Het Chat'n'Run klassement

Moderator: ChatnRunCircuitMods

Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 27-12-2009 0:42

MasterRunner schreef:
Manon schreef:Hm, ja, ik vind het jammer dat ik de Santarun niet heb meegelopen. 5 km in een minuut of 8... Dat had mij toch al gauw zo'n 250 punten opgeleverd :mrgreen:
Dat was ook... erg goed geweest voor jouw gemiddelde.... 8)
Ach zo'n stand obv het gemiddelde/wedstrijd is ook wel weer leuk.... :lol: :lol:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UFTLZ3RRGKTR.xls
Zou je dan niet het *totale* puntenaantal moeten delen door het aantal gelopen wedstrijden?
Dat zou tenminste een stand opleveren waar je iets aan zou kunnen aflezen.

Nu deel je het aantal punten van de beste 5 wedstrijden door het totaal aantal gelopen wedstrijden.
Je schrapt dus eerst alle punten na de op-4-na-beste wesstrijd, maar deelt vervolgens *wel* door alle wedstrijden die je in het eerste deel van de berekening geschrapt hebt ...

Dan krijg je dus een kunstmatige stand waarbij iedereen die minstens 6 keer heeft meegedaan automatisch zeer laag eindigt, ongeacht het aantal gescoorde punten.

Zelfs een klassement waarin alleen de 5 *slechtste* resultaten meetellen zou nog eerlijker zijn dan wat jij hier voorstelt ...
MasterRunner
Lid
Lid

zo 27-12-2009 17:40

Je hebt gelijk, das wel eerlijker, is aangepast.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3WJ7NNNXPC4U.xls
Er komen dan nieuwe sterren boven drijven....alleen Rutger blijft nog aardig volgen in die race... 8)
Er vielen teveel wedstrijden voor mijzelf af met te weinig stemmen waar ik persé aan deelnemen wilde, de DKL viel ook nog uit, ik blijf op 1 match staan....
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 27-12-2009 19:41

MasterRunner schreef:Je hebt gelijk, das wel eerlijker, is aangepast.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3WJ7NNNXPC4U.xls
Ah, dat ziet er al een stuk beter uit.
Maar op die manier blijf ik nog steeds in de top 20.

Het zou eerlijker zijn, als je de punten van de andere wedstrijden er bij op zou tellen en dan zou delen door het totaal aantal gelopen wedstrijden. (Maar dan moet je uitgaan van het complete spreadsheet, niet alleen van die eerste paar kolommen).
In je huidige stand blijven wij veellopers nog bevoordeeld.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

za 09-01-2010 19:36

Calimero schreef:De uitslagen van het Gelders-Overijsselse Kampioenschap Cross staan op www.uitslagen.nl . Het zal nog spannend worden in het CnR-klassement. :D
Yep, nieuwe nummer 1 en nummers 4 en 5 beide +10. :P
tacohanou
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

za 09-01-2010 21:29

coen schreef:
Calimero schreef:De uitslagen van het Gelders-Overijsselse Kampioenschap Cross staan op www.uitslagen.nl . Het zal nog spannend worden in het CnR-klassement. :D
Het klassement is bijgewerkt. Geen nieuwe nummer 1 maar wel één nummer 1. :wink:

Het reglement zegt het volgende:
reglement CnR circuit schreef:- Afstanden worden genomen op basis van een officiële meting (KNAU) of het gemiddelde van minimaal 3 digitale meters (Forerunner, Timex of i.d.). Indien geen van beide (dus geen KNAU of GPS) aanwezig is
wordt de afstand zoals de wedstrijdorganisatie deze communiceert aangehouden. Bij minder dan 3 metingen geldt dat bij een verschil groter dan 2% de gemiddelde afstand genomen wordt ,anders telt zoals die door de organisatie is opgegeven.
Aangezien er geen drie metingen zijn geweest is het gemiddelde van één meting genomen :wink: en die is 4,2km.
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 09-01-2010 22:57

coen schreef:
Maar dan is er volgens mij wel iets misgegaan. Of komt dat door die eenzame meting, ben je in protest? :D
Het verschil kan sowieso niet zo groot, volgens mij heb jij nu helemaal geen punten gekregen. Ik heb er trouwens ook 8 i.p.v. 10.

Ach, die hele puntentelling slaat eigenlijk nergens op. ;)
coen
Lid
Lid
Contacteer:

zo 10-01-2010 0:00

Ik kan niet in protest zijn tegen de regels, alleen tegen de naleving van die regels. En jammer genoeg valt daar niets tegen in te brengen. Ik dacht dat de regel anders was en de afstand van de organisatie gebruikt zou worden. Evert 8O zal wel zo eerlijk geweest zijn om z'n GPS registratie door te geven.

