CnR-loopcalculator en Prestatie-index

Moderator: ChatnRunCircuitMods

Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 29-03-2009 0:11

Calimero schreef:Maar ik vind het een schitterende calculator. 8)
Vrouwonvriendelijk is 'ie in ieder geval niet. Het voordeel van de leeftijd valt me wel wat tegen. ;)
Als 'ie wordt aangepast vind ik het ook prima. Ik ben wel benieuwd, wie m'n concurrenten straks zijn! :P
Hier toch nog even op terugkomend, wil ik het nog even opnemen voor de heren. Als je ernaar streeft om een zo "eerlijk" mogelijk vergelijk te kunnen maken, is de verhouding nu te sterk in het voordeel van ons, vrouwen. Ik zal niet meteen bovenaan staan, maar Manon is met deze calculator zeker de te verwachten winnaar. Dat gun ik haar natuurlijk best, maar ik denk, dat er ook heren zijn, die op vergelijkbaar niveau lopen.
Daarom was de suggestie van Dick zo gek nog niet.
Dat wilde ik nog even kwijt...

Welke calculator dan ook, allen veel succes en vooral plezier gewenst!!
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 29-03-2009 7:59

MiepMiep schreef:
Hens schreef:Ik denk dat ik nog een bugje heb.
Je kunt wel met de tab-toets door de velden, maar daar dan iets intypen werkt niet, je moet toch eerst klikken.
Als je daar toch mee bezig gaat is het kwa duidelijkheid ook beter om het kader wat om een actief veld verschijnt een andere kleur dan geel te geven. De achtergrond is namelijk al geel.
Ik heb wel wat voor tabs in de code staan, maar bij mijzelf werkt de tab in IE7 helemaal niet. Omdat het bij jou blijkbaar wel enigszins werkt heb ik het ook eens in Firefox geprobeerd. Daar zie ik wat jij beschrijft. Dat met die gele kleur zal wel standaardgedrag zijn, want ik heb alleen de volgorde opgegeven. Bedankt voor het meedenken!

[edit]De tabs moeten nu werken.[/edit]
De tabs werken nu een stuk beter.
Dat scheelt enorm in de gebruikersvriendelijkheid, de calculator is nu ineens *veel* makkelijker te gebruiken.

Met de tabs kan ik echter (in IE6) alleen navigeren tussen de invoervelden en het adresveld (en in Firefox alleen tussen de invoervelden).
Ik zou eigenlijk ook een tabstop verwachten bij de man/vrouw radiobuttons en een bij de "bereken"-button.

Verder heb ik de indruk dat de-versie-met-de-verbeterde-lampjes hetzelfde versienummer heeft als de-versie-met-de-verbeterde-tabstops.
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

zo 29-03-2009 8:54

Calimero schreef:Vrouwonvriendelijk is 'ie in ieder geval niet.
Het is ook nooit goed he. Ben je eens een keer niet vrouwonvriendelijk gaan de vrouwen zelfs roepen...;)
Nee, zonder flauwekul, nogmaals, we zijn er nog druk mee bezig, en hopen voor morgen een aanpassing gerealiseerd te hebben die het onderscheid realistischer maakt. Zoniet gaan we kijken of we HET anders kunnen oplossen....
Evert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 29-03-2009 10:05

Denis schreef:
Calimero schreef:Vrouwonvriendelijk is 'ie in ieder geval niet.
Het is ook nooit goed he. Ben je eens een keer niet vrouwonvriendelijk gaan de vrouwen zelfs roepen...;)
Nee, zonder flauwekul, nogmaals, we zijn er nog druk mee bezig, en hopen voor morgen een aanpassing gerealiseerd te hebben die het onderscheid realistischer maakt. Zoniet gaan we kijken of we HET anders kunnen oplossen....
:idea: Zouden mannen die dat willen zich als als vrouw kunnen inschrijven :P
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 29-03-2009 10:59

Denis schreef:Het is ook nooit goed he. Ben je eens een keer niet vrouwonvriendelijk gaan de vrouwen zelfs roepen...;)
Het lag er te dik bovenop. ;)

Sorry, Denis, ik heb het lang uitgesteld, maar gisteren kon ik het toch niet laten.
Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke versie. Als die niet ineens toch vrouwonvriendelijk is, zal ik niet meer zeuren. :D
Peterpan
Lid
Lid
Contacteer:

zo 29-03-2009 12:12

De calculator is inderdaad erg vrouwvriendelijk.:D Ik zou de strijd niet aan kunnen als ik de tijden vergelijk die mannen moeten lopen om een gelijk puntental te krijgen als vrouwen, maar ik ben misschien niet snel genoeg. Als ik ooit mijn droomtijd op de marathon haal van 3:30, 5min/km, dan behaal je als vrouw met 4:12, 6min/km nog altijd meer punten. Ik dacht dat het prestatieverschil op de marathon in sexe een half uur was, in dit voorbeeld red je het dus nog niet eens met 3 kwartier. Als je naar extremen als de WR kijkt zie je een gelijke trend; Haile moet de marathon in 1:40 leren lopen om op gelijke hoogte met de 2:18 van Paula Radcliffe te komen. Als ik 10 kilometer tijden van de tabel in voer voor een 40-jarige, dan krijgt een man voor zijn 37:09 110 punten en de vrouw voor 41:37 124 punten, waarschijnlijk zit er na de tabel nog een extra correctiefactor.
Maar het geeft niets, ik gun de dames de winst van harte, moeten wij maar wat harder lopen :D
Hens
Benefactor
Benefactor

zo 29-03-2009 21:16

Hier is hij dan:
The One and Only Chat'n'Run ???-circuit Calculator

Speciaal aangepast voor de puntentelling van ons circuit.
Uitleg is overbodig.....en hij kan niet stuk.

