Poll Team vs Estafette

Moderator: ChatnRunCircuitMods

Zijn de extra punten voor de teamdeelnemers van de Blubberrun terecht ?

Peiling eindigde op ma 02-11-2009 6:48

Nee, de letterlijke tekst van het reglement spreekt over estafette,en dit was geen estafette.
24
71%
Ja, doel van het circuit is o.a. samen lopen,en de extra punten voor het team zijn een stimuleringsmiddel daartoe,alleen het woord estafette is verkeerd .
10
29%

Totaal aantal stemmen: 34
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

wo 28-10-2009 6:48

Na de laatste update van het klassement is er discussie ontstaan of de extra punten voor de deelnemers aan de teamwedstrijd van de Blubberrun al dan niet terecht waren. Zowel de voor- als tegenstanders hebben een punt,dus maken wij het ons als organisatie eens makkelijk...

Tot zondag a.s. mogen jullie je mening geven,afhankelijk van de uitslag zullen wij hier de extra punten al dan niet toepassen,en dat meenemen in het klassement per a.s. maandag.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 7:34

Nee, maar niet om de motivatie die hierboven staat. (Waarom is ja en nee als antwoord niet voldoende, maar moet de stemmer al een bepaalde motivatie worden opgelegd?)

Ik zie geen wezenlijk verschil tussen een individueel gelopen wedstrijd en een als team gelopen wedstrijd. Dat de organisatie door een administratieve handeling bepaalde uitslagen samenvoegt, maakt de wedstrijd voor de individuele loper nauwelijks anders.

Bij een estafette komt wel het aspect dat teamgenoten actief betrokken zijn bij de resultaten en supporten van teamgenoten.

Daarnaast had de discussie vooraf i.p.v. achteraf moeten gebeuren.
Afbeelding
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 7:38

Zeer suggestieve vraagstelling. Je voelt je wel heeeel kinderachtig als je nu stemt voor 'de letterlijke tekst....'

Verder ben ik benieuwd naar de definitie van een team prestatie? (Anders hebben we daar straks weer een probleem)
Ook helemaal eens met Appie
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 8:13

Misschien ook wat suggustief, maareh...
ik ben benieuwd wie van de circuit-organisatoren volgend jaar nog zin heeft in een tweede termijn :roll:
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 8:15

Goede vraag, maar lastig te beoordelen.

Ik had het liefst gezien dat jullie hier vooraf een beslissing over zouden hebben [s]genomen[/s] bekendgemaakt. (Vandaar dat ik deze vraag vooraf al een paar keer gesteld heb)

---

Ik zal in deze poll zelf *geen* stem uitbrengen, omdat ik zowel "ja" als "nee" zou willen stemmen.
- Ja, omdat dit evenment qua sfeer en beleving zeer goed vergelijkbaar ie met een estafette.
- Nee, omdat er veel evenementen zijn waarbij *wel* de tijden opgeteld zijn maar er verder *niet* een estafette-sfeer ontstaat.

---

De extra punten voor de estafette zijn bedoeld om deelname aan estafettes in CnR-verband te stimuleren.

Als we kijken naar de aanloop naar het evenement, heb ik het gevoel dat dit bij de Blubberrun ongeveer evenveel communicatie vooraf opleverde als bij de 3 CnR-estafettes die ik eerder dit jaar heb gelopen (Eemmeerloop, Ekiden en Winschoten).

Op de dag zelf zijn er duidelijke verschillen, maar in elk van deze 4 wedstrijden gebeurde er toch echt een hoop in groepsverband op de dag zelf.
- Bij de Eemmeerloop moest je so wie so de hele dag samen de route volgen, en heb je onderweg (in de auto) de extra beleving van het onderweg opsporen van de loper.
- Bij de Ekiden leef je vooraf samen met je teamgenoten (maar ook samen met de andere CnR-ers) naar je etappe toe, en het feit dat iedereen steeds weer langs de ateletiekbaan komt voegt weer iets extra's toe.
- Bij Winschoten merk je dat iedereen in de loop van de dag flink met iedereen mee leeft (binnen het team, en ook naar andere CnR-ers toe)
- Bij de Blubberrun ben je voor en na de afstand nadrukkelijk met je eigen teamgenoten bezig, en gedraag je je naar de andere CnR-ers meer als supporter.

