bietensap

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
rundrinkrun
Lid
Lid

wo 28-10-2015 12:29

op rundrinkrun.com heb ik geschreven over de voor- en nadelen van bietensap :|c of :) :?:

wat zijn jullie ervaringen?
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 28-10-2015 16:35

boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 28-10-2015 20:51

Quote uit het verhaaltje: Bietensap is vies.

Da's niet erg objectief geschreven lijkt mij.
Je kunt hoogstens uit eigen beleving zeggen dat je het zelf niet lekker vindt.
Ik vind bietensap best lekker, vooral gekoeld.

Maar... Lees eerst maar eens rustig alle informatie door die op dit forum te vinden is over bietensap. Misschien kun je nog wat nieuwe informatie toevoegen. Alleen maar binnenvallen om een link naar je eigen verhalen te droppen werkt hier nooit zo goed ... :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

do 29-10-2015 19:12

Potverdorie! Blijkbaar maak ik te veel reclame voor bietensap!
Komend weekend de DiepeHelHolterbergLoop en.... geen bietensap meer in de vakken bij AH ! Ook niet in de opslag!!
Morgen maar eens weer proberen; 't spul is in bestelling. :|3
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-10-2015 9:20

We kunnen altijd nog discussieren over welk merk...
Bij ons in de AH alleen maar Zonnatura
bij een andere winkel in de buurt wel een ander merk, maar ik weet niet uit mn hoofd welke

:lol:
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
MarcRunning
Lid
Lid

vr 30-10-2015 17:15

Musicmaestro schreef:Bij ons in de AH alleen maar Zonnatura
Die zie je volgens mij het meest. Ook bij o.a. Jumbo hebben ze die van Zonnatura, daar haal ik het meestal.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 30-10-2015 21:19

Zonnatura; uitstekend! 👍😉
Walt
Lid
Lid
Contacteer:

za 31-10-2015 10:49

Mijn bietensap is merkloos. De knollen gaan door de slowjuicer, meestal icm wat wortelen, en een sinaasappel. Puur natuur, lekker en goedkoop. Alleen de slowjuicer aanschaffen is helaas niet goedkoop.
renzo
Lid
Lid
Contacteer:

za 30-04-2016 10:57

ik drink bietensap 10 dagen voor een voor mij belangrijke wedstrijd zo'n 0.5liter per dag van het merk Pajottenlander. Waarom van dit merk, omdat dit wetenschappelijk aangetoond is dat je zeker van dit merk een positief invloed van ervaart.

Enig nadeel is je weet niet hoeveel nitraten er in het bietensap zitten en dit kan verschillen van jaar tot jaar.

Wat de smaak betreft is dit niet echt het leukste drankje om te drinken maar gezond is het naar mijn mening wel.
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 30-04-2016 13:22

renzo schreef:ik drink bietensap 10 dagen voor een voor mij belangrijke wedstrijd zo'n 0.5liter per dag van het merk Pajottenlander. Waarom van dit merk, omdat dit wetenschappelijk aangetoond is dat je zeker van dit merk een positief invloed van ervaart.

Enig nadeel is je weet niet hoeveel nitraten er in het bietensap zitten en dit kan verschillen van jaar tot jaar.

Wat de smaak betreft is dit niet echt het leukste drankje om te drinken maar gezond is het naar mijn mening wel.
Heb je een linkje naar de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek?
Ik neem aan dat het onderzoek onafhankelijk gedaan is van de fabrikant. Anders wordt het snel een hoog "wij van WC eend adviseren WC eend" gehalte.
renzo
Lid
Lid
Contacteer:

za 30-04-2016 20:33

HennyV schreef:
renzo schreef:ik drink bietensap 10 dagen voor een voor mij belangrijke wedstrijd zo'n 0.5liter per dag van het merk Pajottenlander. Waarom van dit merk, omdat dit wetenschappelijk aangetoond is dat je zeker van dit merk een positief invloed van ervaart.

