Nieuwe afstanden op de recordlijst

Ideeën en wensen voor verbeteringen of aanpassingen aan het Forum
marco1
Lid
Lid
Contacteer:

wo 04-08-2010 3:03

Ik mis de 6, 12, 24, 48 en 144 uurslopen. Met name de 6 uurslopen, maar ook de 12 en 24 uurslopen worden door meerdere CnR-ers gelopen.
Ook de 60 km zou een optie kunnen zijn met het grote aantal deelnemers aan de 60 van Texel (inschrijving start over twee weken).
Jimboss
Lid
Lid
Contacteer:

wo 04-08-2010 10:14

Dick schreef: Nou, het is vooral Peter die hier verstand van heeft. Ik denk inderdaad dat het mogelijk is een textbox te maken, maar dat vraagt weer meer programmeerwerk voor het berekenen van snelheid en tempo. Wellicht is het eenvoudiger om drie boxen of velden (rijen) te maken, eentje voor uren, eentje voor minuten en eentje voor secondes, tienden en honderdsten.
Is het niet mogelijk om de input om te rekenen naar aantal milliseconden, dit op te slaan in een DOUBLE dataveld. En bij output dit weer terug rekenen in uren, minuten enzo ? In PHP kun je dan explode() gebruiken, en heb je dus alle eenheden al gescheiden.
Ultratoineke
Lid
Lid

wo 04-08-2010 12:04

Net als Marco zou ik graag ook de 'urenlopen' voor de ultralopers opgenomen zien in de PR-lijst (toch zeker t/m de 24 uur).

Pleidooi voor een andere afstand (die in Nederland helaas bijna niet meer gelopen wordt, maar waar Jos Hermens ooit een wereldrecord op had); de uurloop.
randonneur
Lid
Lid
Contacteer:

wo 04-08-2010 21:51

Eens.
Maar... hoe werkt die lijst? Kun je die zelf aanvullen of moet een administrator dat doen??? :?:
Je moet niet tegen de tijd lopen, maar mét de tijd.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

wo 04-08-2010 21:55

Als het veld voor de tijden in de SQL database als VARCHAR (n) wordt gedefinieerd en de sorteerquery (SORT) in php op ASC(ending) kun je de tijden ook als format hh:mm:ss,xx opgeven (n=aantal tekens incl : en , bv 11).

Afbeelding

Zie: http://www.avdeliemers.nl/uitslagen/uit ... megen-2010
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 04-08-2010 22:02

Maar ja, dan ben je er nog niet.

Je wilt die honderdsten natuurlijk alleen zien voor de baanwedstrijden met elektronische tijd.
Voor wegwedstrijden wil je alleen de hele seconden zien, en niet overal ,00 achter.
En voor baanwedstrijden zonder electronische tijd wil je wel de tienden maar niet de honderdsten zien.
Etcetera ...
De man van de Korte Adem
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

wo 04-08-2010 22:10

Don_K schreef:Maar ja, dan ben je er nog niet.

Je wilt die honderdsten natuurlijk alleen zien voor de baanwedstrijden met elektronische tijd.
Voor wegwedstrijden wil je alleen de hele seconden zien, en niet overal ,00 achter.
En voor baanwedstrijden zonder electronische tijd wil je wel de tienden maar niet de honderdsten zien.
Etcetera ...
VARCHAR is een variabel teken format en vrij in te geven, dus als je afspreekt de tijden volgens de regels van de tijdwaarneming in te geven door de loper, dan is er volgens mij niets aan de hand.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 04-08-2010 22:19

Robisrunning schreef:
Don_K schreef:Maar ja, dan ben je er nog niet.

Etcetera ...
VARCHAR is een variabel teken format en vrij in te geven, dus als je afspreekt de tijden volgens de regels van de tijdwaarneming in te geven door de loper, dan is er volgens mij niets aan de hand.
Ah, op zo'n manier.

