Laatste 20 forum berichten

Ideeën en wensen voor verbeteringen of aanpassingen aan het Forum
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-01-2007 23:58

Ik vind het erg prettig dat op de startpagina de laatste 20 berichten worden vermeld. Zo ontdek ik veel sneller een nieuw topic waar ik nog niet een mailtje van krijg bijvoorbeeld. Maar ik stoor me aan dat (traaaage) rolscherm. Kan dat niet in een statisch scherm? Of nog beter, een doorklik naar een pagina waar zelfs de laatste 100? nieuwe berichten staan. Met als optie ook de eerste paar regels van die posting (zoals via de zoekfunctie ook zichtbaar is)?
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Marcel
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-01-2007 0:16

Je kan toch ook bij de beginpagina van het forum, 'nieuwe berichten sinds laatste bezoek' aanklikken. Zie je alles wat er sinds de laatste keer dta je gekeken hebt, geschreven is. dus ook nieuwe topics.

Zo bekijk ik altijd het forum, en mis je niets.

Grtz,
Marcel.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-01-2007 0:24

Veelal kom ik op CnR nav een mailtje dat er in een topic welke ik volg een reactie is. Als ik daar in de mail op de link klik ziet ie dat als laatste bezoek volgens mij : dus dan geeft de optie die jij geeft me geen resultaten. Toch?
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-01-2007 6:34

Marcel schreef:Je kan toch ook bij de beginpagina van het forum, 'nieuwe berichten sinds laatste bezoek' aanklikken. Zie je alles wat er sinds de laatste keer dta je gekeken hebt, geschreven is. dus ook nieuwe topics.

Zo bekijk ik altijd het forum, en mis je niets.

Grtz,
Marcel.
Zo doe ik het ook nadat ik even de startpagina heb laten scrollen.
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
wallisman
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-01-2007 7:33

nooit bij stilgestaan dat er ook andere manieren zijn om CnR bij te houden dan de voorpagina te bekijken en de top-20 even te raadplegen!

Jan
Mensen lopen in de eerste 30 jaar van hun leven hun neus achterna, en daarna hun oren (AM)
Plenty2run
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-01-2007 7:38

Marcel schreef:Zo bekijk ik altijd het forum, en mis je niets.
Ik vind het niet erg dat ik eens wat mis.... :wink:
"Just when you think this marathon is wonderful, something terrible happens"
"What?"
"It ends"
Mijn nieuwe blog
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 20-01-2007 9:51

loopgek schreef:Veelal kom ik op CnR nav een mailtje dat er in een topic welke ik volg een reactie is. Als ik daar in de mail op de link klik ziet ie dat als laatste bezoek volgens mij : dus dan geeft de optie die jij geeft me geen resultaten. Toch?
Had ik eerst ook, nu volg ik dus niet meer die mailtjes, maar klik gewoon in mijn favorietenbalkje "cha'n'run" in. En dan dus wel gewoon naar "berichten sinds laatste bezoek".
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

za 20-01-2007 12:26

Ik heb voor mezelf al een eens een schermpje gemaakt met de laatste tweehonderd postings er op, het is alleen maar een kaal scherm, geen links naar de thread, dus het stelt niet veel voor. Ik zal eens kijken of ik het kan verfraaien om het daarna beschikbaar te stellen aan de CnR-gemeenschap.

Peter
Laatst gewijzigd door dijkloper op za 20-01-2007 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-01-2007 14:27

dijkloper schreef:Ik heb voor mezelf al een eens een schermpje gemaakt met de laatste tweehonderd postings er op, het is alleen maar een kaal scherm, geen links naar de thread, dus het stelt niet veel voor. Ik zal eens kijken of ik het kan verfraaien om het daarna beschikbaar te stellen aan de CnR-gemeenshap.

Peter
Klinkt goed !
brenda

za 20-01-2007 21:31

evelyne schreef:Had ik eerst ook, nu volg ik dus niet meer die mailtjes, maar klik gewoon in mijn favorietenbalkje "cha'n'run" in. En dan dus wel gewoon naar "berichten sinds laatste bezoek".
Waar vind ik dat dan "berichten sinds laatste bezoek" ?
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-01-2007 21:35

Brenda schreef:
Waar vind ik dat dan "berichten sinds laatste bezoek" ?
http://www.chatnrun.nl/modules.php?name ... d=newposts
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
brenda

za 20-01-2007 21:37

Gevonden!!

Thanx MiepMiep!! :d:
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 20-02-2007 22:41

Marcel schreef:Je kan toch ook bij de beginpagina van het forum, 'nieuwe berichten sinds laatste bezoek' aanklikken. Zie je alles wat er sinds de laatste keer dta je gekeken hebt, geschreven is. dus ook nieuwe topics
Ik heb een weekje vrij en heb daarom wat tijd over :wink:. Zojuist ontdekte ik dat je zelf ook een menu aan de startpagina kunt toevoegen.

- kies "Persoonlijke gegevens" onder Modules op de startpagina
- kies "Verander home"
- Vink "Activeer persoonlijk menu" aan
- zet in de box de code

Code: Selecteer alles

<a href="http://www.chatnrun.nl/modules.php?name=Forums&file=search&search_id=newposts">nieuwe berichten</a>
- "Opslaan"
- Terug naar startpagina en F5 om de pagina te verversen. Dan zie je rechts een persoonlijk menu.

Als je in je persoonlijk menu de link "nieuwe berichten" aanklikt zie je de post die zijn geplaatst na de laatste keer dat je een bericht hebt gelezen.
Let op. Ga je nu een bericht uit de lijst lezen en klik je weer op "nieuwe berichten", dan krijg je meestal een lege lijst. Je hebt immers net een bericht gelezen en daarna zal er niet veel zijn geplaatst.
Je kunt dit oplossen door berichten telkens in een nieuw venster te lezen (rechtsklik op een link en kies "openen in een nieuw venster"). De lijst blijft dan in het eerste venster beschikbaar.

Het menu kun je natuurlijk verder aanvullen met andere links.
Jan

Trainingsschema's boeien me niet, ik loop verder en geniet!

mijn site
marco1
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-02-2007 9:07

Bedankt, gelijk maar even ingesteld, scheelt een hoop dubbel lezen na een paar dagen niet online.
Steve
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-02-2007 9:08

Als je er meerdere links wil neerzetten is het handig om tussen de links

[br]

te zetten, dan komen de regels onder elkaar te staan i.p.v. naast elkaar.

Zelf heb ik links naar websites er staan, het is makkelijk om dan bij de link

target=_new
te zetten, dan worden deze links in een nieuw venster geopend i.p.v. hetzelfde venster.

De complete link wordt dan:

<a href="Zet hier je weblink neer" target=_new>Zet hier een herkenningsnaam neer voor de link</a>
Hi all, I'm Steve... And I'm a Runaholic!

Mijn website: http://running-steve.tk/
Plaats reactie