Heb je een linkje naar de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek?
Ik neem aan dat het onderzoek onafhankelijk gedaan is van de fabrikant. Anders wordt het snel een hoog "wij van WC eend adviseren WC eend" gehalte.
Tis een onderzoek van KU Leuven, maar ik vind het bestand niet meer terug op http://search.kuleuven.be/Paginas/default.aspx . Is naar mijn weten is het onafhankelijk.
zandloper
Lid
Lid

zo 01-05-2016 7:49

Waarom de bietensap niet zelf maken. In de blender. Met gember, citroensap, vijgen (of dadels) naar smaak en wat je zelf nog goed en lekker vindt? Het is even uitproberen welke samenstelling je lekker vindt, maar dan heb je ook wat. Hoewel....van dit drankje is natuurlijk niks wetenschappelijk bewezen... :roll: :D
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

zo 01-05-2016 10:49

zandloper schreef:Waarom de bietensap niet zelf maken. In de blender. Met gember, citroensap, vijgen (of dadels) naar smaak en wat je zelf nog goed en lekker vindt? Het is even uitproberen welke samenstelling je lekker vindt, maar dan heb je ook wat. Hoewel....van dit drankje is natuurlijk niks wetenschappelijk bewezen... :roll: :D
Niet zelf maken omdat :
> het maar 1 keer mis hoeft te gaan met de blender en je hele keuken is een bloedrode chaos
> de meeste onderzoeken een dosis van minimaal 300mg nitraat per dag voorschrijven. Het nitraat gehalte van bietjes is nogal instabiel en kan dus erg laag zijn (zowel in vaste bietjes als in een fles bietensap). Dan werkt het dus minder voor de prestatieverbetering. Het schijnt dat biologisch geteelde bietjes veel minder nitraat bevatten dan de gewoon geteelde (kunstmest zorgt voor meer nitraat). Je weet simpelweg dus niet hoeveel nitraat je binnenkrijgt uit een gekookt bietje of een flesbietensap.
> als je verse bietjes gebruikt en je laatste shot 3 uur voor een wedstrijd neemt: de vezels kunnen op je darmen werken.
> als de bietjes wel vol nitraat zitten is er toch nog ruim 200gram bietjes nodig (of uit een fles 500ml nodig) om voldoende binnen te krijgen. Vind ik best veel om weg te werken (want ook met toevoegingen blijf ik het vies vinden).

Dus ik ben lui en kies voor de bewerkte shots van 35ml met daarin gegarandeerd 400mg nitraat.
Ik doe eigenlijk nooit een kuur van 10 of 7 dagen, maar meestal een 3 daagse kuur voor een wedstrijd.

Er zijn overigens ook alternatieven met nitraat:
http://losseveter.nl/2016/04/30/je-dage ... e-nitraat/
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-05-2016 6:00

loopgek schreef:
zandloper schreef:Waarom de bietensap niet zelf maken. In de blender. Met gember, citroensap, vijgen (of dadels) naar smaak en wat je zelf nog goed en lekker vindt? Het is even uitproberen welke samenstelling je lekker vindt, maar dan heb je ook wat. Hoewel....van dit drankje is natuurlijk niks wetenschappelijk bewezen... :roll: :D
Niet zelf maken omdat :
> het maar 1 keer mis hoeft te gaan met de blender en je hele keuken is een bloedrode chaos
> de meeste onderzoeken een dosis van minimaal 300mg nitraat per dag voorschrijven. Het nitraat gehalte van bietjes is nogal instabiel en kan dus erg laag zijn (zowel in vaste bietjes als in een fles bietensap). Dan werkt het dus minder voor de prestatieverbetering. Het schijnt dat biologisch geteelde bietjes veel minder nitraat bevatten dan de gewoon geteelde (kunstmest zorgt voor meer nitraat). Je weet simpelweg dus niet hoeveel nitraat je binnenkrijgt uit een gekookt bietje of een flesbietensap.
> als je verse bietjes gebruikt en je laatste shot 3 uur voor een wedstrijd neemt: de vezels kunnen op je darmen werken.
> als de bietjes wel vol nitraat zitten is er toch nog ruim 200gram bietjes nodig (of uit een fles 500ml nodig) om voldoende binnen te krijgen. Vind ik best veel om weg te werken (want ook met toevoegingen blijf ik het vies vinden).

Dus ik ben lui en kies voor de bewerkte shots van 35ml met daarin gegarandeerd 400mg nitraat.
Ik doe eigenlijk nooit een kuur van 10 of 7 dagen, maar meestal een 3 daagse kuur voor een wedstrijd.

Welke shots zijn dat dan?
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-05-2016 9:02

Musicmaestro schreef:
loopgek schreef:
Niet zelf maken omdat :

Welke shots zijn dat dan?
www.beetpower.nl
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Plaats reactie