Vragen ???

Moderator: ChatnRunCircuitMods

Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 12:24

Wat vinden jullie niet duidelijk of waar wil je verheldering over ? Plaats het hier... Wij pogen z.s.m. te antwoorden.
Voor de overzichtelijkheid halen we de originele vragen weg.
Laatst gewijzigd door Denis op zo 15-03-2009 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 12:27

marco1 schreef:"Een Nederlandstalig circuit, alle windstreken", dus ook de overzeese koninkrijksgebieden?????

Zijn er ook maximale afstanden of zijn ultralopen ook vertegenwoordigt?
Er zijn geen maximale afstanden, dus die kunnen meetellen als ej genoeg stemmers krijgt !
Helaas valt overzees niet binnen de regio's, dus kom lekker een loopje hier doen, en in ieder geval de Safarirun, Marco !
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 12:29

Don_K schreef: De Safari-run zal plaatsvinden in de regio Arnhem.
Mag ik dan concluderen dat de speciale Chat'n'Run-circuit-baanwedstrijd in een andere regio plaatsvindt? :wink:
Klopt helemaal ! In de regio Apeldoorn namelijk, we hebben daar wat contacten en konden het zo regelen dat er speciale series voor CnR komen !
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 12:31

Puntentelling voor Dummies :

Om de grootste discussieveroorzaker even te tackelen, hier een korte uitleg van hoe deze in elkaar zit.

Voor de echte cijferfreaks onder ons, hebben we alles hier uitgelegd.

Doelstelling circuit : een sportieve strijd met een gezellige samenkomst met zoveel mogelijk forumleden.

Hierop hebben we onze puntentelling gepoogd zo goed mogelijk op af te stemmen. Daarom zijn er naast de punten op basis van de gelopen tijd ook bonuspunten te verdienen voor het meedoen. (We hebben het aantal af te nemen biertjes achteraf ook nog overwogen,maar daarmee zouden sommigen weer enorm bevoordeeld worden dus die hebben we maar niet meegenomen.)

Wat dan wel…… Hiervoor heeft onze Jan (MiepMiep) samen met de organisatie een objectieve maat voor zijn/haar prestatie gemaakt: de Prestatie-index.
Individueel zijn er altijd uitzonderingen en dat valt niet in een formule te vangen. We gaan dus uit van gemiddelde profielen van grote groepen,waarbij we rekening houden met het verloop van de absolute prestaties t.o.v. de leeftijd en geslacht. Afstand en tijd worden hiermee in balans gebracht.

De berekening van de Prestatie-index is zo opgezet dat een goede loper de norm is. Hij/zij krijgt een Prestatie-index van 100. Lopers die beter presteren krijgen een hogere score en mindere lopers krijgen een score onder de 100. Dit hebben we bepaald door analyse van grote groepen lopers op 10km-wedstrijden. Dit is gedaan en per leeftijd is de tijd genomen waar 80% van de deelnemers met dezelfde leeftijd achter blijft. Daarnaast erbij opgeteld de punten die per deelname kunnen worden verkregen,en bonuspunten voor de veellopers op basis van redelijkheid.
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 15-03-2009 13:39

runfun schreef:Ik heb nog wel wat vragen of misschien zijn de antwoorden al gegeven en lees ik er overheen.

1) vanaf wanneer start het circuit nu precies of is dat afhankelijk van de eerst 'gekozen' wedstrijd?

2) nu lijkt het alsof er in elke regio mee gedaan kan worden aan dit circuit dus bijvoorbeeld lopers uit het westen nemen het dan op tegen lopers uit het noorden, zuiden en oosten zonder in dezelfde wedstrijden deel te nemen, klopt dit?

3) er is dus geen categorie-verdeling maar een weging met leeftijd en geslacht, dus Pietje van bijvoorbeeld 31 jaar loopt met loopmaatje Jantje van 28 jaar en hier zit dus een verschil in beoordeling voor de uiteindelijke punten?
1. Het circuit start op 29-3-09 met diverse wedstrijden. Je kan echter instappen op ieder moment. Je hoeft dus niet aan de eerste reeks deel te nemen maar die leveren wel extra punten op.