Ik heb niet bewust een Appie-tactiek (die waarschijnlijk ook niet bewust die tactiek heeft toegepast) toegepast :wink:, vandaar m'n 0 punten.
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 10-01-2010 0:08

coen schreef:Evert 8O zal wel zo eerlijk geweest zijn om z'n GPS registratie door te geven.
En Floor dan ook? Dat is mogelijk de reden van mijn 8 i.p.v. 10 punten. Maar:
coen schreef:Ik kan niet in protest zijn tegen de regels, alleen tegen de naleving van die regels. En jammer genoeg valt daar niets tegen in te brengen. Ik dacht dat de regel anders was en de afstand van de organisatie gebruikt zou worden.
Ik ook.

Tsja, uiteindelijk verandert er dus niets. ;)
Hens
Benefactor
Benefactor

zo 10-01-2010 0:36

tacohanou schreef:Aangezien er geen drie metingen zijn geweest is het gemiddelde van één meting genomen :wink: en die is 4,2km.
Ik begrijp uit het reglement dat dan het gemiddelde van de meting en de door de organisatie opgegeven afstand wordt genomen.
Indien er slechts een enkele GPS-meting is, en geen officiele meting vanuit de organisatie wordt bij een verschil groter dan 2% tussen meting en door organisatie opgegeven afstand, de afstand gemiddeld. Anders telt de afstand zoals door de organisatie opgegeven.
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 10-01-2010 12:49

Oké, dat is het dus. Dat was me niet bijgebleven, voor zover ik de regeltjes al had gelezen. ;)
coen schreef:Ik heb niet bewust een Appie-tactiek (die waarschijnlijk ook niet bewust die tactiek heeft toegepast) toegepast :wink:, vandaar m'n 0 punten.
Gelukkig is dat alweer rechtgezet en heb je je verdiende punten. Zo klopt 't beter. 8) :|3
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 10-01-2010 13:16

Binnen 14 dagen werden 3 wedstrijden waar ik me voor ingeschreven had, èn die in het circuit waren opgenomen, afgelast. (DerdeKerstdagLoop, Nieuwjaarsloop Nijverdal, Egmond Halve Marathon) Dat kan voor meerdere lopers het geval zijn geweest.

Is het voor het circuit een overweging waard om het klassement van vóór de DerdeKerstdagLoop (of zelfs eerder als er toen al wedstrijden zijn afgelast ivm, het weer) te 'neutraliseren' en pas weer uitslagen toe te voegen zodra er weer in heel Nederland gelopen kan worden?

Overigens: ik stond vóór de DKL op de 15e positie in het klassement en dat is nu nog zo. Voor mij persoonlijk maakt het geen verschil.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 10-01-2010 15:40

coen schreef:Ik heb niet bewust een Appie-tactiek (die waarschijnlijk ook niet bewust die tactiek heeft toegepast) toegepast :wink:, vandaar m'n 0 punten.
Huh? Ben me werkelijk van geen tactiek bewust... :roll:
Afbeelding
coen
Lid
Lid
Contacteer:

zo 10-01-2010 15:59

Calimero schreef: Gelukkig is dat alweer rechtgezet en heb je je verdiende punten. Zo klopt 't beter. 8) :|3
Grrrrr, deja-vue!! De Ooijse landloop werd de 5 kilometer ook gezien als 4.8 en als je dat zelfde rondje 2 keer liep voor de 10 kilometer was dat zelfde rondje ineens wel 5 kilometer.

Blijkbaar is dezelfde logica ook toegepast op het rondje van 2.5 kilometer dat we allebei hebben gelopen. De regel zal wel goed toegepast zijn omdat er waarschijnlijk geen GPS gegevens door de vrouwen zijn opgegeven maar de regel is wat mij betreft op z'n minst dubieus.

Dan zit er niets anders op dan as. weekend een rondje door NL plannen :wink:

@Appie-B: dan staat je waarschijnlijk nog een prettige verrassing te wachten +8.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 10-01-2010 16:00

boco schreef:Is het voor het circuit een overweging waard om het klassement van vóór de DerdeKerstdagLoop (of zelfs eerder als er toen al wedstrijden zijn afgelast ivm, het weer) te 'neutraliseren' en pas weer uitslagen toe te voegen zodra er weer in heel Nederland gelopen kan worden?
Een deel van de directie zin nog in Egmond voor een weekendje zonder wedstrijden, maar we nemen hem mee in de evaluatie. Nu nog aanpassen zal wel moeilijk worden, want er zijn ook deelnemers die bewust een alternatieve wedstrijd hebben opgezocht en dat kun je uiteraard ook niet zomaar wegstrepen.
Deze uitzonderlijke situatie hadden van te voren ook niet kunnen voorspellen.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 10-01-2010 16:25

coen schreef:@Appie-B: dan staat je waarschijnlijk nog een prettige verrassing te wachten +8.
Ow, dat bedoel je. :) Was geen tacktiek. De sportieve Evert attendeerde me gisteren erop dat ik in mijn verhuismaanden vergeten was een uitslag door te geven. Dat heb ik zojuist nog even gedaan.
Afbeelding
Plaats reactie