Keukengeheim? Eten en drinken voor een wedstrijd

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Gebruikersavatar
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Berichten: 6288
Lid geworden op: vr 14-01-2005 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

wo 19-01-2005 11:35

Wat eten en drinken jullie de dag en de ochtend/middag voor een wedstrijd?
Of is dat het geheim van de atleet? :lol:

Onder eerdere topics is wel iets gezegd over het bepalen van het moment van eten voor een training/wedstrijd en over het nuttigen van melkeiwit, maar ik heb nog geen antwoord gevonden op de volgende vragen.
* Maken jullie een bewuste keuze met betrekking tot de samenstelling van de avondmaaltijd op de dag voor een wedstrijd? Bijv. ten behoeve van het "koolhydraten stapelen"?* Eten en drinken jullie de ochtend/middag voor een wedstrijd iets anders of andere hoeveelheden dan voor een training?
* Wat eten en drinken jullie voor een wedstrijd absoluut niet? En waarom niet?
* Wel of juist geen sportdrank vooraf?

En misschien is er nog veel meer over te zeggen...
Gebruikersavatar
Jay
Lid
Lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 16-06-2004 1:00
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

wo 19-01-2005 12:03

Het stapelen van koolhydraten speelt een rol bij lange inspanningen en dus meestal niet bij wedstrijden tot een halve marathon, tenzij je er in geloofd.
Ik zou eerder niet al te veel eten de dag ervoor en op de dag zelf voorkomen dat je teveel gasvorming krijgt want dat loopt niet lekker dus geen bruine bonen soep of zo.
Vlak voor de wedstrijd (1uur) eet ik een muslireep/banaan of boterham en veel energiedrank zoals sportdrank/cola/red-bul of zo (tot 1minuut voor de start). Je moet wel tegen eten/drinken kunnen of je eraan wennen en vooral bij warm weer of lange inspanningen.
Gebruikersavatar
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Berichten: 6288
Lid geworden op: vr 14-01-2005 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

wo 19-01-2005 13:01

Jay schreef:Vlak voor de wedstrijd ... veel energiedrank zoals sportdrank/cola/red-bul of zo (tot 1minuut voor de start).

Heftig drankje, die red-bull! Daarmee kom je in ieder geval wel aan een behoorlijke cafeïnespiegel.
Gebruikersavatar
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Berichten: 6288
Lid geworden op: vr 14-01-2005 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

wo 19-01-2005 13:10

Én het geeft je vleugels. Daarom loop je natuurlijk zo hard!
Ga ik ook eens proberen. :)
Gebruikersavatar
Jay
Lid
Lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 16-06-2004 1:00
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

wo 19-01-2005 13:55

Ja soms vlieg ik gewoon.
Zou wel eerst vlak voor een training uitproberen of het je bevalt en cafeine heeft een laxerende werking en juist bij wedstrijden zijn de toiletten voor vrouwen vaak slecht geregeld.
Gebruikersavatar
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Berichten: 6288
Lid geworden op: vr 14-01-2005 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

wo 19-01-2005 14:13

Goed advies.
Dat was me idd al eens opgevallen, die beperkte toiletgelegenheden voor vrouwen! :(
Gebruikersavatar
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Berichten: 6288
Lid geworden op: vr 14-01-2005 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

wo 19-01-2005 14:20

Het blijft trouwens aardig rustig onder deze topic. Hij is al meer dan 50x bekeken, maar jij bent de enige die heeft gereageerd. Bij m'n andere topics ging het een stuk sneller!
Zou het dan toch geheim zijn? :lol:
Of is iedereen diep aan het nadenken over de formulering van zijn/haar antwoord? :roll:
Gebruikersavatar
Jay
Lid
Lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 16-06-2004 1:00
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

wo 19-01-2005 14:54

Nog een tip voor mensen die snel last krijgen van steken in de zij:
Het is niet precies bekend hoe dit komt maar een slechte conditie en veel suiker vergroten de kans op die vervelende steken in de zij maar dus niet bij iedereen.
Gebruikersavatar
Dick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 9493
Lid geworden op: vr 24-10-2003 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

wo 19-01-2005 15:09

Bertus zal nooit meer erwtensoep eten (kort) voor een wedstrijd :|c

Ik probeer altijd ongeveer een half uur voor de wedstrijd een pittige bak koffie te drinken. Ik denk dan harder te lopen. Of het werkelijk zo is? Waarschijnlijk niet.

