Vragen ???

Moderator: ChatnRunCircuitMods

MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 12-05-2009 22:54

Appie-B schreef:Wellicht een volgend jaar de punten per deelname laten vervallen en punten instellen per wedstrijdkilometers. (bijv. 0,2 pt. per gelopen wedstrijdkilometer)
Meer kilometers lopen vind ik niet echt een prestatie en dat hoeft van mij ook niet beloond te worden. Een marathon uitlopen is gemakkelijker dan een snelle tijd op de 5km neerzetten.

Voor mijzelf zou het overigens wel gunstig zijn. In mijn 3 wedstrijden voor het klassement liep ik 144km. Door de huidige berekening voel ik mij trouwens niet zo erg benadeeld, want die 3 wedstrijden liep ik in één maand en er is nog alle tijd om dit te compenseren met korte wedstrijdjes. Maar eerst - misschien, ik moet vrijdag tot 24:00 overwerken in Friesland - de 50km Eemmeerloop. :wink:
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 12-05-2009 22:59

Even tactisch en slim deelnemen aan het circuit ( althans....fictief; dat nog wel. 8) )

Chat'n'Runner J. neemt in de rest van het jaar deel aan 5 wedstrijden van het circuit, waarin een 400m. is opgenomen. Daarnaast loopt J. nog eens een vijftiental andere korte wedstrijden over 3 en 5 km.

Op de 400m. wedstrijden loopt J. heel toevallig elke keer 55 seconden. (is voor J. een reële tijd) Die 5 wedstrijden zijn meteen de 5 beste resultaten voor J.
Omgerekend naar zijn leeftijd (38 ) scoort J.:

5 x 137 punten voor de genoemde tijden op de 400 m. wedstrijden;(685 punten) en
5 x 5 punten alleen al voor deelname aan deze wedstrijden;(25 punten)
Met deze 710 punten is J. voor het gros van de circuitdeelnemers onbereikbaar geworden.

Op alle overige wedstrijden is de prestatie van J. volledig onbelangrijk geworden. :lol:
Maar... J. neemt nog eens ontspannen deel aan de kortste afstand van drie 'topwedstrijden' uit het circuit wat hem 3 x 15 bonuspunten oplevert (45 punten).
Voor deelname aan de 8e en 9e wedstrijden ontvangt J. nog eens 2 x 5 bonuspunten (10 punten) en na z'n 9e wedstrijd nog 3 bonuspunten voor de wedstrijden 10 t/m 20. (33 punten)

Totaal aantal punten voor J. in 15 wedstrijden: 798 punten.
J. wint het circuit met een straatlengte voorsprong! :lol:

Zoals gezegd, allemaal fictief, maar wel uitgekookt en tactisch deelgenomen!

( iedere mogelijke gelijkenis van deelnemer J. met Chat'n'Runner Jimboss berust louter en alleen op toeval)

:lol:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
MasterRunner
Lid
Lid

di 12-05-2009 23:06

En zo zie je maar weer .... (deels nu) achteraf is het altijd weer eenvoudig om eea te......
De commissie heeft waarschijnlijk zeer sterke potentiële organisatoren erbij.... die dit "lek" volgend jaar mooi dichttimmeren.... :oops:
Niet dringen heren/dames.... even wachten tot het volgende CNR circuit.... 8)
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 12-05-2009 23:19

MasterRunner schreef:En zo zie je maar weer .... (deels nu) achteraf is het altijd weer eenvoudig om eea te......
Ja, dat klopt, maar ik werd dan ook uitgedaagd om tactisch en slim naar de regels van het circuit te kijken. :lol:

Wat mij betreft alleen maar lof voor het initiatief van de mensen die het circuit hebben opgezet; dat heb ik dacht ik destijds als allereerste in een reactie al verwoord. Er is getracht om het voor iedereen zo aantrekkelijk en uitdagend mogelijk te maken. Het zou fantastisch geweest zijn als dat ook nog eens voor iedereen in gelijke mate gelukt was.

Voor een volgende aflevering van het CNR-circuit kunnen de organisatoren vast wel iets doen met een aantal gemaakte opmerkingen en door deelnemers geuite, opbouwende kritiek.
:wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

wo 13-05-2009 5:22

boco schreef: Voor een volgende aflevering van het CNR-circuit kunnen de organisatoren vast wel iets doen met een aantal gemaakte opmerkingen en door deelnemers geuite, opbouwende kritiek.
:wink:
Jullie denken toch niet dat wij ons daar ook maar iets van aantrekken....Zeker bonuspunten geven voor alle marathons gelopen door 55+ers...
Nee daar beginnen we echt niet aan zolang geen van ons team nog geen 55 is ;)
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

wo 13-05-2009 6:00

Denis schreef:zolang geen van ons team nog geen 55 is ;)
Stelletje oudjes zijn jullie zeg :wink:
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 6:56

boco schreef:Even tactisch en slim deelnemen aan het circuit ( althans....fictief; dat nog wel. 8) )

Chat'n'Runner J. neemt in de rest van het jaar deel aan 5 wedstrijden van het circuit, waarin een 400m. is opgenomen. Daarnaast loopt J. nog eens een vijftiental andere korte wedstrijden over 3 en 5 km.

