Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 18-12-2015 12:52

Vandaag ook in het kort weg geweest. Deze week wel heel rustig aan gedaan met de trail van afgelopen zondag nog in de benen. Ik heb fors spierpijn gehad van het afdalen. Dat was dinsdag tijdens m'n herstelloopje goed te merken, rechtdoor en heuvel op was niet z'n punt maar heuvel af voelde ik de spieren goed. Toch apart dat je juist daarvan weer spierpijn kan hebben. :)

Deze week dus rustig aan gedaan. Dinsdags kort en rustig, woensdag lang en rustig en vandaag weer vrij lang weggeweest maar met een paar intensievere blokken erin. En dan zondag weer een cross lopen.
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

vr 18-12-2015 20:27

Vandaag weer in het kort op pad geweest, net als Eide. Het zonnetje had een dagje vrij, maar de temperatuur was lekker om te trainen vond ik. Het werd een rustig duurloopje door het bos, met na afloop 4 strides. Die gaan een stuk beter dan aan het begin van de week. Toen waren de benen echt moe. Gaandeweg de week wat hersteld, maar nog niet helemaal fris. 9 dagen op rij gelopen, met vorig weekend een stevige bostraining en een niet zo goed gelukte cross die toch nog behoorlijk belastend bleek. Morgen maar eens rust. Zondag volgt dan een 15km wedstrijd, die misschien wel erg mee gaat vallen. De duurloopjes beginnen namelijk goed te lopen, da's een goed teken bij mij. 't Is in ieder geval goed voor het plezier. Hopelijk werken de enkel/achilles en de voet mee. De voet blijft toch nog een beetje oppassen, voelt niet altijd fris. Vandaar dat ik bijna alles in het bos of op een sintelbaan doe, dat bevalt erg goed.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

za 19-12-2015 6:31

Gisteren rustige heuveltraining gedaan: ca. 54' dijkovergang op en af aan 5'14/km. Verstand op 0 en blik op oneindig
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 19-12-2015 23:33

Na de duurloop van vorige week zondag 4 dagen looprust genomen i.v.m. een klein probleempje rond de linkerknie. Niet dat ik daar last van had - bij het lopen voelde ik er niets van - maar er was toch iets niet 100% in orde. En dan is een investering in een paar dagen rust beter dan doorgaan met kans op een slepende blessure.

Het heeft geholpen en het bijkomende voordeel was dat ik weer helemaal uitgerust aan de training begon. Dat was te merken. Ik liep gisteren en vanmiddag erg lekker. Morgen weer een lange duurloop. Zelfde route als afgelopen zondag en ik heb er zin in. Dat ik op mijn werk ook een paar uiterst productieve dagen heb gehad waarin ik een aantal technische problemen heb kunnen oplossen helpt ook bij mijn positieve stemming :wink:
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 20-12-2015 14:56

En vanochtend de geplande ruim 3,5 uur door de bossen gerend. Lekker gelopen, al werd het op het eind wel wat saai.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-12-2015 11:04

Gisteren een goed uur rustig duurloopje samen met een bevriende marathonloper. Beetje kletsen onderweg.
Mooi tempo zo voor mij, dan merk ik dat ik toch nog vaak te hard ga.
Door wat rustiger tempo??? was ik toch wel wat stijfjes achteraf, dat vond ik wel vreemd 8O

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
MasterRunner
Lid
Lid

ma 21-12-2015 12:04

Van een rustig eentonig tempo kun je idd wat stijver in de spieren worden. Vaak helpt het door aan het eind 5x100m licht te versnellen (geen sprint!).
Zat standaard vroeger bij mij in de superlange DL voor de marathon voorbereiding..
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-12-2015 17:06

Heel voorzichtig met 1-1-2-2-3 terug aan het opbouwen
anderson
Lid
Lid

ma 21-12-2015 17:20

Voor de eerste keer kritiek gehad hoe ik loop. Mevrouw op de fiets: "weet je dat je op je voor voeten loopt". Ja weet ik. Mevrouw:" doe je dat expres". Geen zin in discussie "ja dat doe ik expres".
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-12-2015 21:53

Gister wel gestart op de cross hoewel ik bij het inlopen al merkte totaal geen power in de benen te hebben. Na 4km stond ik al geparkeerd en liep in 5:20/km bij een hartslag van 171 (90% van max). Met veel tegenzin er een DNF van gemaakt omdat ik volslagen zinloos bezig was.

