Het leek me best een aardig idee om af en toe als lezers te discussiëren over onderwerpen die aan bod komen in Runner's World. De artikelen kunnen interessant zijn, stof tot nadenken geven, of hoogst opmerkelijk of zelfs irritant.
Het spits:
Blijf de hitte de baas.
Ik ben zelf geen goede loper in de warmte. Ik heb al snel last van warmtestuwing en overmatig zweten. Ik vond het (een maandje te laat) een aardig artikel vooral over hoe Deena Kastor zich voorbereid heeft op de Olympische Marathon (brons).
De tips moet ik het dan van hebben uiteindelijk. Het waren 5 opendeuren zou ik zeggen. Nog ff op een rijtje:
1. Kies de juiste kleding
2. Zeg gewoon nee (tegen alcohol, koffie, ed.)
3. Drink vroeg en vaak
4. Pas u aan (niet te lang, niet te intensief)
5. Maak de rekening op (vocht aanvullen)
Uit de tabel met de gevaren herkende ik ineens een voorval bij de 3dNb in Aalten. Een wat oudere gezette vrouw had (wat ik nu denk) last van hitte-uitputting. Vlakbij een schaduwrijk plekje nabij de finish zat ook zij. Spierwit, kotsend, zwaar ademend. Ze kreeg idd een coldpack in haar nek en probeerde kleine slokjes te drinken. Beetje beangstigend vond ik het wel.
Deze maand in Runner's
En dan wil jij debuteren op de marathon in Griekenland, Dick . Zelfkastijding?Dick schreef:Ik ben zelf geen goede loper in de warmte.
Je open deuren-gevoel bekruipt mij ook vaak bij RW-artikels. Het is natuurlijk leuk om het gezond verstand eens opgesomd te zien staan, maar vaker dan me lief is heb ik het gevoel dat ik betaal voor een paar leuke slagzinnetjes (maak de rekening op, zeg gewoon nee...), wat fotootjes en nietszeggende bindtekst. Ik zou RW veel vaker kopen dan nu (zelden) wanneer er ook diepere artikels in zouden staan. Meer tekst én meer inhoud. Minder ondersteundende foto's en slagzinnetjes. Dat lijkt me perfect combineerbaar met onderhoudende stukjes en gemakkelijke stukjes.
- Calimero
- Miss Chat'n'Run 2005
- Contacteer:
Bij tip 4 hoort, héél verrassend, ook nog: loop niet op het heetst van de dag en zoek een route in de schaduw.
Van dit artikel vond ik eerlijk gezegd alleen het stukje van Deena Kastor en het gevarenoverzicht van aandoening/oorzaak/symptomen/behandeling/preventie nog enigszins interressant.
Van dit artikel vond ik eerlijk gezegd alleen het stukje van Deena Kastor en het gevarenoverzicht van aandoening/oorzaak/symptomen/behandeling/preventie nog enigszins interressant.
- DRUM
- Mister Chat'n'Run 2007
- Contacteer:
De RW heeft nu een cover die afhankelijk is van een soort prijsvraag geloof ik, eerder stonden er altijd fotomodellen op. Ik ben in het gelukkige bezit van enkele jaargangen "Duursport Actueel" van 10 jaar terug ofzo. Op de cover altijd een foto van een atleet in actie in een recente wedstrijd, interview in het blad zelf En verder ook leuke artikelen
Ik was net te laat met opzeggen van de RW, volgend jaar beter
groeten
Ton
Ik was net te laat met opzeggen van de RW, volgend jaar beter
groeten
Ton
Ik vraag me trouwens af of tip 3 wel zo goed is. Je kunt tenslotte ook te veel drinken.
en een bakje koffie voor het lopen is altijd lekker
Nee maar wat ik merk aan veel artikelen dat het wel errug voor de hand liggend is wat betreft de adviezen die ze geven.
Het artikel over verslavend voedsel (blz 28) voegt eigelijk helemaal niets toe. Zoiets had net zo goed in de Libelle kunnen staan.
