Vragen ???

Moderator: ChatnRunCircuitMods

mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

wo 13-05-2009 9:55

Jimboss schreef:Grappig, alle fictieve lopers hebben dezelfde initialen.
Zou het hardlopen dan in de initialen zitten en niet in de genen ?? ;-)

J.S =

Jay Sauer ???
Jimmy Schulten ???
Jo Schoonbroodt ???
haha, die is goed.
mooi rijtje inderdaad, jammer dat ik M.P. ben, daar gaan mijn snelle tijden!!

loopse
mynko
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 13-05-2009 11:23

Don_K schreef:
evelyne schreef:Ik snap niet wat jullie probleem is, die persoon die jullie "fictief" als voorbeeld nemen, is dan toch gewoon verdiend de beste van ons allemaal, en heeft het dan toch ook verdiend op de eerste plaats te komen staan!
Niet echt.
De opzet van het klassement was immers, dat iedereen evenveel kans zou maken, en niet dat de snelste automatish zou winnen.
.

----------
Dan heb ik iets niet goed begrepen of jij niet.
Ik dacht dat de beste zou winnen, en dat dmv de tabel iedereen evenveel kans maakte ondanks leeftijd en sekse.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 12:27

evelyne schreef:
Don_K schreef:
evelyne schreef:Ik snap niet wat jullie probleem is, die persoon die jullie "fictief" als voorbeeld nemen, is dan toch gewoon verdiend de beste van ons allemaal, en heeft het dan toch ook verdiend op de eerste plaats te komen staan!
Niet echt.
De opzet van het klassement was immers, dat iedereen evenveel kans zou maken, en niet dat de snelste automatish zou winnen.
.

----------
Ik dacht dat de beste zou winnen, en dat dmv de tabel iedereen evenveel kans maakte ondanks leeftijd en sekse.
Oh, dat zou ook kunnen.

Maar dan moet je zo'n circuit anders opzetten.
Dus dan moet je bv geen extra bonus geven vanaf de 8e wedstrijd.
Sterker: In dat geval moet je niet eens een bonus geven voor de zesde en volgende wedstrijden, maar misschien juist een strafpunt (omdat bij 10 gelopen wedstrijden je 5 beste resultaten waarshijnlijk beter zijn dan bij 6 gelopen wedstrijden).
Maar dan krijg je wel een ander circuit.
En waarshijnlijk veel minder serieuze deelnemers.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 12:38

Don_K schreef: Dat lijkt me toch niet het *hele* verhaal.

Afgelopen zondag liep ik voor het eerst in mijn leven een 2.5k, en dat leverde mij meer punten op (95) dan ik kreeg voor mijn 10k (85) en 5k (90), terwijl ik op die langere afstanden toch veel meer ervaring heb.
Anderzijds zou ik voor een 3000m ook slechts ongeveer 85 punten soren.
Ik noemde 2 redenen :wink:

Voor de tweede reden - een hogere score wanneer je meer ervaring hebt op een afstand dan wanneer je hem eenmalig loopt - geef je een tegenvoorbeeld van een 2,5km die je direct de eerste keer veel punten opleverde. Hiervoor kan de eerste reden de verklaring geven, namelijk dat de berekening nog niet optimaal is. Maar je moet er ook rekening mee houden dat je de 2,5km weliswaar nog nooit als wedstrijd hebt gelopen, maar je hebt hem al wel vaak gelopen tijdens een langere afstand. Voor jou is het lopen van 2,5km dan ook geen enkel probleem. De hoge basissnelheid misschien wel. (Het kan echter zijn dat je in je training nogal wat intervals en dergelijke doet die goed zijn voor de snelheid en dat je - zonder dat dat de bedoeling was - een trainingen doet die effectiever zijn voor de 2,5km dan voor de 10km).
In ieder geval heb je, ondanks dat het de eerste echte 2,5km wedstrijd was, veel meer "ervaring" op de 2,5km dan dat iemand die incidenteel een marathon loopt. Die loopt 'm nooit als tussentijd. Vandaar dat ik het niet vreemd vind dat jij hoog scoort en die marathonloper laag.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 13-05-2009 12:44

evelyne schreef:
Don_K schreef:
Niet echt.
.