Vandaag in de horizontale regen 10km wezen lopen... alsof het geen enkele moeite kostte. Zelfs tegen de wind in makkelijk gelopen met een lage hartslag. Conclusie dus maar dat ik gister gewoon echt m'n dag niet had, of ik had de Stuwwaltrail nog in de benen, of, of, of. Ben best ziek van gister maar vandaag wel weer lekker gelopen.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-12-2015 22:19

Eide schreef:Gister wel gestart op de cross hoewel ik bij het inlopen al merkte totaal geen power in de benen te hebben. Na 4km stond ik al geparkeerd en liep in 5:20/km bij een hartslag van 171 (90% van max). Met veel tegenzin er een DNF van gemaakt omdat ik volslagen zinloos bezig was.

Vandaag in de horizontale regen 10km wezen lopen... alsof het geen enkele moeite kostte. Zelfs tegen de wind in makkelijk gelopen met een lage hartslag. Conclusie dus maar dat ik gister gewoon echt m'n dag niet had, of ik had de Stuwwaltrail nog in de benen, of, of, of. Ben best ziek van gister maar vandaag wel weer lekker gelopen.
Raar is dat hè ?
Heb ik ook wel eens , de ene dag niet vooruit te branden en de volgende dag sterren van de hemel. Zonder dat ik dan snap waarom .. :?
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 21-12-2015 22:35

loopgek schreef:Raar is dat hè ?
Heb ik ook wel eens , de ene dag niet vooruit te branden en de volgende dag sterren van de hemel. Zonder dat ik dan snap waarom .. :?
Ik heb er ook geen verklaring voor hoor. Het gebeurt mij zo heel af en toe wel eens. Vervelend als het bij een wedstrijdje gebeurt.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 22-12-2015 7:20

laatste paar trainingen kwalitatief uitermate teleurstellend. Tijd voor (kerst)rust.

Ik heb een beetje irritatie aan mijn rechter hamstring, vermoedelijk van een keer te fel gedraaid en (gelijk) flink aanzetten daarna. Vanmorgen rustig naar mijn werk hardlopend, straks op de fiets terug. (dat was dan gisteren andersom hee ;) ). Echte snelle tempo's lukken dus nu niet.

Morgenavond naar de masseur, hopelijk krijgt hij de spanning eruit en dan met de kerstdagen (hardloop)rust. Enkel zaterdagochtend ga ik spinningles geven (dat is voor mij niet meer belastend) en hopelijk zondag wat rustig km's maken.

Het gevoel is niet goed, ik heb januari en februari geblokt voor wedstrijden met gelijk de 1e wedstrijd 2 januari. Zal wel goed komen hoor, maar ff iets minder nu

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
Patrick_Dhaenens
Lid
Lid
Contacteer:

di 22-12-2015 13:07

Verandering van spijs doet eten: soms veranderen van oefeningen voorkomt tergelijkertijd verveling en overbelastingsblessures.
Instructeur Looptechniek + Webmaster www.barefootrunning.buurtwijzer.be (+ info kinderschoenen)
Een gepassioneerde wetenschapper die sociaal beweegt ...
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 26-12-2015 15:21

Vandaag, op impuls, wezen hardlopen in Zuid Limburg met 3 volledig onbekenden. :)

Via Facebook (een groepje daar) zag ik een oproep voor om 20km te gaan lopen (trailen) in de Limburgse heuvels van de Brunssummmerheide. Aangezien mijn vrouw toch lekker wilde uitslapen maar de stoute schoenen aangetrokken en mee geweest.

Erg geslaagde dag, ruim 20km door een prachtig heidegebied met een fors aantal pittige beklimmingen. Bovendien kennis gemaakt met 3 hartstikke prettige personen en daar onderweg ontspannen mee kunnen keuvelen. Kortom, een prima besteding van 2e kerstdag.
Plaats reactie