CnR-loopcalculator en Prestatie-index

Moderator: ChatnRunCircuitMods

Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 24-03-2009 6:08

Is het mogelijk de Radio-buttons voor man/vrouw iets duidelijker te maken?

Momenteel zie je alleen maar dat beide bolletjes verschillen van kleur, en dat er dus blijkbaar een geselecteerd is.
Maar het is niet duidelijk *welk* van beide bolletjes gekozen is.

Is het mogelijk om in het geselecteerde bolletje een vinkje of een stip o.i.d. te tonen?
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

di 24-03-2009 6:31

Don_K schreef:Is het mogelijk de Radio-buttons voor man/vrouw iets duidelijker te maken?
Roze en blauw bijvoorbeeld ? :P Ik denk overigens niet dat dit problemen oplevert aangezien er met dit deelnemers aantal een eenvoudige check door ons inzit... Maar snap je opmerking wel hoor ;)
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 24-03-2009 6:38

Sorry, ik bedoelde de radio-buttons in de calculator.
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 24-03-2009 8:46

Ik sluit me aan bij Appie en Boco. We gaan gewoon beginnen!

Ik zie trouwens wel heel veel kans om het klassement te winnen. Net op "Wat is mijn echte leeftijd" een testje gedaan, blijk ik 103 te zijn (Jan , kun jij het formaat van het veld leeftijd svp aanpassen naar 3 posities?).

Pim
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 24-03-2009 9:29

@Don_K: met die radio-buttons had ik net wat zitten spelen. Het idee achter zoals het nu is is dat het gekozen lampje oplicht en het andere dan donker is. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal tevreden mee, maar als je op een radio-button klikt dan is die natuurlijk actief en dan zie je welke kleur erbij hoort. Ik kijk er nog wel even naar. Het is allemaal niet zo moeilijk te maken, het is meer het krijgen van een goed idee.

@Pim: ik wil niet discrimineren, maar misschien ben je dan toch wat te oud om mee te doen, de index houdt geen rekening met rollators :oops:
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
Peterpan
Lid
Lid
Contacteer:

di 24-03-2009 9:35

Pim schreef: Ik zie trouwens wel heel veel kans om het klassement te winnen. Net op "Wat is mijn echte leeftijd" een testje gedaan, blijk ik 103 te zijn
Misschien aan het einde van de avond toch dat tweede krat bier laten staan, wellicht dat je dan andere testresultaten krijgt :wink:
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

di 24-03-2009 9:54

Ik vind dat er toch wel wat haken en ogen aan de puntentelling zitten.
Zo wordt er geen rekening gehouden met de echte leeftijd van Pim of met het overgewicht van sommige lopers (lees Denis) en al helemaal niet met mijn vrouwlijke kant!
En dan hebben we het nog niet over de invloed van ons leefpatroon gehad.
Hoe zit het met de rokende, kebab etende bierdrinker?
Waar blijven de talentlozen?
Als we deze calculator gaan gebruiken gaan degenen met de meeste punten geheid winnen.
:roll:

DonK niet serieus op in gaan aub.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 24-03-2009 10:00

Chiel schreef:Zo wordt er geen rekening gehouden met ... en al helemaal niet met mijn vrouwlijke kant!
http://www.marikenloop.nl :wink:

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 24-03-2009 15:01

MiepMiep schreef:@Don_K: met die radio-buttons had ik net wat zitten spelen. Het idee achter zoals het nu is is dat het gekozen lampje oplicht en het andere dan donker is. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal tevreden mee, maar als je op een radio-button klikt dan is die natuurlijk actief en dan zie je welke kleur erbij hoort. Ik kijk er nog wel even naar. Het is allemaal niet zo moeilijk te maken, het is meer het krijgen van een goed idee.
Een pijltje ernaast? Een vinkje door het het bolletje heen?
Afbeelding
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

wo 25-03-2009 17:42

Appie-B schreef: Een pijltje ernaast? Een vinkje door het het bolletje heen?
Afbeelding
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Hens
Benefactor
Benefactor

do 26-03-2009 0:12

MiepMiep schreef:Het idee achter zoals het nu is is dat het gekozen lampje oplicht en het andere dan donker is. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal tevreden mee
Zijn er geen standaard radio buttons te gebruiken?
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 26-03-2009 4:51

Bedankt, Jan!
Het ziet er nu veel duidelijker uit!
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 26-03-2009 9:34

Hens schreef:Zijn er geen standaard radio buttons te gebruiken?
Natuurlijk had ik het ook als HTML formulier kunnen maken met standaard radio buttons etc. Ik heb de eerste versie echter - inmiddels alweer een paar jaar geleden - gemaakt als Flash-applicatie. Ik ben geen programmeur, maar wilde toen wel eens experimeteren met Flash. Geinspireerd door de eerste GPS gadgets voor lopers die toen op de markt kwamen heb ik geprobeerd om iets te maken wat op een electronisch gadget lijkt. Dat heb ik niet tot in de perfectie doorgevoerd, want het doel was een kennismaking met Flash en niet een perfecte applicatie te maken. Maar dat is dus de reden dat ik er iets op wilde dat op LEDs lijkt en geen standaard radio buttons.

De nieuwste versie van de CnR Loopcalculator heeft iets duidelijker LEDs gekregen en een Help-knop.
Jan

mijn site
Hens
Benefactor
Benefactor

do 26-03-2009 22:37

Ik denk dat ik nog een bugje heb.
Je kunt wel met de tab-toets door de velden, maar daar dan iets intypen werkt niet, je moet toch eerst klikken.
Als je daar toch mee bezig gaat is het kwa duidelijkheid ook beter om het kader wat om een actief veld verschijnt een andere kleur dan geel te geven. De achtergrond is namelijk al geel.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 26-03-2009 23:38

Hens schreef:Ik denk dat ik nog een bugje heb.
Je kunt wel met de tab-toets door de velden, maar daar dan iets intypen werkt niet, je moet toch eerst klikken.
Als je daar toch mee bezig gaat is het kwa duidelijkheid ook beter om het kader wat om een actief veld verschijnt een andere kleur dan geel te geven. De achtergrond is namelijk al geel.
Ik heb wel wat voor tabs in de code staan, maar bij mijzelf werkt de tab in IE7 helemaal niet. Omdat het bij jou blijkbaar wel enigszins werkt heb ik het ook eens in Firefox geprobeerd. Daar zie ik wat jij beschrijft. Dat met die gele kleur zal wel standaardgedrag zijn, want ik heb alleen de volgorde opgegeven. Bedankt voor het meedenken!

[edit]De tabs moeten nu werken.[/edit]
Laatst gewijzigd door MiepMiep op zo 29-03-2009 0:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan

mijn site
Plaats reactie