Wassen kleding

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 20:47

Misschien een hele domme vraag, maar wassen jullie na elke training je kleding?

Zweet erin laten lijkt me niet goed, maar 2-3x in de week wassen lijkt me ook niet goed.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 21:00

nadine35 schreef:Misschien een hele domme vraag, maar wassen jullie na elke training je kleding?

Zweet erin laten lijkt me niet goed, maar 2-3x in de week wassen lijkt me ook niet goed.
Ja, na elke training wassen we hier de sportspullen. Omdat ik de meeste kleding minstens drievoudig heb en we met z'n vijven zijn, is elke dag minstens 1 keer kleding wassen geen enkel probleem, zelfs nodig, bijna altijd dan toch :).
Madelon
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 21:07

Womenon.nl:
Meeste vrouwen wassen hun kleren pas na drie keer sporten
Althans in Groot-Brittannië… Dat is de uitkomst van een onderzoek van Sweatband.com, een grote leverancier van fitnessapparatuur. Volgens het bedrijf zou het grootste deel van de sporters slechts na drie bezoeken aan een fitnesscentrum hun sportkleren in de was gooien. En volgens dat onderzoek is de hygiëne bij vrouwen zelfs nog iets slechter dan bij mannen. Bij de mannen gaf een kwart van de ondervraagden aan dat zij na iedere sportbeurt de kleding in de was gooiden, bij de vrouwen was dat slechts één vijfde.

Het belangrijkste excuus dat uit het onderzoek naar voren kwam was dat men nog geen volledige was bij elkaar had (24 procent), op de voet gevolgd door het argument dat men niet voldoende sportkleren bezit (22 procent). En 17 procent kon het simpelweg niet schelen. En dat laatste is opmerkelijk omdat van diezelfde ondervraagden 44 procent aangaf dat het sporten naast iemand die stinkt een negatieve invloed heeft op hun training.

Yak! Ik was mijn bovenkleding iig altijd na 1 keer lopen. Broek gaat wel ns n tweede keer mee. Ook jack gaat zeer regelmatig in de was!
Het is gewoon te gek om los te lopen :-)
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 21:07

Toch is vaker wassen wat ik doe. Ik heb geëxperimenteerd met de bezwete kleding in een emmer water doen en dat kan best voor een nacht, maar na een dag gaan bacteriën zich te goed doen aan je kleding en dan is het lastig de stank eruit te krijgen. Na twee of drie wasbeurten wellicht, zonder te dragen. Gevolg is dat ik even vaak was als ik sport per week en dat is dus bijna elke dag.

En dan nog gaat niet alles eruit. Sportkleding die een paar maanden niet heb gebruikt moet ik wassen voordat ik het kan dragen. Bij sommige kleding is het zo erg, dat weggooien de enige optie is. De stank gaat er nooit meer uit.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Onnem12
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 21:13

ik was ook na elke training, maar meestal wel van twee trainingen bij elkaar. (afzonderelijke training. Ik gebruik naast het gewone wasmiddel ook nog van HG poeder speciaal voor sportkleding.
Dat gaat best aardig...
Af en toe schrijf ik ook nog eens wat http://mennorent.blogspot.nl/
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 21:14

Madelon schreef:Womenon.nl:
Het belangrijkste excuus dat uit het onderzoek naar voren kwam was dat men nog geen volledige was bij elkaar had (24 procent), op de voet gevolgd door het argument dat men niet voldoende sportkleren bezit (22 procent). En 17 procent kon het simpelweg niet schelen. En dat laatste is opmerkelijk omdat van diezelfde ondervraagden 44 procent aangaf dat het sporten naast iemand die stinkt een negatieve invloed heeft op hun training.
Mijn reden staat er niet bij. Ik wil met liefde wassen en heb voldoende andere kleding, maar ik ben bang dat teveel wassen juist slecht is. Waarom ik hierop kom is dat ik het idee heb dat mijn thermoshirt van Odlo 'anders aan voelt' nu ik hem sinds aanschaf na elke training gewassen heb. Stugger en minder elastisch ofzo. En ik heb hem pas een maand of twee (max). Ik zal eens een speciaal mild wasmiddel proberen.
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 21:14

