Pijn aan brug van voeten

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Plaats reactie
MattM93
Lid
Lid

ma 25-05-2020 19:45

Dag allemaal

Dit is m'n eerste post hier en ik hoop er direct wat wijzer uit te worden!

Ik heb al enkele weken/maanden last van mijn voeten. Telkens als ik ga lopen, krijg ik na één a twee kilometer last van mijn voeten. Het is een brandend gevoel onderaan de brug van m'n beide voeten. Ik lees veel op het internet over Plantar Fasciitis, maar ik heb 's ochtends geen last van pijn. De pijn ontstaat alleen maar tijdens het lopen en na een tijdje wandelen, ebt deze weer weg. Ik merk de onderkant van m'n voeten gevoelig zijn de dag na het lopen; vooral als ik een tennisbal gebruik om deze te masseren.

Sinds enkele weken doe ik ook oefeningen specifiek voor m'n voeten en vooral de Plantar Fascia sterker te maken. Voorlopig merk ik nog geen vooruitgang.

Wat denken jullie van mijn blessure? Moet ik door dit brandend gevoel lopen?

Alvast bedankt! Ik zou er heel graag terug willen invliegen.

Groetjes
Matt
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 01-06-2020 9:04

Hoi Matt,
Welkom hier.

Ik kan je niet zeggen of je door moet lopen. Je doet er wel goed aan de oefeningen en massages te blijven doen. Het kan zijn dat je voetboog aan het uitzakken is en dat moet je opnieuw versterken. De oefening om met je tenen een handdoek onder je voeten door te trekken (hak aan de grond houden) heeft mij wel geholpen.

Als de pijn zich toe gaat spitsen op de aanhechting van de pantair fasci aan het hielbeen (onderkant), dan is stoppen wellicht raadzaam.
Jeroen88
Lid
Lid

wo 15-07-2020 11:01

MattM93 schreef:
ma 25-05-2020 19:45
Dag allemaal

Dit is m'n eerste post hier en ik hoop er direct wat wijzer uit te worden!

Ik heb al enkele weken/maanden last van mijn voeten. Telkens als ik ga lopen, krijg ik na één a twee kilometer last van mijn voeten. Het is een brandend gevoel onderaan de brug van m'n beide voeten. Ik lees veel op het internet over Plantar Fasciitis, maar ik heb 's ochtends geen last van pijn. De pijn ontstaat alleen maar tijdens het lopen en na een tijdje wandelen, ebt deze weer weg. Ik merk de onderkant van m'n voeten gevoelig zijn de dag na het lopen; vooral als ik een tennisbal gebruik om deze te masseren.

Sinds enkele weken doe ik ook oefeningen specifiek voor m'n voeten en vooral de Plantar Fascia sterker te maken. Voorlopig merk ik nog geen vooruitgang.

Wat denken jullie van mijn blessure? Moet ik door dit brandend gevoel lopen?

Alvast bedankt! Ik zou er heel graag terug willen invliegen.

Groetjes
Matt
Nooit doorlopen bij dit soort klachten. Heb je al een loopanalyse laten doen? Wellicht biedt dat wat meer inzicht. Te weinig - of juist teveel ondersteuning - van de voeten kan tot dit soort klachten leiden... maar wellicht ben je gewoon toe aan een paar goede, nieuwe schoenen met wat extra demping
Plaats reactie