----------
Inderdaad, dat was de insteek waarmee ik de calculator heb gemaakt.
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

wo 13-05-2009 13:34

Floor schreef:Vraagje van mij:
Bij een estafette moet het team voor minstens 80% uit CnR-leden bestaan. Dat betekent dat een 4-persoons estafette dus automatsich 100% CnR moet zijn anders kom je op hoogstens 75%. Bij een 2-persoons estafette heb je dan ook zo'n probleem. Kunnen die procenten niet wat aangepast worden?
We zullen dat meenemen in de evaluatie voor een mogelijk volgend jaar.
Voor deze editie van het Chat'n'Run circuit blijft het 80%.
Jimboss
Lid
Lid
Contacteer:

wo 13-05-2009 13:43

Zoals al eerder gezegd, je kunt het nooit kloppend krijgen de calculator en de hele opzet van het circuit.

Of iedereen zou altijd 100 punten moeten krijgen voor welke prestatie dan ook. ;-)

Pas als iedereen een biologisch paspoort heeft, en we alles weten over de werking van de "genen". Dan kun we een maximum prestatie uitrekenen voor die persoon, en van daaruit punten geven voor de daadwerkelijk geleverde prestatie. Ook zul je dan de weersomstandigheden en parkoers zwaarte in de formule moeten stoppen.
Maar tot die tijd moeten we het dus met een "onvolledig" calculator doen.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 24-05-2009 14:05

Bij de Trackmeeting in Wageningen op 26 juni is er alleen een 400m.

Mag zo'n korte afstand ook meetellen in het klassement?
Afbeelding
Rijk
Lid
Lid
Contacteer:

zo 24-05-2009 15:05

Appie-B schreef:Bij de Trackmeeting in Wageningen op 26 juni is er alleen een 400m.

He Appie 3 juni loop je zeker ook http://www.tartletosloopgala.nl/?
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 24-05-2009 16:46

Appie-B schreef:Bij de Trackmeeting in Wageningen op 26 juni is er alleen een 400m.

Jazeker, we evaluaeren aan het eind van het seizoen ook het effect van korte en lange afstanden op de calculator.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 24-05-2009 18:51

Rijk schreef:He Appie 3 juni loop je zeker ook http://www.tartletosloopgala.nl/?
Nee, traditiegetrouw gaan we als flinke delegatie collega's naar de Bedriegertjesloop.

Afhankelijk van hoe laat ik daarvan terug ben, ga ik misschien nog even op de baan kijken.
Afbeelding
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 24-05-2009 18:52

Denis schreef:Jazeker, we evaluaeren aan het eind van het seizoen ook het effect van korte en lange afstanden op de calculator.
OK, geinig... :) Kom je ook Denis? ;)
Afbeelding
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 24-05-2009 19:39

Denis komt zeker. Om te zien hoe Evert op de 400 meter onder de 65 seconden duikt :!:
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-05-2009 8:45

In de kalender regio west staat de R2D Trackmeeting, maar voor deze wedstrijd is een KNAU lidmaatschap verplicht. Is dat niet in strijd met het reglement?

Er staat op de website wel dat als je het nummer niet kunt overleggen dat 1 euro extra wordt berekend. Maar via een kort email contact begrijp ik dat KNAU lidmaatschap wel degelijk vereist is.
Beste Dick,

KNAU-lidmaatschap is verplicht, en die 1 euro extra hebben we ingevoerd omdat het ons teveel voorkwam dat deelnemers wel lid waren van een atletiekvereniging (en dus van de KNAU), maar geen KNAU-nummer invulden op hun inschrijfformulier. Dat leverde vertragingen op bij de invoer op ons secretariaat.

In de praktijk wordt echter soepel omgegaan met de verplichting van KNAU-lidmaatschap, al was het maar omdat sommige atleten een half jaar na aanmelding bij de KNAU nog geen pasje blijken te hebben.
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 25-05-2009 10:15

DickB schreef:In de kalender regio west staat de R2D Trackmeeting, maar voor deze wedstrijd is een KNAU lidmaatschap verplicht. Is dat niet in strijd met het reglement?
Denis schreef:Wijzigingen
...
15-5-2009 Wedstrijden in de kalender moeten openstaan voor iedereen (dus niet alleen KNAU-licentiehouders of i.d.)
Ja dus. :roll:

Is wel jammer dat voor baanwedstrijden zo vaak om zo'n KNAU-wedstrijdlicentie gevraagd wordt. Ik vind het lopen van een 3km of 5km op de baan ook leuk. :)

Nouja, in Wageningen staat op 26 juni de 400m open voor iedereen, die kan dus meetellen. In september zal er in Apeldoorn ongetwijfeld een leuke baanafstand zonder licentie gelopen kunnen worden.
Afbeelding
Plaats reactie