Gevoelsmatig zou ik de Blubberrun ongeveer gelijkstellen aan de Ekiden.
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 8:31

LazyD schreef:Misschien ook wat suggustief, maareh...
ik ben benieuwd wie van de circuit-organisatoren volgend jaar nog zin heeft in een tweede termijn :roll:
Ik probeerde alleen te zeggen dat regels duidelijk moeten zijn, juist om dit soort discussies te voorkomen. Ik had misschien wat minder direct hetzelfde moeten zeggen :? , en ook mijn waardering moeten uitspreken over het vele werk :) (Bij deze dus alsnog...)

Mijn moeder vroeg altijd:
Wil je lekkere warme koffie, of van die smerige koude cola?

Sinds dien ben ik allergisch voor suggestieve vraagstelling :x
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

wo 28-10-2009 8:56

LazyD schreef:ik ben benieuwd wie van de circuit-organisatoren volgend jaar nog zin heeft in een tweede termijn :roll:
Dat zou jammer zijn maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. De organisatie heeft heeft volgens mij genoeg pluimen gekregen en alle leden staan nu volgens mij helemaal kromgebogen. Zo niet dan wil ik nog wel een stel pluimen in de daarvoor bestemde plaats steken!
Mynko, Rob, Denis en Taco: hartelijk dank en tot 2010!

De organisatie heeft de discussie over zich afgeroepen door zich in een aantal gevallen te beroepen op het regelement. Wie kaatst ...
Gewoon meenemen in de evaluatie.

Ik mag nog geen evaluatie doen maar ben zo eigenwijs om het toch te doen.
Neem voor 2010 een overkoepelende bepaling op in het reglement waarin het doel van het cricuit beschreven staat. Het reglement focust nu vooral op de calculator en de wijze van registratie. Kortom een focus op de harde punten en niet zozeer op het hogere doel: het promoten van het samen lopen.
Met zo'n doelbeschrijving heb je iets om in twijfelgevallen op terug te vallen en dat is wat sterker dan dat de organisatie beslist in geval van twijfel.

Verder, ach, zo belangrijk is het niet. Wat zijn nu vijf punten in je leven? Op de beurs heb ik wel eens meer dan vijf punten ingeleverd en dat vond ik ook niet eerlijk.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 9:09

DeKeiler schreef:Wat zijn nu vijf punten in je leven?
Van de 85 deelnemers aan het circuit zijn er slechts 36 die meer dan 5 punten achterliggen op hun directe voorganger in de huidige tussenstand ...
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 9:11

Waar gaat het ook al weer over ? :?
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 9:19

Chiel schreef:Waar gaat het ook al weer over ? :?
Op 15 maart (dus voor aanvang van het circuit) schreef de organisatie:
Denis schreef:Doelstelling circuit : een sportieve strijd met een gezellige samenkomst met zoveel mogelijk forumleden.
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 9:52

Don_K schreef:
Denis schreef:Doelstelling circuit : een sportieve strijd met een gezellige samenkomst met zoveel mogelijk forumleden.
Oh, dan zijn de punten dus niet van belang.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 9:56

Chiel schreef:
Don_K schreef:
Oh, dan zijn de punten dus niet van belang.
Nou, vooruit, dan knip ik even iets minder weg:
Denis schreef:Puntentelling voor Dummies :

Om de grootste discussieveroorzaker even te tackelen, hier een korte uitleg van hoe deze in elkaar zit.

Voor de echte cijferfreaks onder ons, hebben we alles hier uitgelegd.

Doelstelling circuit : een sportieve strijd met een gezellige samenkomst met zoveel mogelijk forumleden.

Hierop hebben we onze puntentelling gepoogd zo goed mogelijk op af te stemmen. Daarom zijn er naast de punten op basis van de gelopen tijd ook bonuspunten te verdienen voor het meedoen.
<knip>
Evert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 9:57

Natuurlijk :roll: nee gestemd.

De motivering is door anderen al voldoende gegeven (1 het is geen estafette, 2 de discussie vooraf voeren dan wel vooraf de beslissing kenbaar maken (zeker als daarom al is gevraagd) en 3 meenemen in evaluatie net als andere discussiepunten).
Iwanowitsch

wo 28-10-2009 10:09

Ja gestemd.

Goed denk ik om in de wedstrijdlijst aan te geven welk aantal punten je precies krijgt als je aan de wedstrijd deelneemt.

En geen discussie na de wedstrijd.
Rob, Taco, Mynko en Dennis bepalen. Dat doen ze eerlijk en goed.

Iwan.
Evert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 11:04

Iwanowitsch schreef:...
En geen discussie na de wedstrijd.
...
Iwan.
De discussie krijg je wel als je de regels niet volgt...
Plaats reactie