesjes even gevuld om het gewicht nogmaals te testen en dat ging prima zo. Het uitnemen en terugplaatsen van de flesjes ging zowaar ook goed tijdens het lopen.

Ik baalde dat ik vanmorgen niet aan had gedacht om hem mee te nemen. Ik heb een vast loopgroepje op zondagmorgen, ik ging er (onterecht :) ) vanuit dat we niet zo lang zouden lopen vandaag... :) Bijna anderhalf uur lopen zonder water is niet ideaal, het was toch vrij warm, ook al wat het pas 10u...
Ik heb nog niet met "volle bepakking" gelopen, maar het voelde een stuk beter aan met maat M. Gisteren met 2 flesjes.

Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Michel
Benefactor
Benefactor

zo 16-05-2004 21:59

Ik heb ook een gordel met 8 flesjes(2 zijn er nooit gebruikt) en de gordel draagt ook niet verkeerd maar ik gooi de flesjes toch het liefst los in het fietsmandje van m'n moeder. Als ze zo graag wil fietsen dan weet ik nog wel een leuk ritje.
NiekJrun
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 11-08-2004 20:06

Ik heb de gordel met 4 flesjes (klittenband) ., en bevalt in principe goed.
Gebruik ik altijd tijdens een duurloop ( > 1 uur) en bij hoge temperatuur tijdens de interval training.

Totale inhoud is 0,5 liter, wat dus te weinig is bij de hoge temperatuur de afgelopen weken. (in de hand nog een pakje drinken meenemen is een tijdelijke oplossing ).
Ook een (klein) nadeel is: flesjes zijn lastig schoon te maken, na gebruik van een sportdrank.

groet,
Nico
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 11-08-2004 20:48

Ik heb een heuptasje van Nike met een houder voor een 30cl bidon. Maar ik begin 'm er van te verdenken dat deze niet goed is voor de spierbelasting. Het is tenslotte toch 300 gram meer dat aan het begin van je training telkens aan dezelfde kant hangt (rechts).

Ik heb dan ook de laatste tijd wat last van m'n rechter dijbeen. Kan ook aan andere dingen liggen, maar toch ....

Bas.
Bas "Slowfoot" Prins
alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

do 12-08-2004 11:57

NiekJrun schreef:Ik heb de gordel met 4 flesjes (klittenband) ., en bevalt in principe goed.
Gebruik ik altijd tijdens een duurloop ( > 1 uur) en bij hoge temperatuur tijdens de interval training.

Totale inhoud is 0,5 liter, wat dus te weinig is bij de hoge temperatuur de afgelopen weken. (in de hand nog een pakje drinken meenemen is een tijdelijke oplossing ).
Ook een (klein) nadeel is: flesjes zijn lastig schoon te maken, na gebruik van een sportdrank.

groet,
Nico
Je kunt de flesjes perfect schoonmaken met kunstgebittenreiniger. Zwarte (schimmel) randjes verwijderen gaat goed door per flesje een tablet te doen en af te vullen met water. Let wel op, door het bruisen van het tablet blaast de fles zich op. Maak de sluiting daarom een heel klein beetje open zodat de druk eruit kan. Deze truc werkt ook voor grotere bidons. Tabletten van het Kruidvat werken goed genoeg.

Ruud
NiekJrun
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 12-08-2004 17:51

Je kunt de flesjes perfect schoonmaken met kunstgebittenreiniger. Zwarte (schimmel) randjes verwijderen gaat goed door per flesje een tablet te doen en af te vullen met water. Let wel op, door het bruisen van het tablet blaast de fles zich op. Maak de sluiting daarom een heel klein beetje open zodat de druk eruit kan. Deze truc werkt ook voor grotere bidons. Tabletten van het Kruidvat werken goed genoeg.
Kijk, :idea: daar heb ik nou wat aan: ga het meteen proberen dit weekend.
Ik had van de week gehoord van een medeloper dat hij de flesjes meteen weggooid als hij zwarte schimmel zag; vond ik wel erg drastisch.

bedankt :!:
Nico
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 12-08-2004 18:34

alt-148 schreef:
NiekJrun schreef:Ik heb de gordel met 4 flesjes (klittenband) ., en bevalt in principe goed.

groet,
Nico

Ruud
Ik heb dit probleem op aanraden van mijn moeder op dezelfde manier opgelost. Werkt prima! Ik had er niet zo gauw aan gedacht om die oplossing hier te posten. Maar gelukkig is daar in voorzien! Thnx Ruud!

Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

do 12-08-2004 18:39

Goede tip voor wat betreft het schoonmaken....

Ik ga het morgen meteen proberen!!!

Paul
estor
Lid
Lid
Contacteer:

za 14-08-2004 16:47

Ik heb de afgelopen weken (en vandaag natuurlijk ook) dankbaar gebruik gemaakt van mijn gordel... Zeer nuttige aankoop geweest kan ik wel zeggen. In het begin was het even wennen, maar nu stoor ik mij niet meer aan het lopen met 4 flesjes...

Morgen staat er een lange duurloop (2u) voor mij op het programma (marathon voorbereiding) en met het weerbericht in gedachte gaan er morgen mooi 6 flesjes mee... :)
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 14-08-2004 18:27

Ik neem ze eigenlijk altijd mee. Als ik ze onderweg niet nodig heb dan heb ik er geen last van, maar de praktijk leert dat het toch wel fijn is als je wat vocht (meestal gewoon water) bij je hebt.

paul

(morgenochtend voor mij ook een 2uurs duurloop en ze gaan zeker mee!!)
janthijs
Lid
Lid
Contacteer:

za 14-08-2004 19:51

kouketer schreef:
alt-148 schreef:

groet,
Nico

Ruud
Ik heb dit probleem op aanraden van mijn moeder op dezelfde manier opgelost. Werkt prima! Ik had er niet zo gauw aan gedacht om die oplossing hier te posten. Maar gelukkig is daar in voorzien! Thnx Ruud!

Henk
Ik gebruik dit normaal ook, maar de laatste keer heb ik mijn bidons gereinigd met een speciaal schoonmaakmiddel voor drinkwatertanks. Verkrijgbaar bij de campingzaken om caravantanks te reinigen. Werkt ook prima.

Jan.
loop om te leven

XXIV, Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Etten Leur, Berlijn, Zeeuwsekust, Hilvarenbeek, Eindhoven, Diever, Apeldoorn, Leiden, New York, ZuiderZee
koeninge
Lid
Lid
Contacteer:

ma 30-08-2004 13:35

Hoi,

Ik loop altijd zonder te drinken. Eigenlijk ben ik zo begonnen om te vermageren.
Indien ik nu wel zou drinken, zou ik dan nog evenveel vermageren?

Met sportieve groeten,
Koen uit Gistel
alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

do 02-09-2004 12:18

koeninge schreef:Hoi,

Ik loop altijd zonder te drinken. Eigenlijk ben ik zo begonnen om te vermageren.
Indien ik nu wel zou drinken, zou ik dan nog evenveel vermageren?

Met sportieve groeten,
Koen uit Gistel
Let er wel op dat je goed blijft drinken, dat kan natuurlijk ook voor en na de training/wedstrijd ipv tijdens. Je urine is een goede indicatie; dat moet veel zijn en helder van kleur. Je verliest tijdens het lopen ongemerkt een behoorlijke hoeveelheid vocht. Het lijkt dan wel of je afvalt, maar na een paar glazen water (?) zit het er alweer aan. Om af te vallen kun je trouwens overdag best meer water drinken. Je hebt dan eerder een vol gevoel en de neiging om meer te eten is dan weg.
Ruud Löbel

Grijze muizen gaan geen confrontaties aan
LonelyRunner
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 02-09-2004 12:52

Drinken is een must. 2% vochtverlies verminderd je prestatievermogen met zo'n 20%. Uitgaande van een lichaamsgewicht zit je met 2 liter vochtverlies dus al dik in de probleemzone. Als ik een langzame duurloop (van zo'n drie uur) doe, dan raak ik 1,5 tot 2 kg lichaamsgewicht kwijt, ondanks dat ik onderweg nog zo'n 1,5 liter bijtank. Ga dus maar na wat het belang is van drinken.

Wát je drinkt maakt natuurlijk wel uit. Als je i.v.m. vermageren niet te veel energie wilt binnen krijgen, is water met een snufje zout (t.b.v. betere opname) een goede keuze. Daarvan kun je in beginsel net zoveel meenemen als je maar wilt.

Peter
Goed op weg naar betere tijden.
jeroen_B
Lid
Lid
Contacteer:

do 02-09-2004 15:17

als je af wilt vallen heb ik de tip gekregen om eigenlijk alleen water mee te nemen onderweg en in ieder geval geen sportdranken te gebruiken.
ik neem een flesjesgordel mee en drink elke 10 a 15 minuten een beetje water.
Plaats reactie