Vitamines

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-01-2005 14:52

Hallo,

N.a.v. een opmerking van BOCO over het slikken van multivitamines vroeg ik me af wie er nog meer dit soort preparaten slikt.

Ikzelf heb elke dag 1 multivitamine pil en een ijzerpreparaat.

Paul
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 03-01-2005 15:07

In het verleden wel eens wat dingen uitgeprobeerd, maar ik ben geen pillenslikker, ik vergeet het meestal :wink: Als ik een recept van de huisarts heb, moet ik een pillenslikschema opstellen, anders vergeet ik de helft :wink:

Momenteel doe ik het gewoon op dagelijkse kost; bakje muesli, 6 tot 10 sneetjes brood per dag, gemiddeld 1 stuk fruit per dag, weinig snoep, 2 pakjes Sultana, 'n flinke warme maaltijd, vaak met rauwkost salade erbij (tomaat, komkommer, ui, paprika, fetakaas, peper zout kruiden en olijfolie) en teveel bier...

groeten
Ton
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 03-01-2005 15:21

Ik neem dagelijks een multivitaminen-pilletje. Na een training neem ik wel altijd een ijzertabletje (op advies), want ik eet erg weinig vlees (en dan alleen maar wat kip).
Ut lûpt...
Paul uut Kuuk
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 03-01-2005 15:31

Ik neem een multivitamine(vitamines/mineralen voor sporters volgens mij van de etos) en wat vitamine C.

Ik ben daar voornamelijk van de zomer mee begonnen vanwege de warmte om de mineralen aan te vullen.

Maarten
One, two, Tri
Marlies
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 04-01-2005 1:01

Ik neem elke dag een multivitamine bruistablet. Ben ik mee begonnen toen ik nog rookte (inmiddels 2 jaar geleden) en ben het blijven doen.
Alles wat teveel binnen komt plas je er wel weer uit, toch?!

Marlies
Hens
Benefactor
Benefactor

di 04-01-2005 1:07

Ik neem ook dagelijks een multivitaminepil, als ik hem, net als Ton, niet vergeet tenminste. Alles bij elkaar zal het een keer of 5 in de week zijn. Ik eet geen vlees, maar eet verder ook niet al te ongezond. Ben dol op brood, eet in m'n eentje 2 hele broden per week. Verder veel pasta, rijst, aardappelen, uien, knoflook, worteltjes en wat er verder nog allemaal voor lekkers aan 'konijnenvoer' is. :)
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

di 04-01-2005 14:33

Kleine aanvulling op m'n eerdere post:
Het enige dat ik ooit langere tijd consequent genomen heb is Spirulina, maar ik ben er nog steeds niet over uit of dat nu effect had....

Groeten
Ton
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
JeroenVN
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 04-01-2005 18:07

Ik eet zelden vlees, en dat compenseer ik met af en toe een ijzertablet. Eiwit en calcium krijg ik genoeg binnen met mijn dagelijkse voeding.
Gemiddeld zo'n vijf stuks fruit per dag, veel verse groenten en vezelrijk bruin brood.
Vitaminepreparaten zijn aan mij dan ook niet echt besteed, denk ik.

Jeroen
LonelyRunner
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 04-01-2005 19:48

Marlies schreef:Ik neem elke dag een multivitamine bruistablet. Ben ik mee begonnen toen ik nog rookte (inmiddels 2 jaar geleden) en ben het blijven doen. Alles wat teveel binnen komt plas je er wel weer uit, toch?!
Dat geldt voor vitamine-C, maar of dat voor de andere vitamines ook van toepassing is weet ik even niet. Ik trof het volgende op internet aan:
"Een overdosis vitamine kan leiden tot ziekte. Bij de wateroplosbare vitamines zijn de effecten maar tijdelijk, omdat we datgene wat ons lichaam niet nodig heeft er weer uitplassen. Meer dan 1000 mg vitamine C per dag kan bijvoorbeeld diarree veroorzaken. Bij de vetoplosbare vitamines ligt dat anders. Zij worden opgeslagen in onze lichaamsvetten en kunnen ernstige schade aanrichten. Zo zijn hoge dosissen vitamine A teratogeen: wanneer een aanstaande moeder er te veel van gebruikt, veroorzaken ze miskramen of afwijkingen aan de foetus. Hetzelfde geldt voor de mineralen: zo jaagt te veel natrium je bloeddruk de hoogte in."