Op de 400m. wedstrijden loopt J. heel toevallig elke keer 55 seconden. (is voor J. een reële tijd) Die 5 wedstrijden zijn meteen de 5 beste resultaten voor J.
Omgerekend naar zijn leeftijd (38 ) scoort J.:

5 x 137 punten voor de genoemde tijden op de 400 m. wedstrijden;(685 punten) en
Met deze 710 punten is J. voor het gros van de circuitdeelnemers onbereikbaar geworden.

Op alle overige wedstrijden is de prestatie van J. volledig onbelangrijk geworden. :lol:
Maar... J. neemt nog eens ontspannen deel aan de kortste afstand van drie 'topwedstrijden' uit het circuit wat hem 3 x 15 bonuspunten oplevert (45 punten).
Voor deelname aan de 8e en 9e wedstrijden ontvangt J. nog eens 2 x 5 bonuspunten (10 punten) en na z'n 9e wedstrijd nog 3 bonuspunten voor de wedstrijden 10 t/m 20. (33 punten)

Totaal aantal punten voor J. in 15 wedstrijden: 798 punten.
J. wint het circuit met een straatlengte voorsprong! :lol:

Zoals gezegd, allemaal fictief, maar wel uitgekookt en tactisch deelgenomen!

( iedere mogelijke gelijkenis van deelnemer J. met Chat'n'Runner Jimboss berust louter en alleen op toeval)

:lol:
Late we dan eens kijken naar een andere Chat'n'Runner.

Chat'n'Runner J.S. neemt in de rest van het jaar deel aan 5 wedstrijden van het circuit, waarin een marathon is opgenomen. Daarnaast loopt J.S. nog eens 20 andere lange wedstrijden over 5 tot 78 km.

Op de marathon. wedstrijden loopt J.S. heel toevallig elke keer 2:46:00. (is voor J.S. een reële tijd) Die 5 wedstrijden zijn meteen de 5 beste resultaten voor J.S.
Omgerekend naar zijn leeftijd (59) scoort J.S.:
5 x 130 punten voor de genoemde tijden op de marathon wedstrijden;(650 punten) en
Met deze 675 punten is J.S. voor het gros van de circuitdeelnemers onbereikbaar geworden, en ligt hij slechts 35 punten ahter op J.

Op alle overige wedstrijden is de prestatie van J.S. volledig onbelangrijk geworden. :lol:
Maar... J. neemt nog eens ontspannen deel aan de langste afstand van drie 'topwedstrijden' uit het circuit wat hem 3 x 15 bonuspunten oplevert (45 punten).
...
Kortom, J.S. verslaat J. met 5 punten.
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

wo 13-05-2009 7:15

Peter,
Je creëert hier wel een superman hoor! Ik redt hooguit 1 lange afstand in het jaar, en moet me daar veel voor ontzeggen. Dat kost bonuspunten. Ik ben een maandje of 3 bezig met die ene lange afstand. (Die ik wel speciaal wil lopen, circuit of niet :? )

Naast de gemiste bonuspunten wordt de prestatie ook nog eens ondergewaardeerd. Ik loop de halve in 1:50 en krijg voor de marathon hetzelfde puntenaantal pas bij een tijd van 3:50. Ik weet niet of ik dat red, maar ik vergelijk dat ook maar eens met collega renners hier welke voor de halve ongeveer op de zelfde tijd zitten: (tussen de 1:48 en de 1:52) Zij lopen de marathon in:

4:08:59
3:56:00
4:30:21
4:06:02
4:17:06
4:08:34
3:47:40

Dus slechts één CnR'er loopt onder de 3:50, de rest zit er ver boven.

Maar, ik loop in de eerste plaats voor mijzelf, en pas op de tweede plaats voor circuitpunten :P Ik draag mijn lot :? en zal (zeker) niet bovenaan eindigen, ook niet zonder marathon.... :(
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 7:29

Pim loopt 1 marathon in een niet noemenswaardige tijd en krijgt daarvoor een punt of 70. Daarnaast loopt Pim elke dag een wedstrijd in even niet noemenswaardige tijden en ontvangt 364 * 5 = 1820 bonuspunten. Pim wint weer en gaat rustig leven in een land naar keuze!

Pim
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 13-05-2009 7:32

Ik snap niet wat jullie probleem is, die persoon die jullie "fictief" als voorbeeld nemen, is dan toch gewoon verdiend de beste van ons allemaal, en heeft het dan toch ook verdiend op de eerste plaats te komen staan!
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 7:42

DickB schreef:Peter,
Je creëert hier wel een superman hoor!
Dick, ik heb het hier gewoon over Chat'n'Runner Jogger Jo.
Inderdaad een superman, maar ik heb hem echt niet gecreëerd!

