gelletjes

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
hwrunner
Lid
Lid

vr 19-03-2010 22:24

Hi runners, wat is jullie ervaring met het gebruik van gels? Ik ben ze recent gaan gebruiken en vind het een wat aparte substantie. Daarnaast heb ik niet het idee dat ik iets heb om te verteren en gaat mijn buik klotsen. Is dit gewoon even wennen of herkennen jullie dit?
meteor
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-03-2010 22:51

In onderstaand topic heeft een en ander al de revue gepasseerd:

http://www.chatnrun.nl/modules.php?name ... highlight=

Ik heb ze trouwens zelf ook eens geprobeerd. Met banaansmaak vond ik de gel nog wel te doen maar eigenlijk vind ik ze zo zoet dat ik er bijna misselijk van wordt. Hetzelfde heb ik soms ook met de AA drank en aanverwanten. Volgens mij kan je veel beter goed eten (ruim) voor een wedstrijd. Maar ja, dat is mijn mening :P

Marc
Iwanowitsch

za 20-03-2010 8:08

Wat ik laatst bij de 32 km voor m'n gevulde kiezen heel erg vervelend vond was de sqeezy-zilverpapierverpakking !!! :?

Hoe kunnen ze het verzinnen ... :(

Iwan.
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-03-2010 11:28

Je moet de verpakking ook niet opeten :wink:

Maar ik liep er laatst zelf ook tegen aan. In de nieuwere verpakkingen zitten de gels op een andere manier aan elkaar vast en bij mijn gels was er hierdoor geen duidelijke afscheurrand meer te bekennen. Moest toen met mijn tanden de verpakking openscheuren....

Ik zorg nu dat ik ze een beetje inknip voordat ik er mee ga lopen.

Inhoudelijk: kwestie van wennen denk ik, ik gebruik ook de squeezy's, banaan en cola. Niet echt heel lekker, maar wel binnen te houden. De colavariant is iets vloeibaarder en spoelt wat makkelijker weg. Deze is echter bedoeld als boost voor de laatste kilometers omdat er caffeïne in zit.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-03-2010 13:53

ik ga volgende week tijdens m'n 25km training deze eens testen:

Afbeelding

tijdens een halve eens 1 genomen, ongeveer halverwege.

nu het plan om in Rotterdam alleen sportdrank te drinken, en na 15 en 30km een gelletje. hopelijk voldoende.
alleen nu nog bedenken hoe ik ze meeneem.
als het tightweer is past het mogelijk in het (kont)rugzakje, maar als ik een short draag wordt het al lastiger...

tips?
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-03-2010 14:16

LazyD schreef: alleen nu nog bedenken hoe ik ze meeneem.
als het tightweer is past het mogelijk in het (kont)rugzakje, maar als ik een short draag wordt het al lastiger...

tips?
Blijft altijd lastig dit soort dingen, ik snap nooit waarom er in een kort broekje niet een achterzak zit. Dat kun je dan in elk geval daarvoor gebruiken. Maar goed dat is er dus niet.

Het is onwaarschijnlijk dat het 11 april (nog) tight weer is, want we mogen toch wel temperaturen van ten minste een graad of 8 verwachten dan.

Ik friemel meestal een gelletje in het kleine sleutel zakje, maar deze gelletjes zijn daar zo te zien te groot voor.
War ik ook wel heb gedaan om ze onder een zweetbandje te proppen.
Of vaak zit daar ook zo'n klein sleutelvakje in.

Ik heb ook wel eens een klein banje met opbergvakje om de arm gedaan.

Maar al met al is alles waardeloos op dat gebied. Een belt is voor een training nog wel te doen, maar ga je in een wedstrijd natuurlijk niet doen. Ik heb voor mezelf een soort begeleider geregeld. Wellicht kun je ook zoiets regelen. Op een aantal punten krijg ik dan een gelletje aangereikt.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-03-2010 15:31

Ik heb een startnummerband met lussen voor gels. Je hebt ze van Squeezy, daar passen er 6 in, en ik heb er nu één van fuelbelt, daar passen er zelfs 10 in. Nu lijken die powerbar gels wel groter dan de Squeezy gels die ik gebruik, dus geen idee of dat dan nog past.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-03-2010 16:10

Heb vandaag weer een andere gel getest die van EAS energy gel super spul,de trainer zegt niet in een keer naar binnen maar de helft en dan gelijk een beker water erachteraan.

