Net voor of net na

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Plaats reactie
koeninge
Lid
Lid
Contacteer:

do 25-11-2004 11:36

Hoi,
Graag wou ik over de middag, tijdens de pauze, lopen.
Loop ik nu best voor mijn lunch of net na mijn lunch?????
Koen uit Gistel (België) Marathons : 64
steepletje
Benefactor
Benefactor

do 25-11-2004 11:39

koeninge schreef:Hoi,
Graag wou ik over de middag, tijdens de pauze, lopen.
Loop ik nu best voor mijn lunch of net na mijn lunch?????
mijn ervaring:

met een volle maag lopen is niet goed, maar met een lege maag (en risico op suikers tekort) is ook niet goed.

Je zal een gulden middenweg moeten zoeken. In de koffiepauze (als je die hebt) iets eten, en dan de rest na je training.

succes,
Karine
http://www.bloggen.be/kloddeloper/
Loosers find excuses, winners find a way!
Anton
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 25-11-2004 12:14

Als ik op het werk loop dan eet ik tussen 10 en 11 een aantal boterhammen. Rond 12.30 ga ik lopen en als ik weer gedouched achter mijn bureau zit rond 13.30 peuzel ik de rest van mijn boterhammen op. Dit werkt voor mij omdat ik dan idd niet met een volle maag hoef te lopen.
I'm running towards nothing,
again and again and again and again and again and again and again...
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 25-11-2004 19:48

Zeker niet erna, lopen met een volle maag is niet fijn, en bovendien is het het beste als je na het lopen meteen iets eet, in elk geval binnen 2 uur erna een maaltijd.
Als je te veel honger hebt, eet dan een uur voor het lopen een rijpe banaan
debby
Lid
Lid

za 27-11-2004 17:42

maar als ik om half 7 op sta en om half 9 20 km wil gaan lopen wat zou ik dan eigenlijk moeten eten , om het goed vol te kunnen houden.
Eet nu 3 a 4 plakken volkoren brood een banaan kop thee en een kop koffie de vorige week heb ik ook nog energie drank op gedronken voor die tijd maar dat vond ik niet echt prettig.
Neem wel voor tijdens het lopen een energie drank mee. Ben er nog niet helemaal achter wat het prettigst is , ben nog een beetje aan het uit proberen . Dus wat tips zijn welkom. gr Debby
Hens
Benefactor
Benefactor

zo 28-11-2004 17:40

Een mens kan wekenlang zonder eten en om hard te lopen hoef je echt niet speciaal een uur of 2 uur van te voren speciaal te eten.
Normaliter eet ik door de week om een uur of 1 een stuk of 4 boterhammen en dan om 4u nog eentje. 'savonds om een uur of 7-8 is het warm eten geblazen. Als ik 's woensdag naar training ga stel ik het avondeten uit tot na de traning (19u15), verder verander ik niets, tegen de tijd dat ik weer thuis ben gedoucht heb etc. is het al gauw 21u30 voor dat ik kan gaan eten. Zondag's voor de lange duurloop idem: brunch is omstreeks 12-1 uur, ik ga hardlopen ergens tussen 17u en 19u. Eten komt na het hardlopen. Voordelen: ik loop nooit met een volle maag, daar kan ik dan ook slecht tegen en iedereen die vindt dat je na het lopen persé moet eten kan tevreden over me zijn. :wink:
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 28-11-2004 18:26

Je moet in het algemeen voor en na de training eten. Alleen uiteraard voor de training niet al te zwaar. Deze maaltijd is niet zozeer bedoeld om energie te hebben tijdens de training, omdat de energie uit deze maaltijd enige tijd nodig heeft om voorradig te worden voor de spieren. Nee deze maaltijd is meer bedoeld om geen hongergevoel te hebben tijdens de training en uiteraard om het herstel na afloop te bespoedigen. Na afloop moet er toch ook wel gegeten worden, want zo schijnt het is dit toch ook weer nodig voor vlotter herstel. Nu heb ik gewoon trek enige tijd na een training, dus eten moet ik sowieso. En als dat dan bevorderend werkt is dat weer mooi meegenomen. En zo niet dan is dat jammer.

Maar de energie voor trainingen haal je toch voornamelijk uit de gestage dagelijkse eten.

paul
Ruthje
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 30-11-2004 20:38

ik loop wekelijks eens onder de middag en het was voor mij in het begin wat zoeken, maar ik loop het beste als ik ongev. anderhalf uur op voorhand een boterham eet en de rest gewoon na het lopen. Mijn collega die met me meeloopt, eet echter een half uurtje voor het lopen quasi al haar boterhammen op en die loopt dan zo weer prima. Zelf dus wat uittesten wat voor jou het beste past Koen (zeg, wil dit dan zeggen dat je nu al 2 x per dag gaat trainen, want jij bent toch wel een echte ochtendmens hé, als ik jouw blogske zo lees :) )
koeninge
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-12-2004 9:45

Ruthje,
't Is al een tijdje geleden dat ik 's morgens zo vroeg nog gelopen heb.
Meestal loop ik nu 's avonds, gewoon omdat het 's morgens zo donker en zo koud is.
Maar ...... ik plan inderdaad om terug 's morgens en inderdaad nog es over de middag te lopen, telkens wel kortere afstanden natuurlijk.
Koen uit Gistel (België) Marathons : 64
Plaats reactie