Nordic walking (blz 64( heeft naar mijn idee ook weinig met hardlopen te maken of heb ik het mis
Nee maar wat ik merk aan veel artikelen dat het wel errug voor de hand liggend is wat betreft de adviezen die ze geven.
Het artikel over verslavend voedsel (blz 28) voegt eigelijk helemaal niets toe. Zoiets had net zo goed in de Libelle kunnen staan.
Nordic walking (blz 64( heeft naar mijn idee ook weinig met hardlopen te maken of heb ik het mis
- kouketer
- Mister Chat'n'Run 2006
- Contacteer:
Het artikel over Nordic Walking boeide mij juist wel. Misschien ook omdat ik wandelliefhebber ben. In Runnersworld moet je het natuurlijk zien tegen het licht van het hardlopen. Als een alternatief bij blessures is het toch zeker het overwegen waard lijkt mij...
Verder heb ik nog niet door RW gebladerd...
Henk
Verder heb ik nog niet door RW gebladerd...
Henk
Als er in iedere Runner's(world?) één goed artikel staat is-ie me het geld al waard. En tot nu lukt dat ze tot nu toe, al houd het niet over.
Ik begrijp heel goed dat de redactie vooral de grote groep beginnende lopers wil aanspreken. En dat betekend voor andere groepen lezers dat er bij herhaling open deuren ingetrapt worden. So be it.
Het stoort me echter wel dat er veel produkten getest/besproken worden, maar dat er eigelijk nooit iets niet goed bevonden wordt. De redactie lijkt bang te zijn (potentiele) adverteerders voor het hoofd te stoten. Ik vraag me dan af wie er belangrijker zijn, de adverteerders of de lezers.
Mischien wordt het tijd een keuze te maken. Of onafhankelijk, iets duurder maar zonder blad-voor-de-mond, of gratis, verspreiding volgens PK-runtasje model. (enige juiste optie volgens de marketing boekjes: doe beide, onder verschillende merknamen)
Dat kan volgens mij best, want de enorme kracht een goed hardloopblad is dat het uit kan groeien tot een gemeenschappelijke factor in de verder zo ongebonden loperswereld. En dat is veel waard.
Overigens wil ik de Runnersworld Pacing teams nog even noemen. Volgens mij een briljant initiatief, wat ze erg veel goodwill opleverd. Ga zo door!
Edwin
(kom op Lourens, Ramiro en collega's, jullie lezen dit ook, laat eens wat van je horen!)
Ik begrijp heel goed dat de redactie vooral de grote groep beginnende lopers wil aanspreken. En dat betekend voor andere groepen lezers dat er bij herhaling open deuren ingetrapt worden. So be it.
Het stoort me echter wel dat er veel produkten getest/besproken worden, maar dat er eigelijk nooit iets niet goed bevonden wordt. De redactie lijkt bang te zijn (potentiele) adverteerders voor het hoofd te stoten. Ik vraag me dan af wie er belangrijker zijn, de adverteerders of de lezers.
Mischien wordt het tijd een keuze te maken. Of onafhankelijk, iets duurder maar zonder blad-voor-de-mond, of gratis, verspreiding volgens PK-runtasje model. (enige juiste optie volgens de marketing boekjes: doe beide, onder verschillende merknamen)
Dat kan volgens mij best, want de enorme kracht een goed hardloopblad is dat het uit kan groeien tot een gemeenschappelijke factor in de verder zo ongebonden loperswereld. En dat is veel waard.
Overigens wil ik de Runnersworld Pacing teams nog even noemen. Volgens mij een briljant initiatief, wat ze erg veel goodwill opleverd. Ga zo door!
Edwin
(kom op Lourens, Ramiro en collega's, jullie lezen dit ook, laat eens wat van je horen!)
Ik zal ook wel op de Runnersworld geabonneerd blijven. Je wilt toch weten wat er in staat. Een paar leuke artikelen maken het de moeite waard.
