Vraagje over forumbreedte

Ideeën en wensen voor verbeteringen of aanpassingen aan het Forum
Plaats reactie
JeroenV
Lid
Lid

zo 23-10-2011 12:33

Ik maak sinds een week met groot genoegen gebruik van dit forum. Het enige wat ik jammer vind is dat de forumbreedte zich aanpast aan je resolutie. Oftewel, hij gebruikt de volle breedte van het beeldscherm.
Hierdoor worden de teksten enorm lang en is het voor mij minder fijn om te lezen. Nu kan ik natuurlijk ook niet in fullscreen gaan werken, maar dat vind ik niet echt fijn.
Daarom mijn vraag; is het mogelijk om een rand toe te voegen aan beide kanten van het forum. Dat het berichtgedeelte dus ongeveer gelijk blijft aan 800 pixels of iets dergelijks.
Niet dat het forum meteen aangepast hoeft te worden, maar misschien is er een code of instelling die dat per persoon voor elkaar krijgt? Als het niet op een makkelijke manier kan heb ik gewoon pech :wink: .
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 23-10-2011 13:13

Ik vrees dat je pech hebt. ;-)
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 23-10-2011 13:50

Ik gebruik een 24" scherm en over de volle breedte lezen vindt ik wel prettig. Op een 10"netbook is het wat dat betreft maar wat behelpen.
Je kunt wel met de schermresolutie gaan spelen, maar dat doet andere applicaties weer geen goed :?
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
JeroenV
Lid
Lid

zo 23-10-2011 20:38

Ik zit net iets kleiner, 23" scherm. Resolutie zal niet heel veel uitmaken, de tekst wordt er alleen iets groter door. Maar het zal nog wel de hele breedte van het scherm gebruiken. Het gaat mij vooral om de lange zinnen die je steeds moet lezen. Veel fora gebruiken daarom ook aan beide zijden een 'balk'. Maar ik zal het dan gewoon met een venster moeten doen :). Op mijn telefoon werkt het trouwens wel perfect, de breedte van de tekst wordt daar ook goed aangepast aan die van mijn telefoon. Ik gebruik daarbij Opera Mini als browser.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 23-10-2011 21:42

Heb je de optie Ctrl in combinatie met + of - al eens geprobeert. Werk ook prima!
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

ma 24-10-2011 6:19

Als je de breedte van Chat'n'Run wilt beperken, maak je een bestandje op je pc met bv de naam 'localChat.html en daar zet je in:

Code: Selecteer alles

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>ChatnRun, hardloopforum </TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET COLS="*,1200,*">
  <FRAME>
  <FRAME SRC="http://www.chatnrun.nl/">
  <FRAME>
</FRAMESET>
</HTML>
Met het getal in 'COLS' geef je de gewenste breedte aan. Als je Chat'n'Run wilt lezen, klik je op 'localChat.html, en zie daar... het wonder is geschiedt :D
(Je kunt ook tijdens het lezen de breedte aanpassen door de Chat'n'Run borders groter of kleine te slepen)
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
JeroenV
Lid
Lid

ma 24-10-2011 7:38

Kijk, dat is mooi! Vanavond meteen even proberen! Wist niet dat je de borders ook gewoon kan verslepen! Dat het zo simpel kan zijn af en toe. Dankjewel! :D
Rob ook bedankt voor de tips, maar het deed net niet wat ik zocht :).
Plaats reactie