Verder idd geen ongewone zaken eten waar je mogelijk maag- en darmproblemen van krijgt.
Gebruikersavatar
roadrunner
Benefactor
Benefactor
Berichten: 612
Lid geworden op: ma 27-09-2004 1:00
Locatie: Hoorn
Contacteer:

wo 19-01-2005 15:31

Ik neem mijn gewoonlijke ontbijt:
mager yoghurt met muesli

als de wedstrijd op een tijdstip na de lunch is eet ik nog een paar boterhammen en een fruitkick

Ik drink wel wat meer maar niet met "bubbels"

verder NATUURLIJK een banaan

Meteen NA de wedstrijd eet ik ook altijd wat (kan van alles wezen ,meestal paar boterhammen).
Schijnt goed voor je herstel te zijn,heb ik me laten vertellen :)
Op weg naar New York
Gebruikersavatar
DeKeiler
Benefactor
Benefactor
Berichten: 2161
Lid geworden op: ma 10-11-2003 1:00
Locatie: Apeldoorn

wo 19-01-2005 15:34

Calimero schreef:Het blijft trouwens aardig rustig onder deze topic. Hij is al meer dan 50x bekeken, maar jij bent de enige die heeft gereageerd. Bij m'n andere topics ging het een stuk sneller!
Zou het dan toch geheim zijn? :lol:
Of is iedereen diep aan het nadenken over de formulering van zijn/haar antwoord? :roll:
Ik hou van Arnhemse meisjes HMMMM.....


Afbeelding

Erik
Gebruikersavatar
Dippides
Benefactor
Benefactor
Berichten: 2797
Lid geworden op: za 08-11-2003 1:00
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

wo 19-01-2005 15:41

Dick schreef:Ik probeer altijd ongeveer een half uur voor de wedstrijd een pittige bak koffie te drinken. Ik denk dan harder te lopen. Of het werkelijk zo is? Waarschijnlijk niet.
Als het fysiek geen effect heeft, wil dat niet zeggen dat het niet werkt. De kracht van het placebo effect mag niet worden onderschat.
Bas "Slowfoot" Prins
Gebruikersavatar
Michel
Benefactor
Benefactor
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 25-02-2004 1:00
Locatie: Vlaardingen

wo 19-01-2005 16:14

Ik probeer veel vocht binnen te krijgen tot 2a1¾ uur voor de start en drink dan niet meer. Drink dan een halve liter dorstlesser net voor de start(in tweeën:¼ 10min voor de start,¼ net voor de start). Dit om een volle blaas tijdens de race te voorkomen. Ik eet op de dag van de wedstrijd licht,liefst tot 3 uur voor de start want ik krijg snel last van een volle maag. Speciaal "dieet" voor een wedstrijd doe ik alleen voor een marathon.

Michel
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

wo 19-01-2005 18:01

Gewoon een uurtje voor de wedstrijd een flink bord SNERT; erwtensoep.
Dan heb je gegarandeerd de hele wedstrijd geen hongergevoel meer. Je hoeft ook geen eten mee te nemen voor onderweg want elke 20 minuten ongeveer komt die snert weer naar boven... :twisted:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Gebruikersavatar
Jay
Lid
Lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 16-06-2004 1:00
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

wo 19-01-2005 18:17

Bertus,

Goeie tip voor onze ultralopers.
Plaats reactie