De inhoud stelde me dit keer wat teleur. Na de revival in het begin van het jaar met innovatieve artikelen (o.a. BK methode) met wat research vond ik er nu niet veel van mijn gading bij. Het artikel over Bordin vond ik leuk. Ook was het leuk om de ervaringen van de Chatnrunners over hun weblog te lezen. Jammer van dit laatste artikel was dat het erg "low budget" was opgesteld. Wat blogs lezen, een paar mensen nabellen en het geheel aan elkaar plakken. Door wat echte interviews had het geheel wat meer impact gekregen en zou de interesse en identificering wat meer uit de verf zijn gekomen.
Waarom geen groot item over de nieuwe marathon van Groningen? Gerard Nijboer wil vast wel op de praatstoel gaan zitten. Zet Henk Kouke ernaast en je hebt een droogkomisch duo dat zijn weerga niet kent.
De Papendal games en de blauwe hi-tech smurfenbaan geven toch genoeg stof voor likkebaardend leesplezier?
En wanneer komt het grote interview met Big Boss Dick en een impressie van de ins en outs van ChatnRun?
Het is allemaal een beetje lauw, een beetje te lief, een beetje te grote massa-achtig, een beetje low budget deskachtig.
Veel artikelen waren open deuren en de kamers achter de deuren, hebben na 15 jaar lopen en lezen over lopen, weinig geheimen meer.
Ook dit nummer leek geschreven voor de grote massa van beginnende lopers. Uit marketing oogpunt niet zo slecht. Ik vraag me af wat Runnersworld voor de trouwe groep wat fanatiekere lopers wil betekenen? Dit ook in het licht van de spectaculaire kortingsactie voor nieuwe leden. Ik betaal er niks meer om maar je voelt toch licht ge.. zoals Evelyne volgens mij, ooit treffend omschreef.
Ik blijf het blad kritisch volgen. Het moet de komende nummers wel wat interessanter worden anders nemen we toch afscheid.
Erik
De inhoud stelde me dit keer wat teleur. Na de revival in het begin van het jaar met innovatieve artikelen (o.a. BK methode) met wat research vond ik er nu niet veel van mijn gading bij. Het artikel over Bordin vond ik leuk. Ook was het leuk om de ervaringen van de Chatnrunners over hun weblog te lezen. Jammer van dit laatste artikel was dat het erg "low budget" was opgesteld. Wat blogs lezen, een paar mensen nabellen en het geheel aan elkaar plakken. Door wat echte interviews had het geheel wat meer impact gekregen en zou de interesse en identificering wat meer uit de verf zijn gekomen.
Waarom geen groot item over de nieuwe marathon van Groningen? Gerard Nijboer wil vast wel op de praatstoel gaan zitten. Zet Henk Kouke ernaast en je hebt een droogkomisch duo dat zijn weerga niet kent.
De Papendal games en de blauwe hi-tech smurfenbaan geven toch genoeg stof voor likkebaardend leesplezier?
En wanneer komt het grote interview met Big Boss Dick en een impressie van de ins en outs van ChatnRun?
Het is allemaal een beetje lauw, een beetje te lief, een beetje te grote massa-achtig, een beetje low budget deskachtig.
Veel artikelen waren open deuren en de kamers achter de deuren, hebben na 15 jaar lopen en lezen over lopen, weinig geheimen meer.
Ook dit nummer leek geschreven voor de grote massa van beginnende lopers. Uit marketing oogpunt niet zo slecht. Ik vraag me af wat Runnersworld voor de trouwe groep wat fanatiekere lopers wil betekenen? Dit ook in het licht van de spectaculaire kortingsactie voor nieuwe leden. Ik betaal er niks meer om maar je voelt toch licht ge.. zoals Evelyne volgens mij, ooit treffend omschreef.
Ik blijf het blad kritisch volgen. Het moet de komende nummers wel wat interessanter worden anders nemen we toch afscheid.
Erik
- MasterRunner
- Lid
bij een telefonische benadering (herfst '04) voor werving... werd mij verzekerd dat er een nieuwe wind zou gaan blazen waardoor het blad voor de ervaren loper ook weer interessant(er) zou gaan worden...
