google

Ideeën en wensen voor verbeteringen of aanpassingen aan het Forum
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 16-01-2010 20:19

Een vraagje: als ik bijvoorbeeld een willekeurige zin uit dit forum google, vind ik dit dan ook meteen terug.
Eigenlijk vind ik dit geen prettig idee, soms gooi je wel eens iets eruit, dat dan weliswaar geen geheim is natuurlijk, maar liever wil je het toch niet voor de hele wereld openbaar maken.
Volgens mij is dit niet altijd zo geweest. Als ik bijv. iets zoek uit het forum van 2006, vind ik het niet bij google.
Is hier niets aan te doen?
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 16-01-2010 20:26

Welke zin bedoel je? ;)
Het is me laatst ook opgevallen. Ik weet niet of er meer zoekwoorden naar het forum linken dan een aantal jaren geleden, maar ooit - precies 5 jaar geleden - ben ik op Chat'n'Run terechtgekomen, doordat ik (i.v.m. de voorbereiding op sollicitatiegesprekken) ook eens op m'n eigen naam googelde. 8O
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 16-01-2010 20:28

Evelyn
Als je niet wilt dat je traceerbaar bent op internet, dan moet je niet op internet gaan of ontzettend veel verstand hebben van maskeren je internet gedrag. Je laat immers ALTIJD sporen na op internet.

Het is dus accepteren dat je traceerbaar bent of je van het internet afsluiten. Zie het als de prijs voor de vooruitgang.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 16-01-2010 20:37

Calimero schreef:Welke zin bedoel je? ;)
Ik koos gewoon een willekeurige zin uit 2009 en 2008. Deze vond ik beide meteen terug. Een zin uit 2004 en 2006 niet, dus ik dacht dat er tussen 2006 en 2008 ergens misschien iets veranderd zou zijn, dat misschien weer terug te veranderen is.

@Paul; je hebt natuurlijk gelijk, maar ik zou me hier toch een stuk vrijer voelen als het afgesloten zou kunnen worden. Het zou voor mij zelfs een reden zijn geen berichtjes meer achter te laten. Ik zit ook niet op faceboek, of op hyves, ik twitter niet, ik heb zelfs mijn homepage verwijderd.

Natuurlijk kan iedereen die deze site bezoekt alles lezen, maar dat is toch een heel stuk beperkter, dan moet je deze site toch gericht bezoeken.
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 17-01-2010 2:07

Als er iets veranderd is, dan is dat bij Google. Voor zover mij bekend is er bij ons niets gewijzigd dat een snellere 'vindbaarheid' tot gevolg zou hebben.

Peter
BV sinds september 2006. DN2ASR1
shoeff
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 17-01-2010 10:19

Het enige wat je er aan zou kunnen doen is google het forum niet meer laten indexeren.

Voor een van de twee forums die ik beheer heb ik dat aanstaan. Maar de keerzijde is dat het forum ook meteen een stuk slechter te vinden is.
Not all those who wander are lost
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 17-01-2010 13:51

Sterker nog, net geplaatste topics staan vaak direct op één :wink:
Afbeelding
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
jankeemink
Lid
Lid

zo 17-01-2010 18:20

Gebruik Google best veel en heb zelf ook eens mijn eigen naam ingetypt en schrok er toen best een beetje van wat ik nog terug vond 8O .
Dit is inderdaad de prijs die vooruitgang heet :? .
Gelukkig gebruik ik zelf een browser(Firefox) waarop je ook annoniem kunt surfen :) . Gebruik deze optie eigenlijk nooit, maar voor diegene die het nodig denkt te hebben kan het best handig zijn.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 17-01-2010 18:39

jankeemink schreef:Gebruik Google best veel en heb zelf ook eens mijn eigen naam ingetypt en schrok er toen best een beetje van wat ik nog terug vond 8O .
Dit is inderdaad de prijs die vooruitgang heet :? .
Gelukkig gebruik ik zelf een browser(Firefox) waarop je ook annoniem kunt surfen :) . Gebruik deze optie eigenlijk nooit, maar voor diegene die het nodig denkt te hebben kan het best handig zijn.
Ik betwijfel of je door een andere browser te gebruiken echt anoniem surft. Ik kan het me bijna niet voorstellen. Het zal hooguit wal lastiger zijn om je te traceren. Maar onmogelijk????

