Poll Team vs Estafette

Moderator: ChatnRunCircuitMods

Zijn de extra punten voor de teamdeelnemers van de Blubberrun terecht ?

Peiling eindigde op ma 02-11-2009 6:48

Nee, de letterlijke tekst van het reglement spreekt over estafette,en dit was geen estafette.
24
71%
Ja, doel van het circuit is o.a. samen lopen,en de extra punten voor het team zijn een stimuleringsmiddel daartoe,alleen het woord estafette is verkeerd .
10
29%

Totaal aantal stemmen: 34
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 11:18

Ik stem blanco....
Voor beide meningen is in mijn ogen evenveel te zeggen. 'Het staat niet in de regels' vind ik zelf wat flauw, aangezien er bij een beginnende organisatie altijd voortschrijdend inzicht bestaat. Ik kan er echter niet onderuit dat het een feit is.
Aan de andere kant ben ik van mening dat de teamwedstrijd wel qua motivatie in dezelfde categorie hoort als de estafette, in ieder geval in mijn beleving. Misschien volgend jaar erbij zetten?

Voor mijn klassering maakt het weinig tot niets uit (blijf een middenmotertje) en het heeft ook geen doorslaggevende invloed op de beslissing of ik wel of niet mee doe aan een wedstrijd.
Ik moet overigens zeggen dat ik deze discussie op zich heel erg leuk vind en dat de voornaamste reden voor me was om me redelijk stellig in de 'strijd' te mengen. Daarmee is natuurlijk aan ook een deel van de doelstelling van het Circuit (gezamenlijk iets doen met wedstrijden) prachtig voldaan.

@Rob, Taco, Mynko en Dennis
Ik vind dat jullie het prima doen, wat jullie besluit ook is

André
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 12:52

Evert schreef:
Iwanowitsch schreef:...
En geen discussie na de wedstrijd.
...
Iwan.
De discussie krijg je wel als je de regels niet volgt...
Regels zijn er om gebroken te worden.
En Evert, De organisatie mag beslissingen nemen als er in de voorwaarden ergens niet in wordt voorzien. Aangezien er in de reglementen niets is opgenomen over teamdeelnames buiten de estafette, kan de organisatie hier dus alsnog over beslissen en hoeven ze onze mening niet te vragen.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 28-10-2009 13:20

Ik stem niet. Het maakt me niet uit.
Eerlijk gezegd vind ik deze competitie niet (meer) interessant.
Ik vind het nog steeds een prachtig initiatief en hoop dat na een grondige evaluatie er straks een tweede versie komt waar een aantal (in mijn ogen) 'vreemde kronkels' uit de spelregels zijn gefilterd. Daar acht ik de mannen die nu de organisatie op zich hebben genomen zeker toe in staat. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 15:09

Bij een estafette als bij de HAN-KAN of de ekiden is het doorgaans niet mogelijk dezelfde afstand die je in een estafette-team loopt ook individueel te lopen. Bij de blubberrun kon dit wel. Dat maakt mijns inziens wel verschil. En er is een maximum van 6 deelnemers bij deze loop.

Stel dat er 7 lopers aanwezig waren geweest van CnR die allemaal in een team wilden voor een afstand, dan had er een hoop geruild moeten worden of andere afstanden lopen voor die bonuspunten. En dat kan soms onverstandig zijn en het lijkt me ook te ver doorgetrokken.

Bonuspunten hebben voor mij vooralsnog alleen zin als er geen ander alternatief qua afstand is.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 17:15

DickB schreef:Mijn moeder vroeg altijd:
Wil je lekkere warme koffie, of van die smerige koude cola?

Sinds dien ben ik allergisch voor suggestieve vraagstelling :x
Dat klinkt een stuk suggestiever dan de tekst van Denis moet ik zeggen :P
(wat zeg ik, die tekst nalezend ontdek ik weinig suggestiefs)
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 18:00

boco schreef:Ik stem niet. Het maakt me niet uit.
Dat is eigenlijk ook mijn visie, maar vind het altijd wel leuk om toch mijn mening te geven, als daar een mogelijkheid voor is. ;)
Afbeelding
Denis
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit

wo 28-10-2009 19:07

Even een berichtje op persoonlijke titel...
Fantastisch zoals dit weer allerlei discussies oproept,never a dull moment at CnR. Ik ben echt zeer verrast hoe mensen tegen zaken aan kunnen kijken,en welke argumenten men er bij bedenkt. Vermakelijk,en tekenend hoe serieus we dit toch met een aantal nemen.

Hier snap ik alleen niets van
DickB schreef:Zeer suggestieve vraagstelling. Je voelt je wel heeeel kinderachtig als je nu stemt voor 'de letterlijke tekst....'
Ik stuur je een PB Dick om te voorkomen dat het de discussie verder vervuilt.