Deze is ook erg lekker en werkt prima....
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 20-03-2010 19:00

ptaurus schreef:Ik heb voor mezelf een soort begeleider geregeld. Wellicht kun je ook zoiets regelen. Op een aantal punten krijg ik dan een gelletje aangereikt.

Paul
ik heb wel wat support ter plaatse, verwacht ik, maar wie zegt me dat ik hen, in de roes van de race zie. ook sluit ik het risico dat enkelen hun taak niet zo serieus nemen en bijvoorbeeld ergens aan de bar zitten terwijl ik smachtend langsloop, hongerig naar een gelletje.

ik kan me nog heugen dat ik, tijdens het toepen?, met theo (tpeters) een halve deal maakte dat hij wel wat gelletjes zou aanreiken. ik maak er een geintje van, maar de angst is wel serieus dat ik hem of iemand anders de gelletjes geef en dan misgrijp, of dat de persoon in kwestie er door omstandigheden niet staat...

[de spanning stijgt, dat moge duidelijk zijn ;)]

@erica: dit zijn 41gram's zakjes, niet klein inderdaad, maar ik kan wel wat energie gebruiken tijdens de race, denk ik.

straks de belt (niet ideaal :x ) eens even voelen, met 2 gelletjes erin
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-03-2010 19:54

LazyD

Het is een kwestie van goede afspraken maken.
Maak via googlemaps (streetview) goede afspraken. Je kan de situatie exact inschatten.

En natuurlijk de goede mensen inhuren. Die hun taak serieus nemen. Ik "huur" mij Pa in en die kom ik op 2 plekken tegen. Dat gaat al jaren goed.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-03-2010 20:07

Normaal als ik helemaal niet meer weet hoe ik iets vastmaak/meekrijg komt er één oplossing in beeld:
Afbeelding

Ducktape :lol:
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
MasterRunner
Lid
Lid

za 20-03-2010 20:24

Pietje schreef:Heb vandaag weer een andere gel getest die van EAS energy gel super spul,de trainer zegt niet in een keer naar binnen maar de helft en dan gelijk een beker water erachteraan.

Deze is ook erg lekker en werkt prima....
Met die werkwijze kom je ongeveer op een isotone sterkte terecht....
Om darmkrampen te vermijden is dat het best en je vult mooi energie en vocht aan. Vorm/type is persoonlijk, als je het maar in de training geoefend hebt.... !
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 20-03-2010 23:55

Ik ga deze bestellen:

Afbeelding

Kan ik m'n fototoestelletje in kwijt en flink wat gelletjes voor de lange afstanden. Die GO gelletjes bevallen mij ook goed, omdat je ze zo nodig makkelijk zonder water in kunt nemen en bij een drankpost vlot met een slokje water helemaal weg kunt spoelen. Water meenemen is op de grotere wedstrijden niet nodig. Meestal drinkposten voldoende (voor mij)

€ 15,75
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
wickyboy
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-03-2010 8:58

Ik vroeg me ook af hoe deze gelletjes mee te nemen. Daarom gisteren tijdens een duurloop geprobeerd of ik ze met een veiligheidsspelt aan mijn flessenband kon bevestigen en dit lukte, ze bleven in ieder geval 27 km hangen, hopelijk houden ze het nog 15 km langer vol op de marathon in Utrecht over ruim 2 weken ;-)
de-witte
Lid
Lid

zo 21-03-2010 10:12

wickyboy schreef:Ik vroeg me ook af hoe deze gelletjes mee te nemen. Daarom gisteren tijdens een duurloop geprobeerd of ik ze met een veiligheidsspelt aan mijn flessenband kon bevestigen en dit lukte, ze bleven in ieder geval 27 km hangen, hopelijk houden ze het nog 15 km langer vol op de marathon in Utrecht over ruim 2 weken ;-)
hoop voor jou dat ze na 42km toch op zijn en niet meer aan je flessenband hangen...dan heb je toch iets verkeerds gedaan :wink:
Plaats reactie