Maar dan moet iedereen dus in het vervolg bij een 10km-tijd netjes de uren er bij zetten (anders worden de tijden boven het uur als snelste gesorteerd).
Zelfde probleem geldt dan voor snelle 400m-tijden en snelle 15k-tijden.

Daarnaast werkt het dan nog steeds niet goed bij de baantijden.
Een tijd van 13.4 op de 100m wordt dan gesorteerd als snelller dan 13.53, terwijl dat natuurlijk andersom moet zijn.

etcetera ...
De man van de Korte Adem
randonneur
Lid
Lid
Contacteer:

do 05-08-2010 14:33

randonneur schreef:Eens.
Maar... hoe werkt die lijst? Kun je die zelf aanvullen of moet een administrator dat doen??? :?:
@Robisrunning, Don_K: Begrijp ik nu dat ik SQL moet gaan programmeren :?: :?: :?:
Je moet niet tegen de tijd lopen, maar mét de tijd.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 05-08-2010 16:38

randonneur schreef:
randonneur schreef:Eens.
@Robisrunning, Don_K: Begrijp ik nu dat ik SQL moet gaan programmeren :?: :?: :?:
Ik zou zeggen:

Kijk eerst eens wat je allemaal *wel* kunt invoeren.

Ik kan drie kwart van mijn clubrecords hier niet invoeren.
Maar ik ben al heel blij met wat Dick nu heeft toegevoegd.
De man van de Korte Adem
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

do 05-08-2010 16:44

randonneur schreef:Kun je die zelf aanvullen of moet een administrator dat doen??? :?:
Dat kun je helemaal zelf :P . Ga naar "persoonlijke gegevens" in het menuutje links (modules). Klik dan op "bijwerken PR's". Voor alle 'courante' afstanden kun je dan je PR invoeren. Maar voor de uurslopen dus (nog) niet.
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 18-08-2010 20:30

Deze discussie speelde zich af tijdens mijn vakantie en hoewel ik al weer een week thuis ben was er nog niet van gekomen om er naar te kijken.

Er zijn twee 'grote' wensen te onderscheiden. De eerste is het toevoegen van een mogelijkheid om tijden te noteren waarbij honderdsten van een seconde van belang zijn. De tweede betreft het toevoegen van een mogelijkheid om afstanden te kunnen opgeven waarbij de tijd gefixeerd is.
Ik ga de komende tijd een beetje knutselen om te kijken wat er te realiseren is. Eerst eens even kijken hoe ik de PR-module ook alweer opgezet had. ;)

Ik kom er binnenkort op terug.

PS Ik heb de discussie verhuisd naar het Forum Wensen, dat leek me passender.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

do 19-08-2010 14:22

Ultratoineke schreef: Pleidooi voor een andere afstand (die in Nederland helaas bijna niet meer gelopen wordt, maar waar Jos Hermens ooit een wereldrecord op had); de uurloop.
Ik vind de uurloop ook wel leuk, maar je geeft het zelf al aan: hij wordt bijna niet meer gelopen dus de lijst zal behoorlijk leeg blijven ;-)

Ik heb zelf wel eens een 15km gelopen die heel dicht in de buurt kwam (59.58 ) maar een echte uurloop heb ik nog nooit gedaan in 22 jaar
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Iwanowitsch

do 19-08-2010 14:30

DRUM schreef:Ik vind de uurloop ook wel leuk, maar je geeft het zelf al aan: hij wordt bijna niet meer gelopen dus de lijst zal behoorlijk leeg blijven ;-)
De invullijst vormt dan misschien wel een extra aanleiding om die loop dan eens te gaan lopen !!!

Nog zo eentje wat betreft tijdlopen ---> Ook de Coopertest-tijden zouden in de invullijsten ingevuld kunnen gaan worden.

Iwan.
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 19-08-2010 14:46

Iwanowitsch schreef:Ook de Coopertest-tijden zouden in de invullijsten ingevuld kunnen gaan worden.
Dat heeft geen zin, die zijn voor iedereen gelijk :wink: .

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Plaats reactie