blaar onder eelt op grote teen

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Plaats reactie
edos
Lid
Lid

di 31-01-2012 19:44

goedeavond,

ik heb tijdje zitten zoeken maar kom mijn klacht eigenlijk niet tegen...

wellicht heeft 1 van jullie een gouden tip...

heb wat eelt op grote teen zijkant zitten en daar is een blaar onder gekomen, ging wel weer weg, maar komt nu weer steeds sneller terug.
En gaat ook wat zeer doen tijdens het lopen.

Dat komt waarschijnllijk van het opgevoerde aantal trainingen naar 4x per week ivm 010marathon. dus tijdje stoppen is geen optie.

gebruik 3 paar verschillende schoenen div. merken dus andere schoen lijkt me ook niet reeel.

iemand mee bekend en goede oplossing voor?

THANX!!!
meteor
Lid
Lid
Contacteer:

di 31-01-2012 20:04

Hoi Edos,

Misschien een inkopper maar die blaar komt er door teveel wrijving.
Met de juiste schoenen moet dat toch te voorkomen zijn.
Trouwens, ik prik de blaren vaak door waardoor het eelt blijft zitten. Meestal na een dag of twee gaat lopen dan weer prima. Er schijnt ook speciaal spul te zijn om een aangedane plek extra te beschermen maar sporttape schijnt ook goed te werken.

zie ook topic:
http://www.chatnrun.nl/modules.php?name ... 22ddb9d3cc
max09
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-02-2012 10:39

Kan door verschillende dingen komen, schoenen maar ook door sokken! probeer eens andere sokken als je dat nog niet deed. De blaarpleister van Compeed kan je preventief plakken, of de stick gebruiken.
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-02-2012 11:19

Ren een keer bij de pedicure langs om het eelt lekker te laten verwijderen. Kreeg ik ten tijde van marathontraining ook steeds meer last van.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-02-2012 12:03

helterec schreef:Ren een keer bij de pedicure langs om het eelt lekker te laten verwijderen. Kreeg ik ten tijde van marathontraining ook steeds meer last van.
Kun je ook prima zelf doen.
Metalen raspje bij de DA voor een euro of 4.

Evt. eerst wat zacht maken voordat je het voorzichtig verwijderd maar het kan ook zonder dat je het wat zachter maakt.
Zacht maken kan met warm water of er is speciale creme voor te koop.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

wo 01-02-2012 14:23

ChatnRunner schreef:Metalen raspje bij de DA voor een euro of 4.
inderdaad, een rasp of vijl doet wonderen, gewoon een beetje bijhouden.

Zodra eeltlaagjes over elkaar gaan "schuiven" krijg je blaren, bij mij waren dat soms flinke bloedbaren. (op de bal van de voet, beetje aan de zijkant)

Compeed o.i.d kan natuurlijk ook, werkt prima zelfs, maar ik zou toch proberen de oorzaak weg te nemen, dat werkt nog beter ;-)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
edos
Lid
Lid

wo 01-02-2012 18:59

Thanx Drum ik denk dat daar misschien wel wat in zit; eelt over eelt welke gaat schuren. Zal eens een beetje rustig aan verwijderen
Wil nl. erger voorkomen , het is zo 15 april in R'dam ;-)

Iemand nog meer suggesties?
DRUM schreef:
ChatnRunner schreef:Metalen raspje bij de DA voor een euro of 4.
inderdaad, een rasp of vijl doet wonderen, gewoon een beetje bijhouden.

Zodra eeltlaagjes over elkaar gaan "schuiven" krijg je blaren, bij mij waren dat soms flinke bloedbaren. (op de bal van de voet, beetje aan de zijkant)

Compeed o.i.d kan natuurlijk ook, werkt prima zelfs, maar ik zou toch proberen de oorzaak weg te nemen, dat werkt nog beter ;-)
Plaats reactie