2. Omdat CnR een landelijk forum is hebben we NL opgedeeld in verschillende regio's met verschillende wedstrijden in die regio. Hiermee willen we geografische beperkingen en reistijden geen belemmering laten zijn om deel te nemen.

3. Er komt één uitslag waar alle deelnemers tegen elkaar afgewogen worden op basis van leeftijd, gelopen tijd, geslacht en aantal deelgenomen wedstrijden. Zie hier voor de uitleg.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 14:06

Don_K schreef:Een vraag over de puntentelling:
- Geldt de leeftijd op de dag van de wedstrijd?
Geldt of telt ;) Je mag zelf je leeftijd opgeven, wij gaan er in vertrouwen vanuit dat dit klopt.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 14:10

Don_K schreef:Nog een paar vragen:
- Moeten we ons opgeven voor het circuit? Of doet elke CnR-er automatisch mee?
Nee, je moet je even inschrijven. Dat kan hier
Don_K schreef:- Moeten we bij jullie opgeven dat we een bepaalde wedstrijd mee gaan doen? Of gaat dat "automatisch" ?
Nee, dat gaat achteraf via het uitslagenformulier

Don_K schreef: En een vraag over de puntentelling:
- Worden de punten gewoon bij elkaar opgeteld?
- Of tellen de (bv) 5 beste resultaten?
- Of telt het gemiddelde resultaat? (En zo ja: moeten we dan vooraf opgeven dat we een bepaalde wedstrijd *wel* meelopen maar *niet* willen laten meetellen omdat we die wedstrijd als training lopen?
De beste 5 wedstrijden tellen.
Laatst gewijzigd door Denis op zo 15-03-2009 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 14:17

Don_K schreef:Nog een vraag over de puntentelling:

Ik zie de volgende formule staan:

Prestatie-index = (Tnorm / (TD * (10 / D)1,07 ) * 100 = (Tnorm / TD) * (D/10)1,07 * 100

Ik begrijp (uit de getallenvoorbeelden iets hoger in de uitleg) dat het hier gaat om "tot de macht 1,07".

Maar vervolgens staat er:

De normtijd Tnorm is de waarde voor leeftijd L uit de tabel: man[L] of vrouw[L]

Worden die normtabellen ook gepubliceerd?
runfun schreef: Edit: met de calculator komt er een andere grafiek uit die mij ook wat logischer lijkt al lijkt mij de bodem wat lager te liggen maar het verschil tussen een 40 jarige en bv. een 60 jarige is zo een stuk verklaarbaarder. Tevens is deze grafiek ook wat beter te verklaren met het op je top kunnen presteren dus tussen de 20 en 35 jaar.
MiepMiep schreef:Even een nootje bij de grafiek: de in de uitgebreide uitleg getoonde grafiek is slechts een voorbeeld dat komt uit een intern documentje waarin wat zaken rond de berekeningen werden afgestemd. Het echte onderzoek was toen nog niet begonnen. Inmiddels zijn er andere grafieken en tabellen. Daar gaan we later nog eens meer aandacht aan besteden, want er zijn wel een aantal aardige dingen naar voren gekomen.

Verder hebben we niet de pretentie dat we nu de tabel in handen hebben waarmee we exact de prestaties van alle CnR's in alle wedstrijden kunnen vergelijken. Dat is ook onmogelijk. We hopen echter wel een redelijke basis voor een leuke competitie te hebben en we kunnen natuurlijk volgend jaar de zaken optimaliseren aan de hand van de ervaringen van dit jaar. Hoe meer deelnemers, des te beter we het kunnen maken!
Mogelijk.. hogere wiskunde is echter niet aan de meesten van ons (waaronder mijzelf) besteedt, dit ging al dermate ver dat we hebben besloten om niet alles meteen uit de doeken te doen om teveel de aandacht er op te richten. Een goed moment hiervoor lijkt ons het eerste klassement na 29 maart. We zullen dan een aparte toelichting geven op de Prestatie-index.
Laatst gewijzigd door Denis op zo 15-03-2009 19:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 14:20

NielsS schreef:Maar er wordt dus geen rekening gehouden met zwaarte van het parcours.
Rondje nederland staat bijvoorbeeld niet bekend als snel (eerder langzaam door de enkele klimmetjes).

