2011-07-10 Trainingsloop omgeving Arnhem

Om afspraken voor gezamenlijke trainingen te maken of mooie looproutes te delen.
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 09-07-2011 11:43

LazyD schreef:net m'n kuit getest. rondje van 4km...
ging prima! de kuit is nog wel wat gevoelig, maar heb er met hardlopen geen last van.

't was (net na een buitje) wel erg warm en drukkend.

morgen lekker onder de bomen! ZIN!
Volgens de voorspelling is het morgen droog, weinig wind, temp ca. 18 graden en geen regen. Voor deze tijd van het jaar kan het haast niet beter. Wel wat drinken :B: voor onderweg meenemen.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
Ed_Arnhem
Lid
Lid
Contacteer:

za 09-07-2011 13:23

coen schreef:
LazyD schreef:waar komt ed-arnhem nu opeens vandaan?
en ik ben 't ff kwijt, maar is dat onze cannondale-rijdende bikkelaar, of iemand anders?
Ik heb de razende biker vanavond gespot terwijl hij een serieuze heuveltraining afwerkte in Warnsborn, zonder Cannondale. Goed voorbereid of nog niet hersteld de 10e?
Ja Lazy D het is die kale met die Can. die ook wel een langs het parcours staat te kijken en te schreeuwen.

Coen, niet alles verraden, ik was niet voor niets in een stuk afgelegen bos aan het trainen.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

za 09-07-2011 14:13

Leuk dat je ook meeloopt Iwan.

Ik zal voor sportdrank en wat te knabbelen na afloop zorgen.
Voor onderweg zelf wat meenemen is heel verstandig.
Route ligt er mooi bij na de buitjes van afgelopen nacht en morgenvroeg nog lekker fris....
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... al/4057662
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
jorik
Lid
Lid
Contacteer:

za 09-07-2011 15:30

Iwanowitsch schreef:Hopelijk niet op Jorik z'n tempo want dat houd ik niet vol !!!
:)
Iwan, gezellig dat je morgen ook meeloopt! Ik heb er veel zin in! En over dat tempo... helemaal met Henny eens. Het gaat om het lekkere lopen! Ik heb geen haast morgen!

Rob, gaaf dat je ook nog een beetje catering doet. Maak het niet te ingewikkeld, hè? Ik ben het namelijk niet gewend dat het qua route en organisatie zo toppie geregeld is! Tot morgen!

ff [s]boven[/s]onderaan houden voor het overzicht

Trainingsloop: 20 en 15 km omgeving Arnhem

Datum: 10 juli 2011
Startpunt: parkeerplaats Kasteel Rozendaal - Beekhuizenseweg
Starttijd: 20km om 9.30 en 15km om 10.00uur
Parcours: heuvelachtig en vooral off-road - zie hieronder
Tempo: 5:15-5:20 /km (circa 11,3 km/uur)

:arrow: Henny (20km)
:arrow: Chiel (20km)
:arrow: LazyD (15km)
:arrow: Runfun (15km)
:arrow: Kobus (15 km)
:arrow: Rob (20km)
:arrow: [s]Achterhoekrunner (20 km)[/s]
:arrow: Ed_Arnhem (15km)
:arrow: Jorik (20km)
:arrow: Iwanowitsch (20km)
:arrow:

Paar stevige klimmetjes en mul zand (als het droog blijft).
Eerste lus van 5 km en daarna 15,4 km op avontuur met als toetje de Pinkenberg (15%) 8O

http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=657225
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

za 09-07-2011 19:18

Na 2 lopeloze dagen sta ik te trappelen om door het mulle zand de heuvels te mogen beklimmen :D
Tot morgen guys!
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 10-07-2011 7:20

Chiel schreef:Na 2 lopeloze dagen sta ik te trappelen om door het mulle zand de heuvels te mogen beklimmen :D
Tot morgen guys!
Even een tip voor de 15 km lopers....handig als jullie alvast naar de Oranjerie/boerderij lopen, dan kunnen jullie zo aansluiten.
Tot straks...