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

ma 18-01-2010 12:42

Er is op internet zat te vinden over anoniem surfen, oa. http://www.anoniemsurfen.nl/

Gebruik als je anoniem wilt surfen eens http://anonymouse.org/anonwww.html

Bedenk wel dat er soms net zoveel programma's zijn om toch achter het IP adres van iemand of diens surfgedrag te komen.
Geloof niet alles wat je denkt
jimmy
Lid
Lid

ma 18-01-2010 13:06

Anoniem surfen is niet hetzelfde als informatie die je zelf op internet zet. Als je iets op een site post en daar je naam bij zet dan is dat te vinden, ongeacht met welke browser je dat gedaan hebt. Het staat immers op de server van de site en die wordt door google geïndexeerd.

Anoniem surfen gaat meer over informatie zoals het IP adres van jouw internetverbinding, het type browser en dat soort info (die helaas ook vaak bewaard worden op de server waar je een berichtje post).
MarcRunning
Lid
Lid

ma 18-01-2010 13:33

jankeemink schreef:Gelukkig gebruik ik zelf een browser(Firefox) waarop je ook annoniem kunt surfen :) . Gebruik deze optie eigenlijk nooit, maar voor diegene die het nodig denkt te hebben kan het best handig zijn.
Let wel: Dit betekent dat er op je eigen PC geen cookies etc. worden opgeslagen en er geen geschiedenis van je bezochte webpages is.
Je IP adres etc. kan nog steeds worden opgeslagen op de sites die je bezoekt.
Bovendien heeft dat niks te maken met info die jij zelf op een webpage plaatst (zoals o.a. dit forum)
jimmy
Lid
Lid

ma 18-01-2010 14:30

MarcRunning schreef:Je IP adres etc. kan nog steeds worden opgeslagen op de sites die je bezoekt.
Daar is nog wel wat aan te doen door een zogenaamde proxy te gebruiken. Een aantal providers bieden die mogelijkheid en daarnaast zijn er commerciële proxies.

Edit: er zijn, naast die van providers of commerciëel, ook gratis proxies. Als je wilt dat je gegevens ergens terecht komen waar je ze niet wilt, moet je vooral voor zoiets kiezen. :roll:
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 18-01-2010 15:43

Kijk, als iemand specifiek aan 't zoeken is naar hardloopinformatie, dan mogen ze gerust alles lezen wat ik post. Maar vaak komt het ook voor dat iemand iets heel anders zoekt en daardoor op dit forum terecht komt.

Misschien is het mogelijk bijvoorbeeld een gedeelte af te splitsen, waar de meer algemene dingen komen te staan zoals de topics over vakantie, lezen, films, alternatieve sporten etc. Dus de dingen die niet over hardlopen gaan.
hvdmeer
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-01-2010 11:07

Het is denk ik handig om het anoniem surfen even totaal los te zien van wat er in google te vinden is.

Anoniem surfen in Firefox houdt alleen maar in dat er op de computer waarmee je aan het surfen bent geen gegevens bewaard worden over wat je gedaan hebt. Dus er wordt geen surfgeschiedenis bijgehouden en geen tijdelijke bestanden aangemaakt op de computer.

Via een proxy surfen betekend dat je over het algemeen een langzamere verbinding hebt en dat het IP-adres van de proxy in de websites die je bezoekt onthouden wordt. Maar bij de proxy is jouw IP-adres weer wel bekend of je moet een erg vage proxy-server gebruiken.

Maar in beide gevallen heeft het geen invloed op het gevonden worden in google als je je eigen naam gebruikt. Wil je graag je online en IRL gegevens een beetje gescheiden houden dan is het gewoon verstandig om een andere naam te kiezen als je je registreert op een forum of ergens anders een berichtje plaatst.

Dus wil je in google onder je eigen naam wat minder gevonden worden in fora dan moet je gewoon een andere forumnaam kiezen bij registratie. Je zou bijvoorbeeld voor op chatnrun kunnen kiezen voor "snelle_haas" of "miepmiep" om maar wat te zeggen. Op die manier is er geen link met je eigen naam.
Trailrunner
Plaats reactie