Hallo,
Over twee weken loop ik de marathon. Ik wilde nog een andere schoen proberen, maar kreeg daardoor een blaar. Ik loop inmiddels dus weer op mijn oude schoenen.
Maar ik heb de blaar - heel stom, dat weet ik - een beetje afgeknipt waardoor hij echt open is. Ik wil natuurlijk graag dat dit herstelt, en vraag me af of andere lopers tips hebben.
- Hoe verzorgen gedurende de dag zonder hardlopen?
- Hoe verzorgen/tapen tijdens het hardlopen?
- Wel of niet hardlopen komende dagen?
- Denken jullie dat het nog tijd genoeg heeft om te herstellen?
Alvast bedankt! Groet
Blaren
-
- Lid
- Contacteer:
Hoi Lis,
Welkom bij Chat'n'Run! Dit is niet (meer) zo'n heel actief forum, hopelijk verandert dat weer, maar wie weet kan iemand je advies geven. Wellicht kan je met de zoekfunctie eerder gestelde vragen over blaren vinden, is zeker een keer aan de orde geweest.
Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met blaren. Denk wel dat vraag 3 en 4 met elkaar te maken hebben. Ik ga er vanuit dat je de afgelopen weken/maanden veel trainingsarbeid hebt verricht, en dat je fysiek zo goed als klaar bent voor jouw marathon. Met die paar trainingen die je nog zou willen doen, kan je denk ik meer kapot maken dan nog iets aan opbouw doen.
Alvast veel succes met je marathon!
Loop-ze,
Bart
Welkom bij Chat'n'Run! Dit is niet (meer) zo'n heel actief forum, hopelijk verandert dat weer, maar wie weet kan iemand je advies geven. Wellicht kan je met de zoekfunctie eerder gestelde vragen over blaren vinden, is zeker een keer aan de orde geweest.
Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met blaren. Denk wel dat vraag 3 en 4 met elkaar te maken hebben. Ik ga er vanuit dat je de afgelopen weken/maanden veel trainingsarbeid hebt verricht, en dat je fysiek zo goed als klaar bent voor jouw marathon. Met die paar trainingen die je nog zou willen doen, kan je denk ik meer kapot maken dan nog iets aan opbouw doen.
Alvast veel succes met je marathon!
Loop-ze,
Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Dat afknippen was idd wel het domste wat je kon doen. Blaren prik je door, daarna kun je ze namelijk straffeloos intapen en er nog een hele vierdaagse mee lopen. Afhankelijk van waar die blaar zit en hoe groot ie is, zou dan mss toch nog kunnen.
Iets anders wat je NOOIT meer moet doen is vlak voor een belangrijke wedstrijd op andere/nieuwe schoenen gaan lopen. Ik denk dat je nu wel begrijpt waarom.
Iets anders wat je NOOIT meer moet doen is vlak voor een belangrijke wedstrijd op andere/nieuwe schoenen gaan lopen. Ik denk dat je nu wel begrijpt waarom.