Weblog
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 10-07-2011 8:07

Heren, veel plezier. Jullie hebben een prachtige dag uitgekozen 8)
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
willemloopt
Lid
Lid
Contacteer:

zo 10-07-2011 8:13

Mannen, veel plezier!
Een volgende keer ga ik graag mee
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 10-07-2011 8:18

Robisrunning schreef:Even een tip voor de 15 km lopers....handig als jullie alvast naar de Oranjerie/boerderij lopen, dan kunnen jullie zo aansluiten.
Tot straks...
die 100 meter kan er nog wel bij :lol:

tot zo!
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Tonny.J
Lid
Lid
Contacteer:

zo 10-07-2011 9:28

Veel plezier op deze mooie dag geniet er van :)
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

zo 10-07-2011 11:51

Het weer was inderdaad erg mooi om te lopen. Rob had de route(-s) ook prima uitgekozen en zelfs na afloop had Rob alles goed geregeld (drankje en wat te eten, dat ging er wel in!). Verdere details mogen anderen vertellen :wink:

Leuk om weer wat bekende maar ook wat nieuwe gezichten te zien. Volgens mij zal er binnen een paar maanden weer een loopje worden gehouden en ik heb wel een idee: circa 14km over de Posbank waarvan grotendeels fietspaden. Nu een blaar doorprikken die ik nog van mijn vorige training had en dan genieten van de rest van de dag.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 10-07-2011 12:07

Zo, die 16/21km ziiten er weer op. De loopvoorwaarden waren vanmorgen allemaal aanwezig: mooi en niet te warm weer, een prachtig parcours en een groep praatgrage gemotiveerde lopers, die wel eens wat hoogtemetertjes wilden maken.
Na het eerste lusje van 5km (Chiel, Jorik, Iwan, Henny en Rob) haakten Dries, Koos, Ed en Roger onder bij de Oranjerie aan voor de resterende 16 km.
Van de regenbuitjes van de afgelopen dagen was niet veel te merken en hadden niet veel invloed gehad op de ondergrond gehad.
De ondergrond was divers. Mul zand, gras, grind en heel af en toe een klein stukje asfalt. Onderweg nog een ree en twee Schotse hooglanders gespot. De eerste op de Rozendaalse bovenheide en de andere twee langs het pad van de Ringallee naar de Tunnekesweg.
Ook de strandlopers konden aan de bak op het Rozendaalse Zand, die we dwars over staken. Mooie vergezichten, al zeg ik het zelf....
Het venijn zat hem een beetje in de laatste kilometers van de route, met de ruiterpaden op de Ringallee en de Pinkenberg (die andersom gelopen zwaarder is).
Na 1:56 waren we weer terug op de parkeerplaats. Het hapje en drankje vielen in goede aarde en we vonden ook nog een fotograaf bereid voor de groepsfoto (volgt).
Was een geslaagde trainingsloop en leuk om elkaar eens in levende lijve te zien en bij te praten. Zeker voor herhaling vatbaar... :d:
Laatst gewijzigd door Robisrunning op zo 10-07-2011 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Weblog
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

zo 10-07-2011 13:18

Het was een gedenkwaardige tocht. Je hebt wel eens van die dagen dat het lijkt alsof er geen energie in je lijf zit. Vandaag had ik die dag. In combinatie met het parcours was het een fijn potje afzien. De afleiding van het lopen in een gezellige groep en het rekening houden met elkaar hebben me erdoor gesleept.

Rob, dank voor het uitzetten van de prachtige route en voor de catering. Zeldzaan goed.
Groot respect voor de MTB-ers, de basisconditie was ruimschoots voldoende om deze training mee te doen. Petje af!

De trainingsloop is absoluut voor herhaling vatbaar!
Eerste voorstel 21 augustus voor een tocht van ca. 14km (rondje van Runfun). Dat is ook een stevig heuvelachtig traject (goed als voorbereiding op de zevenheuvelenloop en montferland run).

We houden vast aan het tempo van 5:15-5:20/km, maar kunnen er natuurlijk ook nog een groep met een ander tempo bij maken.
Voor de liefhebbers: Doe een voorstel voor een alternatieve groep.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 10-07-2011 13:26

Inderdaad een erg geslaagd trainingsloopje.
Het tempo lag laag genoeg om lekker bij te kunnen kletsen en de omstandigheden waren ideaal.
Henny: bedankt voor het initiatief en Rob bedankt voor de mooie route en de verzorging achteraf!
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 10-07-2011 17:59

Afbeelding
vlnr: Chiel - Rob - Dries - Iwan - Roger - Ed - Jorik - Henny - Koos

En het hoogtekaartje....
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robisrunning op zo 10-07-2011 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Weblog
Plaats reactie