Dus hier kunnen andere regio's in het voordeel zijn..
Klopt helemaal Niels. Net zoals weersomstandigheden e.d. Maar daarom tellen ook de beste 5 wedstrijden !
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 15:32

Appie-B schreef:Tellen alle afstanden van een genoemd evenement mee, of alleen de genoemde afstand?

Ik loop bijv. op de dag van de Marathon Enschede (staat in de lijst van april) de 10km in die plaats. Het valt onder de paraplu van dezelfde organisatie. Telt deze 10km dan ook mee, of alleen het resultaat van deelnemers aan de marathon?
Alle afstanden bij een loop tellen mee. Er kan gestemd worden op een loop, de afstand doet er niet toe.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 23:08

Don_K schreef:Nog even een praktische vraag:

Hoe lang hebben we na een wedstrijd de tijd om de uitslag door te geven?
Hebben we nog niets over afgesproken, check ik met mijn mede-companen.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 15-03-2009 23:10

kouketer schreef:Over 2 weken is het voor mij nog te vroeg om een wedstrijd te lopen.

Als ik de baanwedstrijd op 9-9-9 (is op een woensdagavond, niet haalbaar voor mij) en de Safarirun 2010 niet mee kan doen, is het dan nog zinvol om me in te schrijven?

Als ik de reglementen goed begrijp, moet ik minimaal 1 van bovenstaande wedstrijden lopen?

Henk
In principe wel,maar laat je aub niet tegenhouden, het kost per slot niets, en hoe meer zielen hoe meer vreugd. We zijn nog bezig met wat andere "wedstrijden" dus wie weet kunnen we daar nog een noordelijke verplichting van maken.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 16-03-2009 7:02

Don_K schreef:Is er een minimum-afstand?
Voor zover ik weet niet, Peter. Alle afstanden bij een loop tellen mee. Er kan gestemd worden op een loop, de afstand doet er niet toe.
Je mag ook aan de kidsrun meedoen :P
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Fugee
Lid
Lid
Contacteer:

ma 16-03-2009 13:51

Denis schreef:
kouketer schreef:Over 2 weken is het voor mij nog te vroeg om een wedstrijd te lopen.

Als ik de baanwedstrijd op 9-9-9 (is op een woensdagavond, niet haalbaar voor mij) en de Safarirun 2010 niet mee kan doen, is het dan nog zinvol om me in te schrijven?

Als ik de reglementen goed begrijp, moet ik minimaal 1 van bovenstaande wedstrijden lopen?

Henk
In principe wel,maar laat je aub niet tegenhouden, het kost per slot niets, en hoe meer zielen hoe meer vreugd. We zijn nog bezig met wat andere "wedstrijden" dus wie weet kunnen we daar nog een noordelijke verplichting van maken.
Ik vind het een leuke initiatief maar heb ik hetzelfde probleem als kouketer. Mijn deelnaam hangt volledig af aan het feit of ik bij de SafariRun kan/wil.

Ik werk onregelmatige uren en dagen en weet vaak pas op een vrijdag middag of ik in het weekend moet werken. Bovendien vraag ik me af als ik onderaan in het klassement sta wat voor zin het heeft naar Arnhem te rijden (wat officiële deelneming betreft)? Ik vind de laatste mogelijkheid niet sportief en dus schrijf ik me niet in tot een mogelijke oplossing voor deze vraagstuk komt.
How's my Dutch?
henk
Lid
Lid
Contacteer:

ma 16-03-2009 14:25

Robisrunning schreef:
Don_K schreef:Is er een minimum-afstand?
Je mag ook aan de kidsrun meedoen :P
Dat is dan wel makkelijk bonuspunten scoren. Dit vertroebelt de eerlijke vergelijking van verschillende prestaties. Het is natuurlijk veel makkelijker veel korte loopjes te doen dan lange (ultra)marathons, nietwaar? Of zijn deze bonuspunten een waardering voor het sociale aspect?
Plaats reactie