Drinken tijdens het hardlopen

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Perry
Lid
Lid

za 12-07-2014 21:10

Beste,

Gedurende het hardlopen heb ik vaak behoefte aan drinken. De huidige beschikbare producten om vocht mee te nemen, vindt ik persoonlijk niet echt praktisch. Hierop heb ik iets bedacht. Voordat het product daadwerkelijk ontwikkeld wordt, wil ik graag weten hoe andere hardlopers tegen drinken tijdens het joggen aankijken. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om deze enquete in te vullen.

http://www.onderzoekdoen.nl/onderzoek.php?f=14638

Het zijn in totaal 14 vragen en kost hoogstens maar 10 minuten van uw kostbare tijd.

Bij deze wil ik u alvast hartelijk bedanken voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Perry
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 12-07-2014 22:01

Als ik ga joggen hoef ik niet te drinken.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

za 12-07-2014 22:34

Dito. Ik kan zonder water te drinken prima anderhalf uur rustig hardlopen, ook in deze warme periode. Ik transpireer dan nauwelijks. Het is pas als ik sneller loop dat ik moet gaan drinken na pakweg een uur. Laat bij die snelheden de training meestal na zo'n 50 minuten over zijn. Ik drink dan tijdens de cooling-down.

Dit was anders toen ik overgewicht had, maar met een gezond gewicht, is drinken onder het hardlopen niet echt nodig, tenzij het een wedstrijd betreft die langer dan een uur duurt. Bij zulke wedstrijden neem ik wat de organisatie aanbiedt.

Hoe dan ook, drinken onder het joggen doe ik niet.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 12-07-2014 22:38

Was dapper aan het invullen tot ik inkomensgegevens tegen kwam. Dat gaat mij te ver voor zo'n onderzoekje. Maak dat dan ten minste optioneel of geen een keuze dat iemand niet wenst te antwoorden.
casper
Lid
Lid
Contacteer:

ma 14-07-2014 19:58

Inkomen lijkt me niet relevant voor dit onderzoek.
In je inleiding geef je aan dat je iets bedacht hebt.
Wat is dit dan :?: :?:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Hens
Benefactor
Benefactor

di 15-07-2014 0:28

Perry schreef:Hierop heb ik iets bedacht.
Wat dan? :|
Attitude
Lid
Lid

di 15-07-2014 14:10

Wat is er eigenlijk tot op heden 'bedacht' om te drinken tijdens het hardlopen? Je kunt natuurlijk een flesje mee in je hand meenemen, maar dat zie ik zelf niet echt zitten. Wat zijn de alternatieven?
Rasheed schreef: Dit was anders toen ik overgewicht had, maar met een gezond gewicht, is drinken onder het hardlopen niet echt nodig, tenzij het een wedstrijd betreft die langer dan een uur duurt. Bij zulke wedstrijden neem ik wat de organisatie aanbiedt.

Hoe dan ook, drinken onder het joggen doe ik niet.
Je zweette dus meer met overgewicht? Ik ben sinds ongeveer 8 maanden geleden 7 kilo aangekomen (klinkt misschien wat veel, maar ik zit nog steeds aan de 'onderkant' qua mijn gewicht, was voorheen altijd op het randje van ondergewicht volgens BMI). Hoe dan ook, wat ik gister merkte (en de vorige keer ook al) is dat ik echt beduidend meer zweet dan voorheen. Heb jarenlang gevolleybald en woog altijd weinig. Zweten deed ik wel, maar het valt echt op dat dit nu (veel) meer is.

Of kan dit ook andere oorzaken hebben?
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 15-07-2014 14:20

Attitude schreef:Wat is er eigenlijk tot op heden 'bedacht' om te drinken tijdens het hardlopen? Je kunt natuurlijk een flesje mee in je hand meenemen, maar dat zie ik zelf niet echt zitten. Wat zijn de alternatieven?
Drinkgordels (riemen met flesjes). Camelbak-achtige systemen. En natuurlijk het flesje in de hand :D
Attitude
Lid
Lid

di 15-07-2014 14:39

Eide schreef:Drinkgordels (riemen met flesjes).
Is dat niet vervelend tijdens het lopen?
Eide schreef:Camelbak-achtige systemen.
Say what? Is dat een soort rugzak of wat moet ik me er van voorstellen?
Eide schreef:En natuurlijk het flesje in de hand :D
Ja, daar was ik zelf ook wel uitgekomen, maar dat lijkt me maar lastig.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 15-07-2014 14:52

Ik vind flessengordel vervelend lopen en "Camelbak" is een prima merk !!
bz
Lid
Lid
Contacteer:

di 15-07-2014 15:00

heb een hekel aan de flessengordel. neem wel eens een flesje in de hand mee.
Attitude
Lid
Lid

di 15-07-2014 15:13

bz schreef:heb een hekel aan de flessengordel. neem wel eens een flesje in de hand mee.
Op zich gaat dat ook best, maar mezelf kennende heb ik hem op de helft van mijn rit al leeg. Hem om de grond gooien is dan ook weer zoiets en nog de halve ronde ermee rondlopen heeft niet echt mijn voorkeur.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

di 15-07-2014 19:14

Je kunt ook te veel water drinken en echt heel moeilijk is het niet om een watervergiftiging op te lopen als je heftig transpireert van het hardlopen. Als je eenmaal begint te drinken, loop je de kans om te over-drinken, je slecht te gaan voelen, dat te gooien op dorst en nog meer te drinken, etc. Het is een vicieuze cirkel als je er niet alert op bent.

Zie ook: http://www.philmaffetone.com/hyponatremia
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

di 15-07-2014 19:23

Attitude schreef:
Eide schreef:Drinkgordels (riemen met flesjes).
Is dat niet vervelend tijdens het lopen?
Je hebt zoiets alleen nodig bij lange langzame duurlopen en dan (in langzaam tempo) loopt het best redelijk. Bij wat hogere snelheid vind ik het minder prettig. Ik moet eigenlijk zeggen "vond" want ik het is al vele jaren geleden dat ik 'm in de marathonvoorbereiding droeg. De laatste echt lange trainng die ik gedaan heb was in 2011, namelijk 2.30u lopen, zonder water maar met twee gelletjes
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

di 15-07-2014 19:37

Ook mijn ervaring is dat een drinkgordel bij een lange langzame duurloop van een paar uurtjes o.k. is. Ik gebruik hem echter zelden meer. Eigenlijk alleen bij duurlopen langer dan 2 uur in combinatie met hoge temperatuur. Vorig jaar zomer in Portugal was de laatste keer. Wellicht komend weekend. Dan staat een duurloop op de planning van 140 minuten en de weervoorspelling is 32 graden.

René gaf al aan dat je moet uitkijken voor teveel drinken. Zou het ook kunnen zijn dat je bij ongetrainheid meer nodig hebt? Een paar jaar geleden had ik meer behoefte aan drinken, of dat dacht ik tenminste...
Plaats reactie