Maar inderdaad is het welliht niet helemaal reeel om een Chat'n'Runner die wereldreords in zijn klasse loopt (zoals Jo) te vergelijken met een Chat'n'Runner die Nederlandse reords in zijn klasse loopt (zoals Jim).
(Hmm... toh maar eens op zoek naar een ander toetsenbord - ik vergeet die Alt-099 en Alt-067 onderhand iets te vaak)
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 8:05

evelyne schreef:Ik snap niet wat jullie probleem is, die persoon die jullie "fictief" als voorbeeld nemen, is dan toch gewoon verdiend de beste van ons allemaal, en heeft het dan toch ook verdiend op de eerste plaats te komen staan!
Niet echt.
De opzet van het klassement was immers, dat iedereen evenveel kans zou maken, en niet dat de snelste automatish zou winnen.

Als Jo of Jim of Jay mee zou doen, zouden ze op hun sloffen winnen. Zij staan momenteel niet bovenaan, dat is dus gewoon hun (al dan niet bewuste) eigen keuze.

----------

Ik ben ruimschoots tevreden met de huidige opzet. Er zitten nog meer dan genoeg uitdagingen in voor mij.
Zo heb ik afgelopen zondag bijvoorbeeld een paar uur in de top-10 gestaan, en ik heb die tussenstand meteen trots bewaard (omdat ik aanneem dat dat mijn hoogste klassering zal zijn dit seizoen). Maar er blijven nog voldoende uitdagingen over (top-15, top-20, etcetera). Ik beschouw het klassement dus gewoon als een wedstrijd. Ik streef naar een "goede" klassering, maar niet tegen elke prijs.

Bertus, Dick en Pim zijn stuk voor stuk ouder en sneller dan ik (geloof ik). Dan zullen zij toch ook wel in staat zijn om uitdagingen te vinden in het klassement?
Jimboss
Lid
Lid
Contacteer:

wo 13-05-2009 9:35

Grappig, alle fictieve lopers hebben dezelfde initialen.
Zou het hardlopen dan in de initialen zitten en niet in de genen ?? ;-)

J.S =

Jay Sauer ???
Jimmy Schulten ???
Jo Schoonbroodt ???
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 9:43

Waarom scoren marathons laag? Een van de oorzaken kan de berekening zijn. Daar gaan we voor het komende seizoen zeker kritisch naar kijken. Maar er is meer. Veel recreanten lopen maar een paar marathons in hun loopleven. Ze lopen doorgaans veel meer afstanden van 10 tot 21km en willen dan ook wel een keer proberen of ze de hele marathon kunnen lopen.

Als je dat zelden doet, dan loop je waarschijnlijk lang niet de tijd die je potentieel zou kunnen lopen wanneer je alles op de lange afstand zou zetten. Het is dan ook logisch dat ze voor de marathon minder punten scoren dan voor de korte afstanden waarop ze veel meer ervaring hebben.

Bij mijzelf zie ik dat ook. In mijn eerste loopjaar (2003) liep ik mijn eerste marathon in 4:12 en daarna had ik een week spierpijn. Het was niet reeel geweest om daar 100 punten voor te krijgen. Inmiddels heb ik meer de 40 marathons en een aantal ultra's gelopen. Mijn lichaam is er nu zo aan gewend dat ik zonder speciale voorbereiding meerdere marathon+ afstanden per maand kan lopen zonder spierpijn te krijgen en onder gunstige omstandigheden is de tijd net boven de 3:30. De calculator geeft bij 42,2km / 52 jaar / 3:30 een puntenaantal van 96. Geen 100, maar daar kan ik mee leven, want ik ben geen uitzonderlijk talent en ik train niet veel en ook niet specifiek op snelheid.
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 9:54

MiepMiep schreef:Waarom scoren marathons laag? Een van de oorzaken kan de berekening zijn. Daar gaan we voor het komende seizoen zeker kritisch naar kijken. Maar er is meer. Veel recreanten lopen maar een paar marathons in hun loopleven. Ze lopen doorgaans veel meer afstanden van 10 tot 21km en willen dan ook wel een keer proberen of ze de hele marathon kunnen lopen.

Als je dat zelden doet, dan loop je waarschijnlijk lang niet de tijd die je potentieel zou kunnen lopen wanneer je alles op de lange afstand zou zetten. Het is dan ook logisch dat ze voor de marathon minder punten scoren dan voor de korte afstanden waarop ze veel meer ervaring hebben.
Dat lijkt me toch niet het *hele* verhaal.

Afgelopen zondag liep ik voor het eerst in mijn leven een 2.5k, en dat leverde mij meer punten op (95) dan ik kreeg voor mijn 10k (85) en 5k (90), terwijl ik op die langere afstanden toch veel meer ervaring heb.
Anderzijds zou ik voor een 3000m ook slechts ongeveer 85 punten soren.
Plaats reactie