Compressiekousen en compressieshort ervaringen

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Plaats reactie
RubenV
Site Admin
Site Admin

ma 27-04-2020 9:56

Hey mede-lopers,

Zijn er mensen van jullie die ervaring hebben bij het dragen van compressiekousen en/of een compressieshort tijdens of na de trainingen/wedstrijden?

Vond hier een topic over terug op het forum maar is ondertussen al van 2013.

Al een aantal zaken hierover gelezen waaronder: sneller herstel, preventief tegen blessures, ...

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Greetz Ruben
tisijom
Lid
Lid

di 28-04-2020 13:40

Als ik lange tight draag in winter/herfst merk ik dat ik na zware traning van 10km minder snel stijve benen heb, in warme dagen draag ik een short en er onder een nike pro sportshort die minder compressie geeft en dan voel ik zelfs volgende dag nog steeds stijf aan mijn billen en kuiten, tenzij ik nog snel mijn benen nog even goed masseer. Dus een (volledige) compressie van mijn benen helpt wel...

Ik had er eens over nagedacht om mijn lange tight dan maar ook in de zomer te dragen met een singlet voor toch wat frisse lucht te krijgen. Maar wie draagt er nou een lange tight in de zomer... :?

De compressie kousen vind ik ook maar duur, ik overweeg te proberen met goedkope arm compressie die je gebruikt bij het wielrennen en eventueel daarover goedkope compressie tubes dragen voor een betere look. Als compressie short zou ik een betere zoeken dan een nike pro sportshort die ik nu heb, misschien dat een 3/4 hardloop tight voor mij een betere keus is. Ik heb geen idee, ik zal nog wat kosten moeten maken om dit allemaal zelf uit te testen.

In elk geval, bij wedstrijden, die toch alleen maar in de zomer is op de plaats waar ik woon, zou ik niet teveel tralala over doen, want over algemeen draagt iedereen dan toch een baggy short (sommige compressie short), singlet, normale loopkousen en hardloopschoenen. Zelfs een petje/zonnebril zie ik zelden.. tenzij je je anders gaat gedragen, kan je net zo goed met een carnaval kostuum meedoen aan de wedstrijd.
Plaats reactie