Back to duscussion... Iemand nog iets toe tevoegen ? (behalve een stem?)
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 28-10-2009 21:10

Ik zeg:
- alle deelnemers aan de Blubberrun krijgen 5 bonuspunten;
- alle deelnemers aan de Blubberrun deponeren deze 5 bonuspunten in een gemeenschappelijke pot;
- alle deelnemers aan de Blubberrun krijgen uit de pot x bonuspunten;
- alle mensen die in dit topic gereageerd hebben krijgen uit de pot x bounuspunten;
- alle deelnemers aan deze poll die "Nee" hebben gestemd krijgen uit de pot x bonuspunten;
- alle deelnemers aan deze poll die "Ja" hebben gestemd krijgen uit de pot x bonuspunten;
- alle leden van ChatnRun krijgen uit de pot x bonuspunten;
- alle overgebleven bounuspunten worden volstrekt willekeurig toegekend aan niet ChatnRunners, maar pas nadat hiervoor een poll, met bijbehorende uitgebreide discussie, is opgezet.

Pim

PS Het kan mogelijk zijn dat je meerdere malen x bonuspunten krijgt. Geef dan iemand waar je van houdt 3 zoenen en accepteer de bonuspunten in grote dankbaarheid.
TPeters

wo 28-10-2009 21:15

Ik heb nu ja gestemd en wil daarmee al richting geven aan de evaluatie. Ik vond dat er bij de blubberrun een prima sfeer hing van veel Chat'n'Runners. CnR werd ook door de organisatie als groep erkend en herkend. Groepen in dezelfde shirts of met hetzelfde nummer, supporters van CnR: de doelstelling bereikt in optima forma.

Vogend jaar misschien extra bonuspunten geven als er meer dan ... CnR-ers aan de wedstrijd hebben meegedaan of er hebben gesupporterd? Dat laatste is wel lastig te bepalen, maar de aanwezigheid van supporters is zeer sfeerverhogend.
coen
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-10-2009 21:20

Pim schreef:Ik zeg...
:d: Ik stel al mijn punten ter beschikking! En ik ga niet stemmen. Wat de organisatie ook beslist mijn zegen hebben ze / hadden ze al.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 28-10-2009 21:21

Pim schreef:PS Het kan mogelijk zijn dat je meerdere malen x bonuspunten krijgt. Geef dan iemand waar je van houdt 3 zoenen en accepteer de bonuspunten in grote dankbaarheid.
:|3

kusje Pim. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 28-10-2009 22:16

Ik stem op het organisatiecommité. Jullie mogen zelf beslissen 8)

wat? macht mir kein flaus aus :o

hulde voor jullie inzet! Als beloning mogen jullie in Winschoten een keer meedoen. Zorg ervoor dat er dan wel bonuspunten zijn te verdienen :idea: :wink:
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Iwanowitsch

wo 28-10-2009 23:19

Kok Pim schreef:- ... een gemeenschappelijke pot
Als je weer eens zo'n potje kookt dan kom ik graag bij je eten Pim ... 8)

:D
Rutger
Benefactor
Benefactor

do 29-10-2009 0:34

Ik gun alle blubberrunners van harte de estafette punten. Ik heb er zelf bewust voor gekozen om afgelopen weekend geen wedstrijd te lopen en dus de "strijd' voor een mogelijke 3e plaats even los te laten.

Maar ik vind dat regels er zijn er om gehandhaafd te worden. Zo wordt elke vorm van schijn, bevoordeling of willekeur voorkomen. Daarnaast vind ik het argument dat er geen verschil is in de afstand in teamverband of individueel lopen ook zwaar wegen. Veel wedstrijden zijn trouwens in (bedrijfs)teamverband te lopen, als die dan allemaal gaan meetellen als estafette....misschien iets voor de evaluatie.
Hens
Benefactor
Benefactor

do 29-10-2009 0:39

Nee gestemd.

Ik vind eigenlijk dat de extra estafettepunten met ingang van volgend jaar ook afgeschaft mogen worden.
Het was de bedoeling om samen te lopen, met een estafette loop je juist minder samen en met een team net zo 'samen' als in een willekeurige andere wedstrijd. Beiden voegen qua 'samen lopen' weinig toe en daarom hoeft dat wat mij betreft dus ook niet apart 'beloond' te worden.
LazyD schreef:Misschien ook wat suggustief, maareh...
ik ben benieuwd wie van de circuit-organisatoren volgend jaar nog zin heeft in een tweede termijn
Waarom zou dat zijn dan? 8O
Plaats reactie