Overigens ben ik van mening dat je er wel heel ongezonde eetgewoontes op na moet houden om als amateur hardloper een tekort aan vitamies op te lopen.

Peter
Goed op weg naar betere tijden.
janthijs
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-01-2005 23:36

LonelyRunner schreef: Overigens ben ik van mening dat je er wel heel ongezonde eetgewoontes op na moet houden om als amateur hardloper een tekort aan vitamies op te lopen.

Peter
Helemaal mee eens Peter. In de eerste plaats goed op je voeding letten, dus veel fruit en verse groenten, dan zal je niet gauw een tekort aan vitaminen krijgen. Voor sommigen zal een kleine aanvulling misschien noodzakelijk zijn, een voorbeeld hievan is een veel voorkomend ijzer tekort.

Groetjes Jan
loop om te leven

XXIV, Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Etten Leur, Berlijn, Zeeuwsekust, Hilvarenbeek, Eindhoven, Diever, Apeldoorn, Leiden, New York, ZuiderZee
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

wo 05-01-2005 10:37

janthijs schreef:
LonelyRunner schreef: Overigens ben ik van mening dat je er wel heel ongezonde eetgewoontes op na moet houden om als amateur hardloper een tekort aan vitamies op te lopen.

Peter
Helemaal mee eens Peter. In de eerste plaats goed op je voeding letten, dus veel fruit en verse groenten, dan zal je niet gauw een tekort aan vitaminen krijgen. Voor sommigen zal een kleine aanvulling misschien noodzakelijk zijn, een voorbeeld hievan is een veel voorkomend ijzer tekort.

Groetjes Jan
Ben ik het ook wel mee eens, maar het is meer het idee. En ik geef toe dat dat een zeeeeeeer zwak argument is

paul
erjens
Lid
Lid
Contacteer:

wo 05-01-2005 16:40

Sinds een maand of 4/5 train ik nu 6 tot 7 keer per week en ben ik ook begonnen aan het gebruik van vitamines.

Zelf neem ik 's morgens voor het ontbijt altijd 1 x Multivitamine, 1 x 1000mg. Vitamine C en 1 x Echinaforte..

's Avonds voor het warm eten neem ik dezelfde hoeveelheden nogmaals.

De Vitamine C en Echinaforte neem ik sinds dat ik 2x kort achter elkaar ziek ben geweest.. En dat bevalt tot nu toe nog altijd zeer goed!! :)
Train smart, race hard!!
Michel
Benefactor
Benefactor

wo 05-01-2005 23:42

's morgens 1x multi-vitaminen&mineralen voor sporters(Kruidvat)
1x druiven extract
1x glucosamine
1x maca

's avonds 1x ginkgo biloba
1x druiven extract
1x glucosamine
1x maca
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 06-01-2005 22:16

Kan iemand me in heldere taal uitleggen wat m.b.t. hardlopen nou het voordeel is van al die extra vitaminen? En ook de betekenis m.b.t. hardlopen van vitaminen in het algemeen?

Ik heb de klok wel horen luiden, maar de klepel nog steeds niet gevonden. :roll:

Hoewel ik tegenwoordig heel specifiek let op gezond eten, kan ik niet zeggen dat dat altijd zo is geweest. Met name in m'n vorige hardloop carriere was het mij om het even wat ik at en dronk. (M.a.w. veel junkfood en heel veel bier.)

Hoewel ik wel overtuigd ben van het nut van gezonde voeding, kan ik niet zeggen dat ik het ergens aan merk. (Beter voelen, sneller lopen, .. ???)

Bas.
Bas "Slowfoot" Prins
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 06-01-2005 22:49

Ik neem elke dag een ijzertablet en een vitamine B, omdat ik weinig vlees eet. Het meeste vlees vind ik niet lekker, wel soms een gehaktbal, of kip, maar dan altijd slechts een beetje. Ik neem liever wat meer groente.
Plaats reactie