Oh ja, de Conditie-index zijn de punten waarmee we rekenen in het klassement.

Met dank aan onze reken-en programmeerdeskundige Jan Broers (MiepMiep)
Reacties kun je hier geven
Uit een ander forum waar je niet mag reageren. :twisted:
Waarmee ook gezegd wil worden dat de discussie in deze groep forums niet erg overzichtelijk is, o.a. veroorzaakt door het scheiden van vraag en antwoord.

Goed we hebben dus een index en een (voorspelde) 10 km-tijd.
Hoe gaat de werkelijke berekening van het klassement dan in z'n werk?
Heb ik er zo overheen gekeken of is dat in alle consternatie over de tabel zelf inderdaad nog niet uit de doeken gedaan?
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 29-03-2009 21:26

Hens schreef:
Hier is hij dan:
The One and Only Chat'n'Run ???-circuit Calculator

Speciaal aangepast voor de puntentelling van ons circuit.
Uitleg is overbodig.....en hij kan niet stuk.

Oh ja, de Conditie-index zijn de punten waarmee we rekenen in het klassement.

Met dank aan onze reken-en programmeerdeskundige Jan Broers (MiepMiep)
Reacties kun je hier geven
Uit een ander forum waar je niet mag reageren. :twisted:
Waarmee ook gezegd wil worden dat de discussie in deze groep forums niet erg overzichtelijk is, o.a. veroorzaakt door het scheiden van vraag en antwoord.

Goed we hebben dus een index en een (voorspelde) 10 km-tijd.
Hoe gaat de werkelijke berekening van het klassement dan in z'n werk?
Heb ik er zo overheen gekeken of is dat in alle consternatie over de tabel zelf inderdaad nog niet uit de doeken gedaan?
Volgens mij staat dat hier uitgelegd:

Om te beginnen een bonus per wedstrijd:
- 15 punten voor de topcircuit wedstrijden
- 5 punten voor de overige aangewezen wedstrijden
- 3 extra punten vanaf de 9e wedstrijd
Plus daarbij opgeteld je 5 beste scores.

Tenminste, dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.

De gebruikte formule staat in de uitleg-thread.
De gebruikte normtabellen kun je achterhalen via de "100%"-button van de calculator. Maar dat is gevaarlijk, want een van de organisatoren heeft laten doorschemeren dat er wellicht nog iets veranderd wordt.
Hens
Benefactor
Benefactor

zo 29-03-2009 21:55

Ondergesneeuwd (in een bijopmerking) staat het er inderdaad.

Heb ik meteen een volgende vraag:
Je kunt dus bonuspunten halen door überhaupt mee te doen aan een wedstrijd. Geldt daar ook voor dat alleen de 5 beste wedstrijden tellen? m.a.w. je kunt nooit meer dan voor 5 wedstrijden deelnamebonuspunten krijgen?
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 29-03-2009 22:20

Hens schreef:Ondergesneeuwd (in een bijopmerking) staat het er inderdaad.

Heb ik meteen een volgende vraag:
Je kunt dus bonuspunten halen door überhaupt mee te doen aan een wedstrijd. Geldt daar ook voor dat alleen de 5 beste wedstrijden tellen? m.a.w. je kunt nooit meer dan voor 5 wedstrijden deelnamebonuspunten krijgen?
zie het antwoord in het vragen ??? topic
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 29-03-2009 22:27

De belastingaangifte is net de deur uit (was niet zo ingewikkeld, want ik heb geen bonussen :wink: ) en dat betekent dat ik morgen(avond) weer tijd heb voor de uitleg van de berekening van de Prestatie-index. Die zet ik onder de Help-toets van de CnR Loopcalculator. Daar staat nu al een begin van de uitleg.
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
Evert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 30-03-2009 18:45

Ik ben toch reauze benieuwd op welke plaats ik sta (ben soms een beetje competitief ingesteld :wink: )

Tijdens de lunchpauze heb ik vanmiddagde calculatoren op www.runinfo.nl gebruikt.

Voor een gelijk niveau op 5 km (zelfde puntentotaal):
46-jarige man 18:11 (moi)
39-jarige man: 17.17 (arme Dries)
33-jarige vrouw: 18:38 (arme Dries en ik)

ook wel aardig voor dezelfde 5 km:
33-jarige vrouw: 17.59 (ene Manon)
33-jarige man: 16.09

Lijkt me wel reeel. Met de huidige CnR calculator zou de 33-jarige man 13.05 moeten lopen 8O : Ben benieuwd of er nog een manvriendelijke aanpassing komt :)
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

ma 30-03-2009 19:41

Evert schreef:Ik ben toch reauze benieuwd op welke plaats ik sta
Hou dat nog even vast Evert............
Om 22.30 gaan we het eerste tussenklassement publiceren van het Chat'n'Run circuit !!!
jankeemink
Lid
Lid

ma 30-03-2009 20:51

Ben ook wel een beetje benieuwd waar ik sta na die 17:55 op de 5 Km van gisteren.
Heb denk ik best lekker gescoord gisteren :roll:
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 30-03-2009 21:52

Denis schreef:
Evert schreef:Ik ben toch reauze benieuwd op welke plaats ik sta
Hou dat nog even vast Evert............
Om 22.30 gaan we het eerste tussenklassement publiceren van het Chat'n'Run circuit !!!
Een erg goede calculator :D en een mooie plek

Evert
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Plaats reactie