De frisse wind is er geweest... ?? of moet nog komen ??
Ik heb in ieder geval verteld dat ik dat dan wel eerst op de schap in de kiosk bekijk.... en Eriks verhaal bevestigd wat ik tot nu toe nog steeds zie.
De frisse wind is er geweest... ?? of moet nog komen ??
Ik heb in ieder geval verteld dat ik dat dan wel eerst op de schap in de kiosk bekijk.... en Eriks verhaal bevestigd wat ik tot nu toe nog steeds zie.
Ik moet zeggen dat ik het laatste nummer het zwakste vind onder de nieuwe redacteur. Alle voorgaande nummers waren toch zeker echt interesaante artikelen. Zullen we die nummers er ook maar eens bijslepen?
Vanavond!
Vanavond!
- evelyne
- Miss Chat'n'Run 2006
- Contacteer:
Tja en ik kan er niet meer over meepraten, want ik heb sedert enige maanden mij abo opgezegd.
En als ik dit zo lees, hoef ik er geen spijt van te hebben.
Ach, en je kunt zoveel info vinden op internet....
Maar toch blijft het altijd leuk, zo'n tijdschrift, ik vond altijd het leukste de verhalen van de gewone recreant, verslagen van gewone mensen. Dit sprak mij toch het meeste aan.
En als ik dit zo lees, hoef ik er geen spijt van te hebben.
Ach, en je kunt zoveel info vinden op internet....
Maar toch blijft het altijd leuk, zo'n tijdschrift, ik vond altijd het leukste de verhalen van de gewone recreant, verslagen van gewone mensen. Dit sprak mij toch het meeste aan.
Prima ID Dick. Ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen thuis.Dick schreef:Ik moet zeggen dat ik het laatste nummer het zwakste vind onder de nieuwe redacteur. Alle voorgaande nummers waren toch zeker echt interesaante artikelen. Zullen we die nummers er ook maar eens bijslepen?
Vanavond!
Ik was ook enthousiast over de nieuwe wind. De BK methode, het nummer met veel aandacht voor de ultralopers, de posemethode...
Toen een nummer speciaal voor de starters, nou ja, dat mag op zijn tijd, iedereen moet aan bod komen. Ik heb de indruk dat ik nu weer een startersnummer heb gelezen van 13 in een dozijn. De nieuwe spirit ebt wat weg voor mij.
Het is in grote mate subjectief maar ik zal kijken of ik vanavond mijn subjectiviteit verder kan onderbouwen door persoonlijke rapportcijfers aan de nummers toe te kennen.
Erik
- MasterRunner
- Lid
Ben heel benieuwd. Komt de objectiviteit sterk te goede.
Bij computerbladen ze je het ook, de keuze voor de massa en de balans die je moet zoeken om meer ervaren gebrukers gebonden te houden. Hoe voorkom je een spagaat waar je niet meer uitkomt..
Sommige bladen vaken een duidelijke keuze anderen niet.. Handig is het als een uitgever beide bladen in zijn assortiment heeft.... Hebben ze daar bij RW wel eens over nagedacht/overwogen?
Bij computerbladen ze je het ook, de keuze voor de massa en de balans die je moet zoeken om meer ervaren gebrukers gebonden te houden. Hoe voorkom je een spagaat waar je niet meer uitkomt..
Sommige bladen vaken een duidelijke keuze anderen niet.. Handig is het als een uitgever beide bladen in zijn assortiment heeft.... Hebben ze daar bij RW wel eens over nagedacht/overwogen?
-
- Lid
- Contacteer:
Dat heb je natuurlijk overal bij. Dingen die je meer en dingen die je minder boeien. Als je een blad al wat langer leest komen er soms ook artikelen voorbij waarvan je denkt dat je ze al eens gelezen had.
Ik koop daarom de runners af en toe maar eens als los nummer als er iets voor mij echt boeiends instaat.
Ik koop daarom de runners af en toe maar eens als los nummer als er iets voor mij echt boeiends instaat.
Lopen zolang het gaat en dan gaan tot dat het weer loopt