Alternatieve code-tag

Ideeën en wensen voor verbeteringen of aanpassingen aan het Forum
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 03-05-2010 21:20

Ik schat in dat je in een bestand een code vertaling toe moet voegen die de [mono] tags omzet in een span tag met een class attribuut. En dan de class (met de opmaak codes) toevoegen aan een CSS stylesheet.

Ik zou het wel willen uitzoeken en heb ook al even op de phpBB site gekeken, maar de versie van de software die daar gedownload kan worden is nieuwer en werkt denk ik anders met BBcodes (ik kreeg de indruk dat je in de nieuwe versie eigen BBcodes kunt toevoegen via een admin menu en dat je in de oude versie zelf code aan moest passen).

Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het graag.
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-05-2010 21:38

Ik zou in HTML de tags <pre></pre> gebruiken, dat is precies wat er gevraagd wordt. Monospace font en spaties en returns blijven staan.

Wel verouderd maar werkt nog steeds.....

Ik weet alleen niet of je dat via PHPBB kunt inserten...
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 03-05-2010 22:42

Hens schreef:
jjmeijer66 schreef:Werken met tabstops en/of tabellen lijkt mij hier de aanbevolen oplossing. Daar zijn toch HTML oplossingen voor beschikbaar
Omdat we geen html kunnen posten is dat geen oplossing of je moet een hele ingewikkelde tabeltag invoeren. Iets dat maar 2 mensen snappen en maar eentje die het gebruikt.
Hoeft niet per sé.

Er bestaat forumsoftware [s](weet de naam niet meer)[/s] waar je heel eenvoudig tabellen kunt toevoegen, door (bijvoorbeeld via een knop) de beide tags te genereren of in te tikken, en vervolgens de inhoud vanuit een doodgewone excel-tabel in kunt plakken. Mijn vrouw heeft er destijds nog speciale tags aan toegevoegd voor tabellen met en zonder randen en zo. Was veel eenvoudiger dan de invisible-tag (omdat die forums standaard de achtergrondkleur wisselde per post).
Als er zo'n tag kan worden gefabriceerd in phpBB, zijn er vast wel mensen die die tag gaan gebruiken.

Maar dat lijkt mij eerlijk gezegd nogal overkill.

De code-tag kan momenteel al gebruikt worden om op eenvoudige wijze tekst netjes onder elkaar te plaatsen.
Zo'n mono-tag zou heel mooi zijn. Maar als daar in de praktijk teveel haken en ogen aan zitten, is het [s]waarschijnlijk[/s] misschien beter om gewoon de code-tag te blijven gebruiken.
De man van de Korte Adem
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 04-05-2010 7:32

Hens schreef:Zal wel weer all over the code verspreid staan, alsdat het toch nog lastig te vinden is.
Inderdaad, anders had ik het al wel gevonden.
Je moet eerst uitvinden van waaruit alles aangestuurd wordt, dan bekijken welke bestanden allemaal 'ge-include' worden, welke functies gebruikt worden, zien wat die functies doen, de condities bekijken, kijken of je een extra uitzondering kan toevoegen zonder de rest af te breken etc. Of phpbb ergens gedocumenteerd is weet ik niet, ik heb het nog nooit gevonden in elk geval.
Het is tijdrovend, en ik weet vaak ook wel andere dingen te doen, maar het is ook wel weer leuk.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Iwanowitsch

di 04-05-2010 10:15

In de tussentijd red ik me prima met m'n onzichtbare puntjes !!!

8)
Plaats reactie