Ik loop 4x per week en was 4x per week mijn kleding.
En veel van die kleding heb ik al jaren, dus het kan heel goed tegen vaak wassen. Nike, saucony, inknburn kan heel goed tegen vaak wassen.
Als je het opspaart dan krijg je de zweetlucht er niet meer uit en bovendien vind ik het voor mezelf en voor mijn medelopers niet echt lekker om in mijn eigen zweetlucht te blijven lopen.
Vinci
Lid
Lid

ma 06-01-2014 21:43

Ik was m'n sportkleding pas als ze echt stinken of onder de modder zitten. En dat is vaak pas na een keer of eeeh... veul.

Nou doe ik ook niet aan binnenfitness, dus denk niet dat anderen er last van hebben :-)
wallisman
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 06-01-2014 22:06

bij ons wordt ieder stuks sportkleding na gebruik gewassen. Mijn dochters en ik sporten bij elkaar zo'n 18x per week, en ja: we hebben een wasmachine met 8kg capaciteit. (gelukkig zit mijn vrouw gewoon lekker thuis, dat scheelt was ;-) )

Als ik heb getraind stink ik (volgens dierbaren) een uur in de wind van de zweetlucht. Ik heb vaker gelezen dat anderen problemen hebben met het reukvrij maken van sport/loopkleding maar dat heb ik niet. Ik heb zelfs een sweater uit 1982 en een uit 1983 die ieder minimaal 500 keer gedragen & gewassen zijn, en gewoon reukloos in de kast liggen te wachten tot de volgende keer dat ze aan de beurt zijn. Niks magisch, gewoon een goed wasmiddel (denk ik).

Jan
Mensen lopen in de eerste 30 jaar van hun leven hun neus achterna, en daarna hun oren (AM)
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 22:19

Het hangt een beetje van de omstandigheden af. Bij erg veel zweten (zomer), erg veel modder/smurrie/nattigheid kan het na 1x gebruik zijn. Dan wordt het wel een handwasje. Maar 2 of 3x gebruiken van een setje kan ook vind ik. Nooit klachten gehad, en ik loop echt niet alleen maar alleen. Ik zie bijna alleen maar lachende renners om mij heen, die niet de indruk wekken bovenwinds te willen rennen.
Voor de mensen die wel eens met mij rennen: klachten worden in overweging genomen :)
bz
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 23:10

Elke 3e dinsdag van de maand :lol:
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-01-2014 23:18

Ik was m'n kleding als m'n trommel volledig gevuld is.

Half kopje poeder en een scheutje paars spul uit de fles bij 60 'C !!

Programmaverloop ---> Wassen - Spoelen - Centrifugeren - Klaar.
:)
jjmeijer66
Lid
Lid

ma 06-01-2014 23:48

Ik neem meestal de lagen die ik direct op de huid heb gedragen mee onder de douche na het lopen. Daarna uitwringen en in de douche te drogen hangen. Na een aantal keer gaat het gewoon in de was.

Vanavond ben ik trouwens weer eens ouderwets natgeregend, dus het uitspoelen is niet meer nodig, het te drogen hangen wel :roll:
Doe as 'ie zeg, dan lieg 'ie niet.
de moeder van Bartje
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

di 07-01-2014 3:46

Gewoon op 30°C in de machine. Kort programma 32 min.
Ophangen en binnen een paar uur weer droog van de lijn.
Geen wasverzachter gebruiken bij ademende stoffen die voor loopkleding gebruikt worden.
Onder de douche....gadver...zweetlucht krijg je er zo echt niet uit en als je dat laat drogen wordt het van kwaad tot erger. Het hecht zich aan het materiaal en dan krijg je die lucht er op den duur helemaal niet meer uit.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

di 07-01-2014 7:11

Ik stink zeker wel, maar loop toch buiten en vaak op mijn eentje. Ik probeer mijn kleren dan ook niet te vaak te wassen, meestal 1x p.w.. Vaker wassen lijdt tot slijtage, en bovendien gebruikt een wasmachine veel energie en water; als hardloper belast ik het milieu al genoeg (meer eten), verder wil ik die belasting een beetje binnen de perken houden.
Plaats reactie